Alla inlägg under juli 2008

Av Karin - 9 juli 2008 10:49


Idag ska vi börja att reda ut en del tovor på Fixa, eller rättare sagt en massa tovor. Hon är i någon slags fällning för det bildas tovor precis ÖVERALLT !!!!

Ville inte röra dem innan WDS med risk för att hon skulle se "naken" ut.

Men nu ska det bli .........


Fixa ligger och solar sig för tillfället men ska straxt upp på trimbordet




Så här såg det ut i måndags morse när jag skulle packa upp. Basta hittade ett nytt ställe att ligga på ............


Av Karin - 8 juli 2008 22:37


Idag har jag bara tagit det lugnt ...........

Började dagen med en skogsprommis, vi fick en skur på oss precis innan vi var hemma igen. Efter det så har det inte blivit så himla mycket gjort.

Somnade i soffan och sov flera timmar på eftermiddagen, kanske en reaktion på de sista dagarnas intensitet. Hur som så var det skönt ......

Nu har det kollats på Allsång och Morden i Midsomer!


Just nu är det sängen som hägrar, få se om jag kan sova mer, lite läsning kanske kan bidra till att ögonen far ihop .........


Gnattis

Av Karin - 7 juli 2008 17:07


Så var det över, det man väntat sååååå på, WDS och WDLRS!!!!

Det var en fantastisk helg med massor av trevliga människor

Vi har träffat Basta- och Fixa-släktingar från Norge vilket är extra trevligt!!!


Hur gick det då??

På lördagen fick Fixa excellent, rosa band eller ck, men blev oplacerad. Basta fick very good, ett rött band vilket kan jämföras med en "slät etta".

Söndagen gick i samma anda för min lilla Fixa men då fick även Basta excellent!!! Båda blev oplacerade men det var en tuff konkurrens och en massa snygga hundar.

Jag kan väl säga att det gick över mina förväntningar.

Jag är sååååå nöjd!!!!!!!


Fixa & jag inaction



Hesiodos uppfödargrupp



Lördagskvällen tillbringades förståss med lagottovänner, det blev en trevlig grillkväll hos La Famiglia. TACK än en gång S & P med familj.

Vi frågade oss på söndagen, får man verkligen ha så trevligt som vi har!!!???


Jag och chicksen har haft B & B hos Hannah, J & Tristan oxo det mycket trevligt!! För första gången i mitt liv så har jag kört bil på egen hand i centrala Stockholm. Trots en massa vägarbeten och en GPS som envist tjatade: "gör en U-sväng NU" så hittade jag fram dit skulle. Inte utan att jag kände mig lite stolt där!!!

 På fredagskvällen grillades det på deras fina innergård. God mat, koltrasten sjöng och vi hade det jättetrevligt.

TACK Hannah & J !!!!


Just nu känner jag mig alldeles tom! Det är inte bara trevligt att åka på utställningar man blir ganska sliten av tidiga mornar och att vara på alerten hela tiden. Måste nog ladda lite batterier nu ...........


Bilderna är tagna av Hannah och P


Av Karin - 7 juli 2008 16:47


Kom hem sent igår kväll och intog ganska snart ryggläge!!!!

Strax efter klockan tre så ringer telefonen, och JÄVLAR vad det ringer när man sover som en stock. Det var personalen på mors boende som ringde för att berätta att mor ramlat omkull, hon hade slagit sig i huvudet och förmodligen brutit något i ena höften.

Det var bara att kasta sig i bilen ner till "hemmet" och väl där så inväntade vi ambulansen. När den kom så undersöktes mor lite hastigt och det togs blodtryck o mättes puls, sedan skulle hon upp på benen (hon låg på golvet).

Såret, ett rejält hack i pannan behövde inte sys!

De fick upp henne och hon gick till båren och satte sig där med deras hjälp. 

Efter ett telefonsamtal med akuten/kirurgläkaren så beslöts det att mor skulle få vara kvar där hon var. Eftersom hon gick så kunde det inte vara någon allvarlig fraktur, så det skulle avvaktas ............

Hon gick tillbaka till sin säng för egen maskin, satte sig, reste sig och gick på toa, för att sedan gå tillbaka och lägga sig i sin säng, så det var nog ett riktigt beslut som hade fattats.

Jag var hemma igen vid femtiden.


Personalen ringde vid lunchtid och sa att hon var helt ok idag, dock lite blåslagen i skallen. Hon går själv och rör sig obehindrat.

De håller ett extra öga på henne de närmaste dagarna och på onsdag kommer en läkare att titta till henne.


Det var en omtumlande början på första semesterveckan, jag har knappt märkt att det regnar ens ..........

Av Karin - 4 juli 2008 06:02


.... vilken fredag sen!!!!

Sista arbetsdagen och sedan SEMESTER I FYRA VECKOR!!!!!!

Vi har inget speciellt bokat, tänker ta dagen som den kommer bara. Jag ska försöka läka ihop min sönderstressade mage .............

En tur till djurparken i Eskilstuna med barnbarnen är det enda som är planerat, hitills.

Vi kanske tar tält och bilen nån helg och drar iväg nånstans!! 

Nu ska vi först avsluta denna sista arbetsdag, åka på WDS och sedan får vi se vad vi hittar på.


Idag bjuds det på smörgåstårta på jobbet, dagen till ära. Det är längesedan vi åt det så idag ska det smaka bra, känns det som.

Kan väl tycka att det är lite kletigt med smörgåstårta när man äter det titt som tätt, men som sagt idag är jag lite sugen.

Efter avslutad arbetsdag så ska det packas i Cittran och färden mot Stockholm påbörjas på sen em.


Vädret ser ut att bli VARMT idag!!!! Tur att man har bil med AC annars skulle det bli hett. Som tur är så ska det inte bli lika varmt i helgen, verkar bli ganska blandat, ömsom sol och ömsom regn.

Nu sätter vi fart på den här dagen!!!


Hopp in i duschen .......





Av Karin - 3 juli 2008 17:13


Jobbigt som attan nu de sista självande arbetstimmarna, men tror att morgondagen blir relativt lugn.

Är hemma och vänder bara för jag ska iväg till barnbarnen och passa dem medans föräldrarna är ute och äter en smaskig bröllopsdagsmiddag.

Jag ska försöka förbereda så mycket som möjligt ikväll för min resa till Stockholm och WDS imorgon em.

Packa så smidigt som möjligt!!???  Det är inte lätt, mycket saker som man ska ha med sig. Jag ska i alla fall försöka komma ihåg mina kläder den här gången!!!! I påskas glömde jag ju "utställningsstassen" på en galge i hallen här hemma .........


De viktigaste är ju att jag får med mig hundar och stamtavlor dock .......


Cu later ....

Av Karin - 2 juli 2008 06:18


Nu går det undan, bara tre arbetsdagar kvar nu.

Igår så invigdes vår fikaaltan på jobbet, det blev sååååå bra. Men jag fick inte vara med!!!! Precis när vi skulle gå ut och sätta oss så kom det två kunder som skulle titta på sten till bänkskivor i ett kök. Så jag missade hela premiären!!!! Får väl ta igen det en annan dag .......


På kvällen sedan jag varit hos husse och jobbat så var jag på Drop-in hos vår vette. Fixa skulle ha sin 1-årsvaccination. Ååååhhh shit va´ folk det var där!!! Tror det var 20 nummer före oss, minst. Men hos vetten är det alltid trevligt med en massa andra trevliga djurägare så väntan kändes inte så lång ändå.

Det var vår favvo-vette som jobbade, Aramayis, vilken kille !!!!!

Såååå himla trevlig!!!!!

Fixa skötte sig exemplariskt, hon märkte inte ens att hon fick en spruta i nacken. När vetten lagt ifrån sig sprutan tog han Fixa i famnen och verkligen gooosade med henne och sa: "Du är ju för söööt".

Sånt gillar ju både Fixa och matte!!!


Vi hann lagom hem tll Allsång och Morden i Midsomer. 


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 2 juli 2008 06:10


Va´ äre för dag idag, jo det är Fixas 1-årsdag HURRA HURRA HURRA!!!!!!

Den lilla bitchen fyller 1 år, tänka sig!!! Hujedamig så fort ett år går.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards