Alla inlägg under september 2009

Av Karin - 22 september 2009 21:49


........ ett fång röda rosor i år oxo !!! Tusen TACK !!!!

Jag bjöd på en LCHF-variant av Cordon Bleu ikväll ....... mums så gott !!



Av Karin - 22 september 2009 06:04


Med armveck som i det närmaste ser ut som hos en sprutnarkoman så

är jag på banan igen.  De missade ett rör igår och fick därför sticka en gång till

men där fanns inget blod så det blev ett tredje hål. Tur att man inte är rädd för

sprutor !!!!

Idag ska jag vara guide på jobbet. Det kommer en skolklass gymnasieelever och ska

kolla in stenbrottet och den moderna stentillverkningen.

Innan de kommer till oss så har de besökt ett stenarbetarmuseum som håller på

att iordningsställas i närheten. Där finns "stenmaskiner" sedan 1900 kallt.


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 21 september 2009 06:00


Inget kaffe ens ........

Jag ska vara inne på Läkargruppen klockan 7.30 för provtagning.

Så det får bli en kaffe på macken efter det.

Vad skulle jag upp så här tidigt och göra egentligen !!!??????

Ja ja jag behöver inte stressa i alla fall ........

Det är riktigt mörkt och mulet ute och regnat har det gjort. Jag missade

vädret igår på TV så jag får lov att surfa runt och kolla hur det ska bli.


Hopp in i duschen ....... 

Av Karin - 20 september 2009 11:03


Knashunden Fixa är alltid med och grejar.



Här tar hon sig först en rull i torr tvätt

                       


Mmmmmatte har du tvättat gardiner !!!!

  


Måste kolla så de blev riktigt rena ......

  


Kollar lite till .....

  


Men kom igen då gardinen ....

  


Få se nu .......

  


Jooo det är OK !!! Rulla sig i dem gick oxo finfint .....

  

Av Karin - 20 september 2009 08:38


Gårdagen flöt på fint som tusan !! Fick massor gjort .......

Gjorde en riktig städning av huset, fick även några fönster putsade.

Bytte lakan i sängarna och tvättmaskinen gick varm.

Idag återstår bara att frigöra en viss lagotto vid namn Fixa från sina tovor.

DET lär ta sin tid ...........

Hon är i nån slags fällning, nu igen, så mycket tovor är det.

Få se om vi ska ta ett bad oxo ......

Men först en riktig skogsrunda !!!

Av Karin - 18 september 2009 05:53


Så otroligt skönt .....

Fortsatt kyligt ute men  det är härligt med den höga klara luften.

Jag gillar hösten ...... *konstaterar*

Ända tills alla löven har fallit av och alla åkrar är plöjda och svarta, då får det gärna bli

vinter o snö för min del.


Gårdagens läkarbesök gick fint, det blev en utökning av medicineríngen för att få hjärtat att lugna

sig lite mer. Han tyckte att det ska göras en  riktig blodundersökning, så på måndag ska jag dit

och ta ett antal rör, fastande. De ska även ta ett nytt sköldkörtelprov, det är något år sedan sist.

Väl tillbaka på jobbet igen så var det full fart !!!!

Trots att alla visste att jag varit hos läkaren så var det ingen av cheferna som frågade hur det gått.

Snygg personalvård !!!


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 17 september 2009 06:30


Börjar dagen med ett läkarbesök därav den sena bloggtiden.

Jag ska in och kolla upp mitt blodtryck. Det är fortfarande inte bra, hjärtklappning och svettningar.

Det skulle ta tid innan nya medicinen stabiliserade sig men fan alltså, nu har jag haft det här eländet

sedan början av juli. Well well vi får väl se vad läkaren hittar på .....


Det är klart och kallt ute, bara nån plusgrad men fortfarande ingen frost.

Till helgen blir det till att plocka in en del av växtligheterna till växthuset.

Lokalvård och tovutredning står annars högst på agendan inför helgen.

Inga sysselsättningsproblem här inte.


Hopp in i duschen ..........

Av Karin - 16 september 2009 05:49


Fyyy så mörkt det är på mornarna nu .......

Hösten bara rusar fram, mitten på september, snart oktober. Tre månader kvar till jul och lite ny långledighet.

DET känns ju inte helt fel !!!

Men först ska det komma ut bäbbar ur Basta. Hon mår till synes bara fint och är nu inne i 4:e veckan.

Husse mäter magen och jämför ........ han kan konstatera att hon ökar 1 cm i omfång per vecka.

Hon har blivit väldigt kelig sista tiden. Istället för att krypa in i canvasburen och sova för sig själv så ligger hon oftast hos oss numera. Kanske en ren tillfällighet bara .......


Hopp in i duschen ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards