Alla inlägg den 18 april 2007

Av Karin - 18 april 2007 17:44

Jag har varit hos mor med ett par nya skor, hon blev jätteglad och de passade perfekt!! En liten sandal med kardborreband att spänna efter foten. Jag köpte dem på hälsokostbutiken så det var fotriktiga osv.

Det enda hon hade bekymmer om var att de kostade sååå mycket och vem som skulle betala dem. Hon såg prislappen med MÅNGA siffror.


Där mor bor finns det c:a 8 - 10 stycken boende, män och kvinnor, alla lider av alzheimers. Jag har ju varit där en hel del sedan mor flyttade dit och lärt känna en del av dem till namnet. Det finns en farbror, Åke,han är alltid så rar. Men idag vette fan vad det var med honom. När jag kom dit så kom han fram till mig och sa: "Nu får du sätta igång här, sätt lite fart. Det här går inte. Sätt igång då !!!!"

Han var alldeles svart i ögona och svor vartannat ord. Till slut kom han fram till mig och gav mig ett riktigt knytnävsslag på överarmen. Aj aj aj va ont det gjorde. Som tur var kom personalen och tog hand om honom. Jävla gubbe, så rar var han !!!!

Mor sa att hon skulle ta hand om honom, så det blev kanske ett riktigt slagsmål när jag gått. *asg*

Av Karin - 18 april 2007 08:37

Tänk när detta eländiga media inte fungerar.

Får man inte upp en webbsida som man gillar att gå in och kika på då blir man helt knäckt!! Favoriterna för detta varierar ju naturligtvis men allt annat är ingenting värt just för tillfället. *aarrggghhhh*

Man blir samtidigt förbannad på sig själv för att man är så beroende av någonting som en data !!!???


En annan sak som jag blivit beroende av är ett nytt sätt att handla mat på, nämligen det eminenta "shopexpress" på Coop. Jag veckohandlar

alltid så det blir mycket varor. Man tar sin scanner och stoppar matvarorna i kassen direkt, gör en slutavläsning, drar medlemskort och bankkortet. Voilá, färdig !!!!! Avstämningarna kommer ganska sällan om det inte finns nått att anmärka på.

Jag kom dit en gång i höstas för att handla och då låg hela Shopexpress systememt nere. JAG SKULLE FÅ HANDLA PÅ DET GAMLA SÄTTET!!!!

Höll nästan på att börja gråta.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards