Alla inlägg under november 2010

Av Karin - 15 november 2010 15:27


Tokfians favvoplats .......


    

Av Karin - 15 november 2010 05:54


Becksvart ute och regnet vräker ner.

Tempen ligger nära nollan.

M a o SKITVÄDER !!!!

Det är tur att man har bra kläder så man kan gå ut i detta.

En ny dag och en ny vecka ligger framför oss, förhoppningsvis så blir det lugnare än den förra. Har en del kvar att "beta" av sedan jag var sjuk.

Allt det som inte var så bråttom med.


Sista löpveckan för Basta nu, hon blöder lite forfarande men till helgen så borde det vara över. Då blir det bad och klipp !!!

Fixa har börjat matvägra de sista mornarna nu, undrar om hon mår illa.

Frampå dagen blir hon vrålhungrig så idag blir det matlåda till Fixa oxo.

Jag har anmält mig till nya hundkurser !!!!

Det ska bli askul !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 14 november 2010 21:23


Mera sovmorgon  ..........

En skön dag som började med en tom agenda.

Skogsprommisen avklarades i ett skapligt väder. Tvättmaskinen fick gå varm under dagen. Kloklippning av båda doggsen, sedvanlig söndagsyssla.

På em kom sonen med familj för att fira husse på Fars dag.

Att umgås med våra underbara barnbarn är helt outstanding !!!!!

En stor gryta med kålgott utgjorde en sen söndagmiddag och ett antal matlådor fylldes.

Myspys i soffan nu ........






Av Karin - 13 november 2010 20:15


Sovmorgon är väl bara för underbart !!

Sova länge, äta frukost i lugn o ro, sitta i soffan och surfa en stund.

Mmmmmysigt.

En skogsprommis med doggs och husse i snösörjan går inte av för hackor det heller.

På em var vi till svärfar och fick en Fars Dags-fika. Vid hemfärden så passerade vi kyrkogården och jag tände ett ljus på mina föräldrars grav.

En god middag med nått glas rött och TV fick avsluta dagen.

Av Karin - 12 november 2010 05:52


....... äntligen !!!

Det regnar ute och är några plusgrader, så nu försvinner väl snön igen.

Fast det kan nog ta ett tag, 27 cm är djupet på snötäcket.

Igår gjorde jag slag i saken, jag gick tillbaka till Stadium med mina Ecco walkingskor som jag köpte i somras. Det var stora sprickor i dem längs med sulan och det var även hål i materialet på sidan på skorna.

Det var inget snack utan jag fick välja ett par nya skor.

Ibland är det tur att man sparar kvittot, varför jag sparade detta vet jag inte.


En ny dag i stenbrottet väntar !!

Det känns bra att vara igång igen, energin finns här nu.

Mitt skrivbord börjar komma fram igen och det känns som om jag hinner med det jag ska utan att stressa.

Vi har otroligt mycket att göra på jobbet och julen börjar pocka på nu, då alla ska stenskivor både här o där.

Snart får vi sätta stopp på leveranser före jul.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 11 november 2010 05:49


Jag är så huggarns trött !!!

Däckar i soffan varje kväll som ett korthus.

För övrigt mår jag riktigt bra nu, lite snorig o hostig men annars så ......

Det ska bli skönt med helg snart så jag får ta igen mig.

Det har varit 3 hektiska dagar på jobbet men nu börjar jag komma ikapp riktigt ordentligt och då lugnar det ner sig.


Idag är det handlardag !!

Men först blir det in till husse och jobba nån timma. Ligger lite efter där med

och så är det dags för moms- o skattedeklaration igen.

Snön som kommit ska smälta bort igen, förhoppningsvis.

Det ska bli mildväder och regn !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 10 november 2010 05:54


Under gårdagen och natten har det kommit MASSOR av snö !!!

Låt oss hoppas att de varit ute och snöröjt på alla vägar nu så man kan ta sig till jobbet. Vår lilla väg är plogad så ner till riksvägen kommer jag i alla fall.

Men sen ........

Idag blir det att fortsätta bland högarna som samlats på mitt skrivbord när jag var sjuk. Jag har benat ut det allra viktigaste och mest brådskande. Kvar är alla utlandsordrar, en rejäl hög .....


Hopp in i duschen ...... 

Av Karin - 9 november 2010 06:12


..... och blåst.

Laddar för en ny dag i stenbrottet.

Gårdagen blev ganska hektisk, jag försökte att ta det lugnt men det är inte lätt när pappershögarna tornar upp sig runt omkring.

Jag var helt slut när jag kom hem igår em !!!

Det visade sig att "sjukan" fortsatt finns kvar på jobbet. Någon hade varit hemma samtidigt som mig, några snorade och hostade fortfarande.

En av killarna hade fått en stenskiva på foten med brutna ben som följd och blir borta i flera veckor.


Ann-Marie har avlidit !!

Hon hade somnat in i förra veckan, helt utmärglad av cancer.

Det var min förre chefs hustru, han dog för 3 år sedan även han i cancer.

Vilken fin pension de fick !!!

Arbetat i hela sitt liv och när de äntligen blev pensionärer för 4 år sedan

så slutar det så här.

Det är tragiskt !!!


Hopp in i duschen ......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards