Alla inlägg den 13 september 2008

Av Karin - 13 september 2008 21:27


Jag tog mig en rejäl skogsrunda med doggsen imorse!!! När jag kom hem så ringde telefonen och det var Lotta som tyckte att jag skulle åka direkt så vi kunde besöka en trevlig plantskola i närheten av Eskilstuna innan de stängde. Snabbt in i duschen och iväg .........

Vi skyndade iväg till plantskolan direkt och jösses vilket sortiment de hade!!!!!!  Jag hittade flera läckra vita perenner till min vita rabatt.

Bland annat höstanemon, stjärnflocka, och primula. Det blev oxo en trevlig dubbel vit prästkrage och sist men inte minst en superdupersnygg vit hortensia!!!!

Så i morgon vet jag vad jag ska göra .............


Det blev fika, prommis och lite senare grillad mat, så mätt och belåten vände jag cittran hemåt, 10 mil och cirka en timma senare var vi hemma.


STORT TACK Lotta & Björn för en trevlig dag och god mat  !!!!!


........... att sedan TV-helvetet inte funkade när jag kom hem är en annan historia .... *suck*

Av Karin - 13 september 2008 08:45


Så var den här för första gången denna höst, nattfrosten. Inte många grader, runt nollan men det var riktigt vitt och frostigt i gräset.

Det lär väl bli till att plocka in de sista pellisarna i växthuset nu.


Vaknade vid 7 och kunde inte somna om, det snurrar en massa i huvvet och då är det lika bra att gå upp. Efter frukosten så har jag suttit och surfat en del. Det har varit dålig aktivitet här för min del den sista tiden.

Känner väl inte riktigt samma entusiasm över att sista vid datan som jag brukar göra, men men det kommer väl tillbaka ............


Strax ska vi, doggsen o jag, gå skogsrundan. Det blir nog den STORA rundan idag!! Det är ett underbart väder ute och vi har inget inbokat i agendan än så länge. Kommer säkert på en massa som jag ska göra under tiden jag är ute och går.


På em far vi nog till Kvicksund och fikar lite ............

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards