Alla inlägg under maj 2010

Av Karin - 17 maj 2010 05:53


Några få plusgrader bara och dimma som lättar.

Mao ganska vackert ......

Blåbären blommar för fullt i skogen och äppelblommen är på väg att slå ut.

Vilken härlig tid som stundar nu .......

Tillbaka till verkligheten igen och jobbardags.

Vart tog de fyra lediga dagarna vägen egentligen. Swisch sa det bara !!!!


Ikväll är det kurs !!

Nu är det bara tre tillfällen kvar ....... *snyft*

Det har gått så fort, så fort men det är ju så när man har roligt.

Spår står det på agendan ikväll. Väskan är packad ......


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 16 maj 2010 18:50


Alltid lite vemodigt när en långhelg lider mot sitt slut !!!

Hannah & Tristan for hemåt vid tvåtiden, husse for till Hagfors för att radiomekka ungefär samtidigt så doggsen och jag blev solokvist .

Jag har tillbringat en stor del av em i soffan, delvis läsande i mina lydnadsböcker och sedan utövat det jag läst praktiskt på Fixa.

Ascooolt att testa och se det funka .......


Nu hägrar ett kvällsmål.

Få se vad jag ska peta in i munnen.

Nya avsnitt av " Vad blir det för mat" stundar 19.25.  Jippppiiiiieee !!!!


Av Karin - 15 maj 2010 15:05


...... blev det sommar !!!!!

Ännu en sovmorgon. Frukost i lugn o ro och sedan ut i skogen.

Under fm så klarnade det upp, solen kom fram och värmer så gott nu.

Hannah har rett ut Tristans päls och jag har plockat och fixat en del i trädgård och växthus.

Husse han  "leker" med sina apparater !!!!


Jag blir ju så himla sugen på att flytta ut i växthuset med alla mina blommor men vis av tidigare år så avvaktar jag nog en vecka till ......... minst.

Vi har intagit ett gott mål mat och Hannah har farit in till La Stada för

att träffa vänner .....igen !!


Doggsen är helt slut !!!

De har slagit ihop och sover, Fixa nära nära matte, Basta i buren i grovis och Tristan ligger i hallen sedan hans matte drog.

Det är jobbigt när dörrarna står öppna och matte far runt, ut o in och in o ut.

De måste ju hålla koll på var jag är nånstans.

Till att börja med så ränner de med mig men efter en stund lägger de sig så de har uppsikt över mina förehavanden.


När de börjar vakna till liv igen så ska jag ta med Fixa ut och träna lite.

Sitt, ligg och fotansats .......... till att börja med.

Har en del tips som jag bara måste testa oxo ..............

Av Karin - 14 maj 2010 18:15


Lite sovmorgon, skönt att få sova tills man vaknar.

Frukost tillsammans och sedan studsade Hannah iväg till frissan i Örebro och en massa "möten" med vänner.

Eftersom regnet verkligen öste ner så tänkte jag skjuta på skogsprommisen tills det blev något bättre väder. Istället blev det hundvård på schemat.

Basta var den som råkade vara i störst behov av tovutredning, klipp och bad.

Detta tog sin lilla tid !!!!

När det var avklarat så fick sig även Fixa en genomgång av pälsen och en kloklippning.

Tristan låg under gästrumssängen hela fm !!!!! Tyst som en mus ........ han ville INTE hamna på "bordet".


På sena em kom Hannah tillbaka och då var det så pass mycket uppehåll att vi tog en skogsrunda. Det var alldeles varmt och kladdigt ute .........

Grillen drogs igång och vi åt en god middag och sedan blev det TV-soffan.

Av Karin - 13 maj 2010 11:57


Jag hann precis runt skogen med doggsen innan himlen öppnade sig !!!! Det duggade bara lite när vi gick så doggsen blev lite lagom blöta men riktigt jävla skitiga.

En dag i ledighetens tecken, jag gör som jag vill och det jag känner för. Disk- o tvättmaskinen går men det är ju sånt som bara flyter med ........

Jag har varit ute i växthuset och inspekterat, lite vattning ska det bli där under dagen. Här inne har pellisarna fått sig en blecka. Det har lovats varmare väder nästa vecka så äntligen, äntligen kanske man kan flytta ut i västhuset.


Hannah & Tristan är på väg hit till oss, kul kul !!!

Få se vad vi kan hitta på att göra ..........


Mors kors

Av Karin - 12 maj 2010 06:15


..... sedan är jag ledig i FYRA DAGAR !!!!!

Faaan så skönt !!!

Fyra härliga dagar att göra precis vad jag vill med. Jaaa inte riktigt kanske men nästan .........

Och imorgon kommer Hannah & Co !!

Det kommer helt säkert att bli en del prommisar mellan regnskurarna, få se om vi tar fikaryggan och kör till Sportstugan i Sandvad. Ett underbart område att gå i med olika långa, finfina leder.


Ännu en frostnatt med några minusgrader.

Jag eldar med värmeljus i växthuset, det verkar funka, hitills inget som frusit i alla fall.  Det har lovats bättre och varmare väder i nästa vecka, det ser jag framemot !!!


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 11 maj 2010 05:57


Ännu en frost natt ........

Bacon & ägg slank ner till frukost idag, gott gott !!!

Man står sig så bra på det ......


Kurskvällen igår var lika trevlig o rolig som alltid.

Fixa är sååå duktig och vill så mycket. Hon gjorde två suveräna inkallningar, där Emelie "släpade" henne bort från mig och sedan släppte henne. Jeeeesus vilken fart hon hade när jag kallade in henne. Såååå långt går hon sällan från sin matte !! 

Gå fint/fot, sitt. ligg, stanna funkar oxo kanonbra.

Nu ska det bara ökas på tid och störningar. Vi får passa på i helgen och träna, fyra dagar ledigt borde bjuda på många tillfällen.

Hannah & Co kommer förmodligen så då blir det mycket "hund".


Vi hade tänkt att fara ut med husbilen men det ska bli kallt och skitväder så vi har valt att stanna hemma. Väntar på bättre väder !!


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 10 maj 2010 06:04


Tagit det lugnt i helgen.

Jag har bara städat, tvättat och fixat liiite.

Min konstiga endagsförkylning är borta. Det är lite skumt alltså, snorar, hostar och nyser en dag och nästa dag är den borta !!!????


Fixa har nästan slutat att halta och tassen verkar ha börjat läka ihop. Den annars vita pälsen är lite missfärgad, den har en lätt rosa ton.

Ikväll blir det kurs igen ...... kul kul !!!


Igår tog vi en tur till Stockholm. Husse skulle hjälpa Hannah & J med lite uppskruvande av saker på väggarna. Så vi fick några trevliga timmar tillsammans med fika och en massa snack.


Hopp in i duschen ........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards