Alla inlägg under september 2008

Av Karin - 11 september 2008 08:00


Gick in på SKK:s hemsida och kollade om Fixas röntgenplåtar var avlästa och det var de!!!!!

Hon har A-höfter!!!!!!!!!!!!!!! Jiiipppppiiiieeeee!!!!!!!!!!!

Faan va´ skönt ........

Av Karin - 11 september 2008 06:05


Ännu en grå dag och faan alltså, det är nästan mörkt ute nu när jag stiger opp vid 5.30

Det kändes väldigt bra att komma till jobbet igår. Det är lite lustigt att se hur en del människor beter sig när de möter en som nyss mist en anhörig och har sorg ...........

Dagen gick fort med en massa jobb vilket gjorde att jag fick koncentrera mig på annat en stund. Jag åkte till bruks efter jobbet och gick en riktig långprommis där innan kursstarten. Regnet hängde i luften hela kvällen men vi klarade oss från väta.

Fixa var och är jätteduktig!!!

Igår började vi med slalom och långhopp, vilket inte var några som helst problem. Fortsatt träning på hopphinder och tunnlar i olika kombinationer funkade oxo kanonfint. 

Fixa är som ett litet plåster vid benen på mig och lyder minsta lilla vink, det känns oerhört bra!! 


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 10 september 2008 05:59


En ny dag och dags att ta nya tag .........

Gårdagen förflöt i ett stilla, bedövat tillstånd. Jag ordnade en del praktiska saker med begravningsbyrån i samråd med mina syskon.

Vi var rörande överens om hur vi vill ha det, lungt och stilla, bara vi, familjen.


Jag går till jobbet idag, jag känner att jag inte kan sitta hemma och fundera ............

Det är ju agilitykurs ikväll och om jag ska gå dit, ja det får jag känna efter under dagen .......


So long


Av Karin - 9 september 2008 06:09


Min lilla älskade mamma somnade in inatt .........


       

        

Av Karin - 8 september 2008 21:14


Mor är sämre idag. Hon sväljer inte längre ner vatten eller något annat som de ger eller har gett henne i munnen. De säger att hon inte svarar på smärtmedicineringen. Därför får hon nu bara morfin, som de injicerar innanför huden. Det känns tryggt att veta att hon inte har ont.

Hon ligger i den STORA sängen som en liten liten fågelunge ...............


Av Karin - 8 september 2008 06:10


Det känns som om jag är överkörd av nånting .......

Kunde inte slappna av igår kväll och somna, så jag tog en sömntablett och då mår jag skit dagen efter !!! Nåväl de blir bättre frampå dagen.

Grått och trist och regn är det här ........... jag tror det har regnat i tre, fyra dagar nu förresten!! 

Ny arbetsvecka att ta tag i och förhoppningsvis en lugn sådan.

Vad mor beträffar så är det bara att avvakta och vänta  ...............






Av Karin - 7 september 2008 22:11


Det blir alltid sååå tomt när Hannah, J och Tristan åkt hem ..........

Vi har haft en trevlig helg men ack så kort den blev.  Igår rusa vi runt skogen, duscha och gjorde oss iordning för att fara till det stora köpcentret där vi intog lite mat och shoppade födelsedagspresenter till Wincent.

Födelsedagskalas med kaffe, massa goa kakor o bullar och en döööögoood tårta !!!!!

När vi kom hem frampå em så for Hannah o jag ner till mor och tittade till henne. Läget är oförändrat!!! De får inte i henne nånting ...........

Hon har rejält ont någonstans och feber fortfarande. De ger henne morfin och lugnande för att hon ska ha det så bra som möjligt, men hon var väldigt orolig när vi var där. Hannah och jag fick dock rejäl kontakt med henne, det kändes sååå bra, hon log och kramades ................

Min bror m fru hade varit hos henne under dagen när vi var på barnkalas, synd att det krockade så att vi inte hann träffas.


Idag har det varit lite lugnare, skogsrunda, god middag och efterrätt.

Hannah har klippt Tristan och även varit och naggat på mina doggs.

Jag hamnade vid symaskinen med ett par jeans för uppläggning,

men smidig som jag är så var det gjort i ett nafs.

Vi for ner till mor även idag, till skillnad mot igår så var hon väldigt lugn och sov tungt. De hade gett henne extra morfin ............ 


Nu väntar sängen och en ny arbetsvecka är på ingång.

Sleep well


Av Karin - 5 september 2008 06:06


Vårt yngsta barnbarn fyller 2 år idag!

HURRA HURRA HURRA HURRA !!!!!!!! Kalas blir det på lördag.


Åsså var det äntligen fredag .............. det finns blandade känslor inför helgen. Skönt att vara ledig men samtidigt tid till en massa tankar.

Hannah & Co kommer i kväll, det känns bra att ha folk omkring sig, att bolla tankar med.

Det cirkulerar mycket i skallen ..........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards