Alla inlägg under april 2007

Av Karin - 23 april 2007 06:22

på resten av mitt liv. Tänkte testa den berömda GI-metoden för att tappa några kilon och må bättre. Var ju på en hälsokoll förra veckan och hade då en aningen fröhöjda kolestorolvärden. Det var inget alarmerande men det känns ju ändå inte bra att de inte var "normala". Att jag dessutom har en övervikt och släpar runt på är ju inte heller bra.

Så inspirerad av Lotta min vän ska jag testa GI-metoden. Jag kan erkänna att jag fuskstartade redan förra veckan men idag är  det officiellt!!!

Av Karin - 22 april 2007 21:32

Satt precis och funderade över att det är måndag imorgon och en hel ny arbetsvecka ligger framför mig. Då kom jag på att det är ju valborgsmässoafton nästa måndag, det är en så kallad "klämdag" på jobbet, och 1:a maj på tisdagen.  Vilket innebär att jag är ledig lördag, söndag, måndag och tisdag , jiiiippiiii.

FYRA dagar ledigt på ett bräde!!!!!!!

Det känns som om jag verkligen behöver det. Är så satans trött alltså.

Jag går nog och lägger mig nu snart, trots att klockan inte ens är tio!!!!

Gnattizzzzzzzzzzzz 

Av Karin - 22 april 2007 16:51

jag har ......

Här åker man hemifrån klockan sju på morgonen och kommer hem vid fyra tiden och då har Smén städat här hemma !!!!!! Perfekt!

Plus att han varit i växthuset och lagt gatstenen som legat i en hög där sedan förra sommaren!!! Superduper !!!!!!!

I´m impressed !!!!!!!!!!!!!

Av Karin - 22 april 2007 16:25

Så var vi då hemma igen från utställningen i Västerås. En alldeles förträfflig dag för oss!  Vi fick iofs bara en "slät etta", men men.

Att man kan bli så glad för en röd plastbit.

Bastas päls är inte bra just nu, vi gör vad vi kan med foder och klippning/putsning av pälsen. Min lilla älskling är sen i utvecklingen och enligt vår eminenta uppfödare så är det bara bra att de utvecklas sakta.

Det är så roligt att träffa "lagottogänget" som jag lärt känna det senaste året, vilka härliga människor det finns!!

Just nu så sover "gullklimpen" i sin Bia-bädd med en för dagen nyinköpt pläd, den är vit med svarta tassar.

Nu får vi ladda om till nästa gång, det är i Österbybruk  den 12 maj.

Lagotto är livet, livet är Lagotto

Av Karin - 22 april 2007 06:18

och hundutställningen där. Jag är inte på topp, måste jag säga, fick en jävla förkylning igår fm. Kunde mått bättre om man säger. Snorigheten verkar ha lagt sig men sitter fast i skallen istället.

Nu ska det bara duschas här sedan bär det av .........

Av Karin - 21 april 2007 08:49

Har precis avnjutit en grötfrukost, tänt hos mina småplantor och gett "flickorna" sin mat. Nu ska det mornas framför datan sedan blir det skogsrundan.

Idag har vi en del på schemat t ex åka till sopåtervinningsstationen med en massa plast, plåt, glas o papper. Städa av här i huset !!!!

På em ska jag åka till mor och gratulera henne på 85-årsdagen. (eftersom jag inte hinner det imorgon)

Basta och jag ska försöka lägga in ett cyckelpass oxo, sedan blir det pälsvård.

Ska försöka hinna ut i växthuset och kolla läget, men nån flytt ditut blir det inte i det här kylslagna vädret.Det ser så fint ut men i själva verket är det  bara +4 grader nu. Det blir dunjacka,mössa o vantar på prommisen. Iofs inte ovanligt så här års.

Av Karin - 20 april 2007 06:30

Äntligen fredag och sista arbetsdagen den här veckan. På jobbet alltså!!

Hemma finns det hur mycket som helst att arbeta med. Den här årstiden vill jag helst vara ute i trädgården på helgerna men det finns en del att pyssla om här inne oxo.

På söndag är det hundutställning igen, denna gång i Västerås. Så den dagen går helt bort = riktigt ledig och bara göra det jag tycker är skoj.

Samma dag fyller mor 85 år. Jag får fira henne imorgon istället för hon vet ju ändå inte vilken dag det är så ...........

Nu väntar duschen

Av Karin - 19 april 2007 19:56

Jag  har precis gått vår skogsrunda med Basta i småregn och blåst. Satt länge och drog på det men kom till slut iväg. Nu är vi rätt nöjda båda två.

I skogen sjuder det av fågelsång, de bryr sig inte om lite regn inte. De har väl häcken full nu med att bygga bo och göra nya små fåglar.

Jag såg även att blåbärsriset börjat slå ut, med dess helt underbart söta små blommor. Nu får det inte bli frost för fryser blommen blir det inga blåbär i sommar....... inga blåbär ingen blåbärskaka eller paj.

Nåväl det finns ju att köpa på Coop *ler*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards