Alla inlägg under maj 2010

Av Karin - 7 maj 2010 05:58


Några timmars jobb, sedan är man ledig två dagar igen.

Attans så skönt !!!


Fixa haltar vidare ......

Jag tyckte det såg bättre ut igår morse men när vi kom ut på prommis så började hon igen. Hon stödjer lite på foten så det är ju något bättre än när hon hoppar omkring på tre ben. Jag har försökt att hålla igen lite på prommisarna, vi går inte de långa rundorna, men ut måste de ju en sväng.


Jag avvaktar med Larv-utställningen.

Åker jag så åker jag tidigt söndagmorgon allt beroende på Fixapixan .........


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 6 maj 2010 05:54


Är uppe men mer är det nog inte .....

Jag har varit så jäkla trött ett tag nu !!! Trött på mornar och trött på kvällar.

Igår em fick jag ett näst intill komaliknande tillstånd. Hade jag inte fått kaffe så hade jag nog fan somnat med huvvet på skrivbordet ........


Igår kväll så var Erik här med deras lilla rottisbäbbe, Molly.

Vicken goding !!!! Såååå ascool, lugn som jag vet inte vad.

Basta och Fixa skulle naturligtvis sätta henne på plats och hon fattade direkt.

Basta är lite onödigt hård tycker jag men det är väl hennes sätt.

De ska låna en bur av mig, att ha i bilen som Molly kan åka i så länge hon är liten.


Fixa haltar mindre idag, i alla fall vad jag sett än så länge.

Hon haltar olika mycket på olika underlag så vi får väl se när vi kommer ut på morgonprommisen.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 5 maj 2010 05:50


En liten Fixa som haltar.

Det började i söndags, bättre i måndags, haltade mer igår och läget just nu är något bättre, idag så stödjer hon på foten i alla fall.

Jag har klämt och kännt, böjt och tryckt och kollat !!

Ser att huden är lite rosa på ett ställe och just där slickar hon en del.

*hmmm*

Vet inte vad som hänt !!???

Nu är ju Fixa en VÄLDIGT känslig liten hund så det är säkert inte något allvarligt men faktum kvarstår ..... hon haltar.

Så det blir vila och att hålla extra koll på henne.

Den stora frågan är om jag kan/ska åka till Larv i helgen !!!!??????

Inte mycket idé att åka med en haltande hund.

Måste ta ETT beslut nu ...... och sedan får jag avvakta till helgen.


Hopp in i duschen ..........



Av Karin - 4 maj 2010 06:05


..... och ingen nattfrost !!!

Kors i taket !!!

Men idag ska det tydligen bli ruskväder .........

Husse har farit till Hagfors nu på morgonen och kommer inte hem förräns till kvällen. So long ....

Vi, doggsen och jag ska på kurs ikväll ...... igen.

Sista "Klickerkurs" tillfället.


I stenbrottet är det sig likt ...... fullt ös ..... medvetslös !!!!

Mycket kunder hos oss på dagarna ...... det är alltid kul.

Måste berätta om en kund igår .....


Det rusar in en kvinna på kontoret och hejjar på mig och upptäcker samtidigt Basta & Fixa.

- "Men har du Lagotto ... och två stycken !!!. Är det tikar"

Jag svarar att visst är det så.

- "Jag har världens finaste Lagottohane i bilen. Vill du para !!!????"

Öööhh ..... neeej jag tror inte det !!

- "Men det vore väl roligt ...... och jag skulle vilja ha en avkomma av min fiiiina hane".

Hmmmmm ........ säger jag och fiskar lite vad det är för nått hon har i bilen.

Hon vet inte hundens namn i stamtavlan, kennelnamn eller föräldrar.

Jag avböjer en gång till men hon tycker att jag ska fundera på saken och ringa om jag ändrar mig .............

Edit

 

Jag kunde inte annat än skratta åt det när hon gått.

Få se om jag får några fler parningserbjudanden idag !!!   *asg*


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 3 maj 2010 05:58


När ska dessa kalla nätter ta slut !!???

Det ser inte ut att bli varmare nätter i veckan som kommer heller.  *pust*

Ibland känns det som om en ny istid är här.


Ny arbetsvecka ...... nya tag!!

Kurs i kväll, det blir skoj !!  Skulle ha tränat mer än jag gjort känner jag, men Fixa är ju sååå med och vi får träna lite under dagen idag.

Bäst att packa varma kläder till kvällen i alla fall, fleecetröja och vantar är nog ett måste.


Hopp in i duschen .....




Av Karin - 2 maj 2010 15:22


Vi for i fredags em när vi kommit hem från jobbet, ätit och packat in allt vi skulle ha med oss. Mycket grejer blir det ........ först allt det där man måste ha med, sen det där som kan vara bra att ha, utifall att ..... och sist det där

"äh va´ fan"  !!!!!


Vi åkte lite dit som näsan pekade ........ fina vägar som vi ofta åkt MC på, vi tog en fika vid Göta kanal i Borensberg och tog ett snack om vart vi skulle styra färden och till slut så hamnade vi i Västervik.

Vi stod på en sk "ställplats" för husbilar i hamnen.

Det finns ju allt i husbilen så vi rår oss själva, kanonbra.

Där stod en hel del andra husbilar oxo.

På kvällen när vi grillat och tagit några glas vin så bjöd Västervik på Superfint fyrverkeri över hamnområdet. Vi satt kvar i husbilen hos doggsen.


Igår morse gick vi en sväng på "stan", en tämligen död stad, innan vi for vidare.

Vi for förbi en massa fina platser, Gryt, Valdemarsvik för att till slut stanna på Mons camping, söder om Söderköping i St Annas skärgård frampå em.

Vi har varit där en gång tidigare för si så där 20 år sedan. Vi provade att sitta ute o fika men det blev fööör kallt.

Det blev grillat även denna kväll, kött, grönsaker och bearnaisesås. Lite vin slank ner utan några problem ..........


Tidig start idag, husse var uppe och trampa vid 7 !!!!

Frukost, disk och dusch!!!!!

Sedan hemfärd ......

På hemvägen stannade vi hos Hobbelbergs och kolla in den nya familjemedlemmen, Molly Monster !!

En underbar liten rottweilerbäbbe ........



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards