Alla inlägg under april 2007

Av Karin - 24 april 2007 18:57

Det är vad jag har !!!! Varje dag efter kvällsmålet så SKA de ha varsit grisöra att knapra på. NU försöker jag ändra på detta men det är lättare sagt än gjort. När kvällsmålet är uppätet så sätts hela tiggerispektaklet igång. Det knorras, pips, de gnyr och t o m skäller på mig. Men jag är envis som en röd gris ha ha ha ha ha. Det blir inga öron!!!! Jag försökte ikväll att göra en aktivitet med Basta som vi inte gjort på ganska länge nämligen lägga hundgodisar i en PET-flaska. Sedan får hon trixa ut dom.  Det brukar hon tycka är attans så skoj. Vad gör hunden då??? Jo hon försöker bita opp flaskan för att få ut godiset. Resultatet blir att öppningen är helt demolerad, där kommer ingen godis ut. Vojne vojne.

Nu har de lagt sig ner båda två här. Surprise, dags för skogsprommisen!!!!!

Av Karin - 24 april 2007 18:41

Det går fortfarande som en dans, inga hungerkänslor, goda och mättande måltider. Ikväll blev det stillahavslax med en massa goda grönsaker till. Fixar samtidigt till morgondagens lunchlåda så jag inte behöver krångla med det på mornarna. Nu väntar en skogsprommis med doggsen på 4 km och därefter en kortare cykelrunda med Basta.

 Ikväll går jag på lätta fötter, har nämligen varit på fotvård. DET är helt underbart skönt!!!!!!

Det bästa av allt är nog fotmassagen  mmmmmmmm ......... va´ skönt  

Av Karin - 24 april 2007 13:33

på BLOCKET !!!!! Äntligen har jag fått tag i fårnät!. Nu ska tomten inhängnas så hundarna kan springa ut o in som de vill. Förhoppningsvis så utestänger det även en del oönskade djur så som kattjävlar och annat villebråd.

Jag fick tag i c:a 500 meter för 700:- och det finns i Nyköping, så det blir en bensinkostnad och kärrhyra oxo. Kollade på fm på Granngården hur mycket de tar för fårnät och de ska ha 1540:-/100 meter. Vi ska hämta det i helgen som kommer nu och så ska det jagas stolpar oxo. Ujjijjuujjjj, det är mycket nu !!!! Åsså har Smén fått mera jobb, gullegubben, undra vad jag ska hitta på för att muntra upp honom till att hjälpa mig med detta projekt *funderar så det knakar*.

Av Karin - 24 april 2007 06:40

med Viacutan. Ser ingen skillnad än !!!  *skoja bara*

Basta äter dock maten med större aptit när jag sprejat på Viacutan. Vilket är alldeles särskilt roligt. Hon har ju under sin uppväxt ibland varit riktigt dålig på att äta sin mat. Kanske därav den dåliga/sena pälskvalitén???  Nu är hon och har varit sen i hela sin utveckling. Men skam den som ger sig. Bättre sent än aldrig. Nära skjuter ingen hare äähh va fan .......


Av Karin - 24 april 2007 06:28

det är frågan??  Det är som mjölk ute idag men ändå schysst temperatur.

Har en envis elak hosta som är följden av min akuta förkylning i lördags, som kom, bröt ut och försvann på samma dag. Jag har arbetskamrater som har småbarn och de drar med sig allt möjligt till jobbet, maginfluensa, förkylningar, elaka hostor m m

Så är det undra på att man får en massa konstiga bacillusker.

Det har t o m hänt att en av dem tagit med sig sjukt barn till vårt jobb istllet för att vara hemma med det. DET slutade dock i att han fick åka hem med barnet i alla fall, med hög feber och alldeles slut.

Well well nu är det duschen som gäller .....

Av Karin - 23 april 2007 18:43

Det här funkar kanon!!!! Att käka kött, fisk, fågel och en massa grönsaker är hur gott som helst. Det bästa är att man inte svälter ......

Ikväll nu så blev det nötfärsbiffar, lök, svamp, tomater och en grön sallad med gurka, avocado m m  gottgottigottgottgott   Det blev en lunchlåda till morgondagen oxo, det känns bra att ha det klart. Nu är det dags för motion !!!!

Av Karin - 23 april 2007 18:27

ska ge Basta en sjusärdeles bra päls tror ALLA. Jag måste medge att jag fallit för trycket och idag har vi börjat att ge henne det i maten. Så nu ska det bli spännande att se resultat.

Just nu så håller hon på och "terrar" mig för att vi ska gå ut och gå nån gång. Hon är ganska målmedveten, just nu så kommer hon släpandes på sitt koppel, för en stund sedan kom hon med Zambas. "Vad kan hon vilja ,tro??"

Jag som tänkte vila en stund på maten men ingen rast och ingen ro.           Vi brukar cykla en liten runda efter prommisen.  Cyklandet är nytt för Basta, jag försöker vänja henne både vid cykel och motionsformen. Jag köpte mig en ny cykel för nån vecka sedan, en hederlig gammal "damcykel", som jag kommer lätt på och av, i fall det blir tvärstopp med Basta eller nått liknande.

Well well bäst att ge sig iväg kanske, regnet hänger i luften här ......


Av Karin - 23 april 2007 17:37

Står här med maten färdig och väntar och väntar ....... på Smén

Kom på en rolig/mystiskt sak som hände i lördags fm. Vi höll på och tömde en massa återvinningssopor, plockade ihop och stuvade in i bilen.  När vi tömt allt papper så "kom det fram" ett par gummistövlar som stod längst in i hörnet. Det var sonens gamla stövlar, gummit är sprucket osv. Jag säger till Smén att vi tar och kastar dem i soptunnan. Men när jag lyfter den ena så är den fylld med jordnötter, såna som fåglarna matas med på vintern, den andra likaså.Jag tippar dem i ett litermått och det är nästan två liter tillsammans!!!

Den stora frågan är hur i hela helvete de kommit i stövlarna !!??????   Visst jag har fågelmaten i samma rum på vintern men på andra sidan rummet. Är det en liten hamster som bott därinne i vinter.  Förmodligen är det väl en liten husmus/råtta som varit flitig men ändå .................. så mycket !!!!

Nåväl så fick sig fåglarna en omgång till av läckerheterna, jag brukar mata rätt länge  på våren, men har haft slut en tid så ..... annars så hänger jag ut bröd och ostskalkar åt dem året runt.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards