Alla inlägg under september 2008

Av Karin - 4 september 2008 19:37


 ..... det är vad personalen på boendet säger om mors tillstånd.

Mor har fortfarande hög feber och varken äter eller dricker något.

Min syster och hennes döttrar har varit här idag och hälsat på, de fick tyvärr ingen kontakt alls med mor.

Nu ikväll så var jag, Lars och vår son in till henne en stund.

När jag smekte henne och talade med henne så kramade hon mina händer. Hon tittade upp en stund, fick syn på Lars och sken upp och mumlade något obegripligt, för att sedan sluta ögonen och fortsätta sova/vila.


Hon får smärtstillande så hon ligger lugnt och vilar, fast det lilla hjärtat jobbar hårt hårt .............. fort fort ..........


Mor lilla mor vem är väl som du

Av Karin - 4 september 2008 06:04


Trött som en gnu idag .........

Förkylningen sitter kvar i kroppen, det märks!!!

På jobbet är de snoriga och hostiga så det förslår, får hoppas att jag inte får någon annan slags baciller utan att det är samma som jag drabbats av.

De hade äntligen fått fram och igång satt en ny dator till mig, den gamla jag haft lät som ett jetplan emellanåt. Den har låtit så sedan vi kom tillbaks från semestern, ganska jobbigt .............


Mor är sämre och frågan är om hon klarar sig från den här persen.

Mina syskon är på väg hit för att titta till henne. Syss har 40 mil hit och bror har nästan 50 mil, det är långt att åka ......


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 3 september 2008 21:28


Så var kurspremiären överstökad .........

Hopp över hinder och tunnlar har vi börjat med ikväll.

Fixa var lite "spoky" till en början!! Vi var tio kursdeltagare med hundar så det var mycket liv o rörelse på planen men hon vande sig ganska snabbt.

Hopphindren fattade hon direkt, tunneln var hon väldans skeptisk till men efter två försök med hjälp av kursledaren så drog hon igenom som en rem.

Sedan hoppade vi och sprang i tunnel utan några större problem, t o m den långa tunneln ...........

Någon är väldigt trött nu!! Få se om jag åker över i helgen och tränar lite på klubben!!????

Av Karin - 3 september 2008 06:10


.... Iväg till jobbet efter ett par dagars sjukfrånvaro. Konstiga förkylningar nu för tiden, det är inget som är som förr längre.

Idag ska husse operera sin hand som domnar titt som tätt.

Det görs med lokalbedövning och verkar vara ganska rutinmässigt för läkarna. Husse är nog lite nervös och jag förstår honom!!! Men det går säkert jättebra!!!!!


Ikväll är det riktig kursstart på vår agility, det ska bli skoj!!!

Bäst att ta med sig regnstassen för det ser inte så bra ut vädermässigt men vad gör väl det, "det finns inget dåligt väder", eller ???

Vi åker direkt till bruks efter jobbet, hinner inte hem emellan, så det gäller att få med sig alla prylar nu på morgonen, godis, kontaktföremål, kläder     m m  m m


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 2 september 2008 18:19


 ...... men imorgon bär det av till jobbet!!!

Jag har en gnagande känsla i mig och den kan bara dövas med arbete.

Sån ä jag ......


Igår och idag har mor varit dålig, feber och sängliggande. Varken äter eller dricker. Inte så bra!! Jag var nere hos henne en snabbis på em och hon kände igen mig och blev jätteglad men talade i nattmössan, rena rama gallimattias. De försöker få i henne penicillin, i tron att hon har nån slags infektion nånstans i kroppen, men hon är så svår att ha att göra med så det är inte lätt att få i henne varken det ena eller det andra.

De ska testa "smärtplåster" på henne, det kan ju tänkas att hon har ont oxo. 


Nu blir det kvällsfika med macka i soffan ........

Av Karin - 1 september 2008 15:26


Här är mina vänner i vått och torrt!!

"Tittar du på TV så sover vi en stund ........ i soffan .......på kuddarna" 


Av Karin - 1 september 2008 08:50


Ny dag och ny månad, första höstmånaden! September är en riktig "fyllemånad" i vår familj, inte mindre än tre stycken, husse, sonen och ett av barnbarnen.

Jag är hemma från jobbet idag, mår inte så bra m a o, känner mig riktigt risig om jag ska vara ärlig!! Det här var inte bra ...........

Får ta det lilla lugna så jag blir pigg tills på onsdag för då är det första kurstillfället på agilityn.

Uppropet var igår kväll och vi var 8 eller 9 hundar, tror det var en som saknades. Det var en salig blandning av raser och folk. Till min glädje var det  mest "vuxet" folk annars är det ju mycket ungdomar som håller på med agility. Det ska bli riktigt spännande med kurs i synnerhet nu när vi har två riktiga agility-proffs, Inger & Åsa, som kursledare.


Mina terrorister  hundar pockar på uppmärksamhet här, de fattar inte att jag inte är helt OK, det blir till att ta ett antal alvedon och sedan den korta skogsrundan. Bara så de får komma av tomten en stund och jag får vara ifred ........


So long




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards