Alla inlägg under juli 2008

Av Karin - 23 juli 2008 10:41


Måste bara visa ........


Av Karin - 22 juli 2008 19:15


Jag utfärdar en VARNING !!!!!!!

Börja inte läsa Stieg Larssons Millennium-trilogi!! Det är nog bland det bästa jag läst på länge, börjar man läsa så kan man inte sluta ..............

Jag läser just nu den andra boken i serien, "Flickan som lekte med elden", och jag undrar om inte den är t o m bättre än den första!?


Ja ja, det är tur jag har semester så jag kan hänge mig totalt när jag känner så. Det värsta är att hitta nått annat läsvärt som matchar såna här bra böcker när man väl läst ut serien.

Nääää förresten, det allra värsta är att Stieg Larsson är död och inte kan författa fler såna här förbannat bra böcker ....................

Av Karin - 22 juli 2008 11:00


Vi for ju till Stockholm i fredags och jag tänkte här berätta lite om våra förehavanden.

På vägen dit så stannade vi till i Kvicksund hos kusin Björn och Lotta.

Där bjöds på en makalöst god måltid och en trevlig samvaro.

Vi kollade in växthus och trädgård och inte minst en jättefin pergola som de tillverkat. Den kommer att bli kanonhärlig när rosor och klematis växt till sig!!!!!!!

Tack Lotta & Björn!!!!!


Väl framme i Stockholm, frampå kvällen, så installerade vi oss och fick lite gott fika.

På lördagen anslöt sonen m familj. Det blev nästan en heldag på Skansen.

Vi såg en massa djur och annat fint. Det som fastnade på min näthinna var vargvalparna som var cirka 8 veckor. Jösses så fina de var!!!!!!

Våra "vargar" var hemma och hade överlevt em utan att ta kål på varandra eller rivit lägenheten. Vi konstaterade att de nog hade sovit och tyckt att det var skönt att få vara ifred ett tag.

Vi käkade pizza för enkelhetens skull på kvällningen. Människovalparna var urhungriga och dödströtta efter dagens strapatser. Så det gällde att få fram käk snabbt!!!!


Söndagen ägnades först åt en tur till Gustavsberg. Där inhandlades det diverse porslin och andra attiraljer. Jag köpte mig ett STORT uppläggningsfat i Ostindia. Jag har servisen och det stora fatet har jag slagit sönder för ett antal år sedan. Så jag fyndade ett nytt!

Efter det så tråcklade vi igenom stan och ut till Hagaparken.

Det är ett underbart område!!

Där träffade vi La Famiglia, husse, matte & Ia. Det fikades och pratades en massa. Trevligt värre!!!

Sonen m fam och farfar tittade in i fjärilshuset och vi andra med doggs förflyttade oss mot vattnet, Brunnsviken.

Tristan simmade och simmade, Ia gjorde lite ansatser till att simma medans mina doggs mest höll sig på land. Basta hade fullt upp med att vakta handväskorna, Gu´ nåden den som kom i närheten av dem!!!!!


Många hundprommisar blev det under helgen, i fina kvarter och grönområden, kul att se Stockholm på det viset. En lite annorlunda sightseeing så att säga.


Vi skiljdes åt frampå sen em och började vår hemfärd. Först så släppte vi av Hannah & Co och hämtade vår packning. Hemma var vi vid niotiden på kvällen, då hade vi gjort ett matstopp i Eskilstuna oxo.


Tack Hannah, J & Tristan för B & B !!!

Av Karin - 22 juli 2008 10:40


Ute blåser sommarvind .....

Det är ett fantastiskt fint väder idag, igen. Vi har precis kutat runt skogen med tanke på att det kommer att bli riktigt varmt idag.

Husse klipper gräset och då är vi hänvisade att vistas inomhus.

Jag får stänga in mig för att inte hosta ihjäl mig av gräsklippsdoften. Passar då på att sitta vid datan en stund. 


Med posten har det kommit en underbar Lagotto-väska som jag beställt. Tillverkaren, Ulrika har gjort ett fantastiskt jobb!!!!!

Hon har t o m gjort en liten Fixa på ena sidan av väskan.

Mille grazie, Ulrika !!!!






Av Karin - 21 juli 2008 16:06


Idag har jag gjort en rejäl städning här i huset!!

Dammat, dammsugit och torkat golven så nu är här så rent och fint.

Åååååhhh så skönt det är med nystädat ...........


Lars fick åka ut på jobb efter lunchen så flickorna och jag är själva hemma.

Jag har precis tagit en fika och flickorna fick varsit märgben och ligger ute i trädgården och gnager för fullt. 

Här är skapligt varmt idag och solen skiner mestadels, fast det är fasligt mycket moln runt omkring.

Funderar på att sätta mig ute i skuggan och läsa en stund men risken är väl att jag somnar då. Men den risken får jag väl ta ...............

Av Karin - 18 juli 2008 11:09


Sol och moln om vartannat, det är inte så huggarns varmt .......

Här planeras och packas för att resa bort över helgen. Doggsen vaktar mig lite missmodigt, undra om de tror att jag ska åka ifrån dem??

Vi far till Stockholm och Hannah & Co. Lite myspys i storstan, hundprommisar, kanske ett Skansenbesök eller nått. Hannah har säkert hitta på något.

På vägen dit ska vi hälsa på i Kvicksund hos Lotta & Björn. Det vankas grillning på em .......... *dreglar*

Få se vad hon säger om min numera tovfria lagotto!!!??? Jag gjorde iordning det sista igår på henne och så fick hon ett shampoo-bad.

Hon lyckades hitta något att rulla sig i igår morse vid vår stora skogsrunda, förmodligen folkskit, så ett bad var av nöden.

Nu ska det bara klippas lite oxo ...........men det får vi ta i nästa vecka.

Likaså Basta, då är det hennes tur att få en pälsvårdsomgång!!!!


Nu ska det fikas här och sedan ska vi packa och fara .......

So long

Av Karin - 16 juli 2008 23:06


...... så bygger husse en STOR JÄVLA PARABOL åt oss !!!!!!!!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta ................



Av Karin - 16 juli 2008 13:52


Jag håller på att reda ut det sista på Fixas mage och var tvungen att ta en paus, får en aningens ont i rygg, nacke o axlar när jag jobbar med henne.

Kom då att tänka på när det, häromdagen, blåste sist så hade vi vårt stora parasoll uppfällt på altanen. Vinden tar tag i det stora parasollet och lyfter det rakt upp och ur foten det står i. Det far iväg och landar uppochner inne i vinklen på altanen/huset.

Ute är båda hundarna och de får en smärre chock av denna händelse!!!

Detta har medfört att de inte gärna går ut och förbi parasollet sedan dess.

Även om det inte är uppfällt ...........

Så numera tar vi ner det ur foten när det blåser som t ex idag. Vill man ha doggsen inomhus så är det bara att sätta dit det så stannar de snällt inne.

*asg*


Nu ska det stekas potatis, lök, kassler och varsit ägg, husse är på ingående nämligen .........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards