Alla inlägg under april 2010

Av Karin - 11 april 2010 19:34


Solen är på väg ner och dagen lider mot sitt slut.

Men vilken dag det har varit .......... strålande soooool !!!!

Prommisen runt skogen idag blev rentav svettig.

Söndagsmiddagen idag blev lite udda, vildsvinsstek !! Mycket gott !!!!

Lite ovanlig smak, mört och fint och som sagt väldigt gott.

Hannah och Tristan har återvänt till hufvudstaden. Eftermiddagen har avnjutits utomhus. Doggsen är helt slut nu ..........

Av Karin - 10 april 2010 16:15

Sovmorgon .......

Avnjöt en lång frukost tillsammans. 

Hannah, jag och doggsen tog sedan en skön skogsrunda. Husse tog det lite lugnt med sitt knä.

Hannah for in intill Örebro för att träffa "gamla" vänner. Jag pysslade med gårdagens nyinköp .........

Fixade en god Broccolligratäng till middag.

Em-fikat avnjöts tillsammans med sonen m familj. Till det serverades en god ostkaka, blåbär, hallon och vispad grädde.


TV, goda ostar och ett gott rött vin ............

Av Karin - 9 april 2010 15:45

Upp o hoppa vid 5.15 redan.

Husse och jag drog till Örebro och Läkarruppen. Doggsen fick stanna hemma hos Hannah & Tristan.  7.15 plockade jag upp A-B och vi drog vidare mot Lotta och Kvicksund.

Vi var framme tidigt på Stockholmsmässan !!! Tog en snabb fika i bilen och sedan var vi redo för en HELDAG på Trädgårdsmässan.

Oj oj oj oj  vad vi shoppade !!!!


Hittade lite nya vilda pelargonsorter, en chic vattenkanna, lite andra udda växter och en massa annat ..........

Vid 15-tiden var vi ganska nöjda, benen kändes rejält.

Vände åter kosan hemåt !!!


Husses knäoperation hade gått bra !!

Vi fick en skön kväll i soffan efter en händelserik dag !



Av Karin - 8 april 2010 06:30

Tjiiiihoooo!!!!

Det känns riktigt bra .......... ledig fredag !!  Imorgon bitti bär det av mot Stockholm, igen. Andra gången på en vecka. Först ska jag droppa av husse på Läkargruppen  i Örebro, han ska operera menisken i sitt ena knä, sedan hämtar jag min svägerska för vidare färd till Lotta och Kvicksund. Sen blir det Trädgårdsmässa för hela slanten !!!!  Välfylld plånbok och sköna skor är ett måste .........

Men först ska det jobbas en hel dag .......... och veckohandling står oxo på "to do-listan".  Ikväll kommer dottern hem till oss !!! Det blir en trevlig helg att se fram emot. Jag hoppas på finväder så att vi kan gå långa sköna prommisar med våra doggs.

Husse satte på mina nya sommardäck på bilen igår kväll så nu rullar vi lite lättare igen !!  Då ä dä våååår !!


Hopp in i duschen ............ 

Av Karin - 7 april 2010 06:30

Mitten på veckan

Idag 05:36 


 

Mulet och grått ute med risk för regn. Typiskt ....... jag som har nya solglasögon att prova !!!  Jag var och hämtade mina nya glasögon igår, och om man köpte progressiva glasögon för x-antal tusenlappar så "fick" man även ett par solglas med sin synskärpa på. Smart !!  Jag hatar såna här lösa solglas att knäppa på.   Nu återstår bara att vänja sig vid nya glasögon och nya skärpor. Tar sin lilla tid .......

Det sjuder av fågelsång i skogen, jisses vad de filar .......... ashäftigt !! 

Det blev en ägg & bacon frukost idag igen !! I lunchlådan ligger en indisk kycklinggryta och till den blir det några broccolli-buketter. Har lite idétorka just nu vad gäller maten ....... får hoppas att ideérna kommer tillbaka snart !!


Ikväll blir det fotvård ....... superskönt !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 6 april 2010 05:30

Känns som måndag

Idag 05:27 


 

Den här veckan blir det verkligen kortkort vecka för mig. Tre arbetsdagar bara !!! Jag har tagit ledigt på fredag för att besöka den stora Trädgårdsmässan i Stockholm tillsammans med två vänninor. Det ska bli jätteskoj !! Det blir en heldag med tidig start. Jag vet exact hur slut man är efter en dag på mässan, det är 5:e året i rad som vi åker, men vad gör det när man har roligt. Hoppas förståss på några BRA fynd oxo.

 

Ägg & bacon till frukost idag !! Gott gott .....    I lunchlådan ligger lax och liiite gratäng.

Det är några minusgrader ute men det ser ut att bli en fin dag !! Snön är helt borta nu, det finns iofs en del kvar uppe i skogen men det går åt rätt håll !!!


Hopp in i duschen ..... 

Av Karin - 5 april 2010 20:53

Denna påsk kommer att gå till historien

Idag 18:05 


 

En påsk utan godis, det hade jag aldrig trott på för ett år sedan. Men nu är det ett faktum !!!!

Julen funkade ju kanonbra för oss men då hade vi gjort en massa LCHF-godis, ischoklad, kokosbollar, chokladtryffel som vi smaskade i oss glatt. Det var samtidigt väldigt roligt att ha något att bjuda på som även vi kunde äta. Till påsk nu hade jag inte gjort några godissubstitut alls och det funkade hur bra som helst.

Jag gick stolt förbi alla ställ med smågodis när vi handlade inför påsken, nästan lite äcklad av lukten och alla människor som var helt galna i att plocka i sina påsar.   Det enda som vi köpte till vår påskhelg, förutom maten då, var lite naturliga nötter.

Barnbarnen fick idag sina påskägg med lego i, gissa om de blev glada !!?? För att inte tala om deras föräldrars glädje när vi väljer nån sak istället för godis.   Vi har idag käkat en massa god lax, ägg, blomkål/broccolligratäng, räkomelett och till kaffet en chokladkladdkaka med vispgrädde till.                   Gott gotti gott gott

Vårtecknen hopar sig ute, tussilago, blåsippor, sädesärlor ............... vi hade en flock med tranor på en åker utanför huset i morse, c:a 50 meter bort bara. Häftigt som tusan !!!!!!

Nu blir det soffläge ........

Av Karin - 4 april 2010 09:01


Hela gårdagen ägnades åt resande och hundutställning.

Dagen började vid 5-tiden. Frukost, dusch och försöka dra husse ur sänge, joooo han skulle ju med. En kvart försenade kom vi dock iväg och sedan gick det i raketfart till Stockholm. Tur att inte Harry Haffa var ute så tidigt !!!

Väl framme så blev det sedvanligt kramkalas med alla goa människor vi känner. Hannah var där, så vi fick umgås lite. (hon kommer hit nästa helg!!!)


Utställningsmässigt så gick det inget bra för oss. Fixa var synligt på verkad av hela tillställningen, tyckte det var allmänt läskigt, så även i inne i ringen. Så det blev en tvåa och morsning & good bye. Domaren tyckte att hon var blyg, hon var tillgänglig och han fick kolla tänder och ta i henne men ............


Det gick desto bättre för vännerna Lillian & Lotta med Gibson, han blev BIR !!!!

Så även för Tetas lilla söta Inez som vann sin klass. GRATTIS !!!!!!


Duktiga Jenny med Kex var oxo där, vi kollade in dem i juniorhandling och de är verkligen superduktiga !!!!


Efter lite shopping så vände vi kosan hemåt, för ett stopp i Kvicksund.

Det bjöds på Påskmat och en trevlig em. Fy tusan vad vi skrattade !!!!!

TACK Lotta & Björn !!! Ni är underbara ............


Med en smått berusad husse sovandes i bilen återvände vi hem. Vi var nog lika trötta allihop. Doggsen sprang runt i trädgården i kvällssolen en stund innan de däckade totalt. Halv tio släpade jag in mig i sängen ............


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards