Alla inlägg under mars 2010

Av Karin - 30 mars 2010 07:55

Nyklippt och missmodig

Idag 05:30 


 

STORA mörka moln i min planering, inte bra !!!!!

Just som husse fixat ljusinställning/belysningen på bilen och den är klar för besiktning så kommer nästa smäll. Ett hjullager är paj !! Låter som jag vet inte vad i framvagnen ............. den kommer INTE att gå  igenom besiktningen.  FAAAAAAN !!!  Får fixa en tid på verkstad för att byta detta, husse har inte grejer till att fixa det, tyvärr. 

..... och jag som har så mycket inbokat just nu, hundutställning, trädgårdsmässa !!!  Well well ........  Får välan ta cykeln !!

 

Hittade en lunchlåda med revbensspjäll i frysen, alltid en ljusglimt, de var så himla goooda !!!  Var ju hos frissan igår och det blev sent så jag orkade inte fixa nån mat utan det blev "snabbmat", tonfisk, oliver o majonnäs, när jag kom hem.


Hopp in i duschen .......



Av Karin - 29 mars 2010 06:17

Påskveckan

Idag 05:18 


 

En vecka som är fullsmetad med aktiviteter !!

Får ta en dag i taget ...... börjar med dagens begivenheter, jobb jobb jobb och mera jobb. Vilket innebär först ordinarie jobb sedan in till husse för en del bokföring. Efter det så ska jag till frissan, Ulla. Få se vad vi hittar på den här gången, kort eller långt ...... mörkt eller ljust. DET är frågan ???

 

Frukost är intagen i denna arla morgonstund, det känns nästan som om det är mitt i natten.  Lunchlådan innehåller gårdagens goa renskavspanna !!


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 28 mars 2010 21:11

Igår när husse och jag skulle gå med doggsen på vår långrunda så var det något som gjorde så in i nordens ont i en tå.

Jag stannade upp, tog av skon och ordnade lite med strumpan och tyckte väl att det blev något bättre.  Vi trampade runt 1 timma och det gjorde faktiskt ont hela tiden.

Väl hemma igen så blev det hunddusch om mage o ben. Jag tog av mig strumpan för att finna ett sår på den tå som ömmat så och det hade blött rejält.  Det var en nagelbit från en annan tå som rivits upp och orsakat skadan. Jag duschade av mina fossingar och fixade till den trasiga nageln.

När jag lite senare skulle ut i trädgården och dona lite så satte jag ett plåster på min onda tå innan strumpor o skor togs på.


På sen em när vi fikat och slappade i soffan så tog husse min ena fot, den med den onda tån, för att massera lite (han brukar göra så).

- "AKTA min tå" säger jag då

Husse undrar då vilken det är jag har ont i och jag säger då:

- "den med plåstret på"

- "det finns inget plåster på nån tå" säger husse

Jag kollar då snabbt och upptäcker att jag satt plåster på fel tå på fel fot !!!!!


Edit........


Av Karin - 28 mars 2010 14:52

Sitter och samlar mig

Idag 13:50 


 

Inte mycket vettigt gjort idag inte. Har varit snorig, täppt och hostig sedan igår em, lika som förra helgen och nu kan jag nog konstatera att det är så: JAG ÄR ALLERGISK MOT HELGER !!!

 

Frukost idag blev mina eminenta ägg- & baconmuffins, smaskigt värre !!  Efter det blev det vår vanliga 1-timmes runda med doggsen. De blev exact lika skitiga idag som igår !!!  Yeaack !!!  Till middag idag så har jag gjort en renskavspanna som blev så jäkla god. Enkelt och lätt, bryner bara lite lök, champinjoner och renskav, häller över några dl grädde, krydda och voilá !!!! Färdigt !!! Till detta åt vi idag kokt savoykål. Mmmmmmmm ......  Två lunchlådor blev det till morgondagen oxo.

 

Fixa & jag ska strax åka till brukshundsklubben för ännu ett kurstillfälle, Klick & Tricks.  Måste erkänna att jag varit dålig på att träna denna vecka. Har inte haft lust till nånting egentligen. Slocknat i soffan tidigt varje kväll, helt slut ........                 Testat lite med Fixa nu idag och hon är lättlärd det lilla livet som tur är !!! Min tänkta läxa har jag ändrat på, få se vad "fröken" säger om det.

Jag hoppas att det blir lite sol snart så man får tillbaka inspirationen till hunderiet och framför allt till trädgårdspyssel. Jag vill ha igång växthuset snart snart ......... och odla en massa. Jag har en hel del på G i huvvet som jag vill förverkliga men först måste det bli varmare och bättre väder.


Hopp in i duschen .......

 

Av Karin - 27 mars 2010 15:11

Sköna lördag

Idag 14:57 


 

Att få sova tills man vaknar är ju bara vissa dagar förunnat, lördagar och söndagar. Vad händer då !!??? Jooo man vaknar 5.30 av sig själv !!!!  Doggsen hör ju att man är vaken och de är ju inte sena att stå vid altandörren och villa ut. Det är ju vår normala väckningstid så för dem är det ju inget ovanligt alls.  Jag kröp ner under täcket igen och somna om tills kaffedoften retade luktnerverna !!!!

 

Vi har gått den STORA prommisen i geggan som blir när de "sladdar" grusvägen där vi går. Fyyy faaaan så skitiga doggsen blir !!!!! Nu blir det dusch en gång om dan, minst ..........

Till lunch idag testade jag att göra ägg- & baconmuffins !! De blev kanongoda. jag hade i lite lök och kryddade med curry.  Mmmmmmm ........ så gott !!!

 


Husse har mekat med min bil nästan hela dagen. Han har bytt ena framljusinsatsen. För att kunna göra det fick han skruva isär nästan hela halva bilen !!! Nu är det gjort så nu väntar besiktning i veckan. 

Jag har varit ute och grejat en del i trädgården och i växthuset. Burit undan en massa bös som låg och skräpa. Sopat av trätrallen på altanen och bara varit ute ............ sköööönt. 

 

Till kvällen blir det dubbla lövbiffar fyllda med senap och ost, mycket gott det oxo. Till det blir det bearnaisesås och nått glas rött.

Eftermiddagsfika på G .........

Av Karin - 26 mars 2010 15:00

FREDAG ....

Igår 06:26 


 

Dimmigt till tusen ute, nån minus nu på morgonen men det ska bli flera plusgrader frampå dagen.  MEN ingen sol !!! Det ser inte bättre ut i helgen heller snöblandat regnrusk !!!   Nåväl det blir i alla fall ett par lediga dagar att ägna åt det man vill.

Lunchlådan idag innehåller fläskfilé, bacon-, champ- o lökfräs m lite gratäng.  Jag tycker att fläskkött ofta får en konstig smak när man micrar det, gäller att inte köra det för länge.

Funderar på att göra kesovåfflor till kvällen ......... få se vad lusten bjuder till.


Hopp in i duschen ....... 

Av Karin - 25 mars 2010 15:00

Torsdagsmorgon

torsdag 25 mars 


 

Jag är INTE på hugget !!! Kan inte sätta fingret på vad det är men känner mig nästan lite deppig emellanåt. Trött som fan, skulle nog kunna sova ett helt dygn om jag fick. Somnar i soffan, framför TV:n på kvällarna så fort jag sötter mig, vaknar till och tvättar mig o bruschar för att fortsätta sova i sängen. Hmm ............ det kan ju iofs vara vårtrötthet, det har man ju hört talas om.

 

Igår såg jag ett säkert vårtecken i alla fall, TOFSVIPOR !!!!  En hel flock ute på ett gärde efter vår väg. Jag tyckte att jag hörde tranor på vår långprommis igår efter jobbet men jag är inte säkert. De var så långt bort.

Lunchlådan idag blir en "räddningslåda" ur frysen, färdiggrillad kyckling, majonnäsburken får åka med vid sidan om.


Hopp in i duschen ......................

Av Karin - 24 mars 2010 15:00

Mitten på arbetsveckan

onsdag 24 mars 


 

Ännu en mulen kulen dag !!?? Det ska bli varmare och det har lovats sooool .......... det behövs för att få den sista snön som ligger att försvinna. 8 - 10 grader i slutet på veckan  !!!!

"2 kokta m smör" blev det även idag till frukost !!  Lunchlådan innehåller Skaldemans bantarbiffar fast i form av köttfärslimpa, lite ädelost smält uppepå och ett par blomkålsbuketter till det. Vad jag ska hitta på till kvällen återstår att se.


Hopp in i duschen ..........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards