Alla inlägg under maj 2009

Av Karin - 24 maj 2009 22:09


Trött som en oxe .......

Har hållt igång hela dagen ute i växthuset och fixat och donat en massa.

Vädret har varit blandat, ömsom sol och ömsom regn.

Imorgon är det jobbardax igen, hujedamej vad fort tiden går när man är ledig.

Nu tar jag kväller ........

Gnattis !!

Av Karin - 23 maj 2009 15:17


Gick upp och for innan ens tuppfan vaknat!!

Jooo vi har en tupp, grannens .........

På vägen mot upplandskusten så mulnade på mer och mer och läget var ju bara att ställa in sig på ett dagsregn.

Väl på plats var det massor av folk, regnigt, som sagt, och skitigt.

Det nya tältet var rest på ett litet kick. Helt suveränt !!!!!

Sedan var det dags för att mingla bland alla lagottomänniskor och invänta vår tur i ringen.

Det var en jäkla massa Lagotto ...... närmare bestämt 65 stycken!!!

Varav 8 st unghundstikar, bara.

Fixa fick en slät etta men vi är nöjda med det.

Hon uppförde sig exemplariskt i ringen, sprang på som en liten gnu  hind menar jag och stod så fint framför Berra Lundgren, domaren. Svansen gick glatt hela tiden.

Kritiklappen är näst intill oläsbar !!!! Vill inte ens pröva att tyda den .....

Det var fler som klagade på den dåliga handstil som det var skrivet med hörde jag.

Efter lite shopping så bar det av hemåt igen.


Vi fick ett jätteroligt besked under dagen ifrån Finland där Hannah & Tristan var på utställning.

Tristan tog cert och blev Finsk utställningschampion, inte nog med det han blev 2:a i Gruppfinalen oxo!!!!!!!! GRATTIS än en gång  !!!

KOLLAHÄR


Det blev en fika i Kvicksund innan jag fortsatte min hemresa till Talby.

Jag fick mig en rejäl trädgårdsrunda hos Lotta & Björn för att beundra alla fina arrangemang och projekt de håller på med. *sååå avis*

Jag fick oxo äran att hälsa på det nya hanhundstillskottet Pudel från Polen.

Jösses vilken trevlig och snygg Lagotto !!!!

Tack för en SUPERDAG !!!! (Trots regnet)



Av Karin - 22 maj 2009 10:21


Det är det det EGENTLIGEN betyder alltså !!!!

Friday = fredag på svenska = LEDIG !!!


Här strilar regnet ner ....... alla växter jublar !!

För här är förskräckligt torrt.

Gårdagen förflöt i samvaro med kusin Janne och hans Anki, trevligt trevligt.

Idag är det barnbarnen som gäller. Vi ska ut på grilljakt tillsammans.

Husse vill ha en ny grill och denna gången lär det bli en sån som man murar upp. Nu visade det sig att sonen oxo var på jakt efter en sådan så då åker vi tillsammans.

Jag är på jakt efter nya blomlådor att sätta på huset under fönstren, de vi har är från 1975 och de har nog sett sina bästa dagar.

Iofs så syns ju inte lådorna när blommorna växt till sig men men lite nytt är alltid kul.

Så vi får se vad dagen ger ..........

Av Karin - 21 maj 2009 10:29


Alla dörrar och fönster är väl igenbommade.

Husse klipper gräs !!!!

 ........ och då får jag snällt stänga in mig om jag inte ska hosta ihjäl mig vill säga. Jävla skit !!!!!

Well well det finns en hel del att plocka med här inne så sysslolös är jag absolut inte. En massa tvätt att ta reda på, en hund som ska redas ut en hel del tovor på (detta trots att jag håller efter henne så gott som varje vecka). *pust å stön*

På lördag är det dags för Österbybruks-utställningen så jag har två dagar på mig att fixa med Fixa. Österbybruks Herrgård är en så sagolikt vacker plats !!!!

Jag är lite förvånad över att de upplåter den vackra 1700-tals slottsparken till oss hundmänniskor. Men tackar särskilt för det !!!


Basta håller sakta men säkert på att få tillbaka sin päls efter rävskabbsattacken tidigt i vår/vintras.

Hon kliade bort allt kindhår och även båda sidorna på bålen var nästan nakna. Får se om det går att ställa henne i augusti - september ..........

Jag bytte foder till båda hundarna vid årsskiftet och jag undrar jag om inte det har gjort susen. Numera äter de PRO PLAN LAX & RIS.

Det tar ju alltid tid innan man kan utvärdera ett foder men jag har hitills bara positiva erfarenheter av detta.


Nu åker husse fram och tillbaka utanför mitt fönster och blänger .......

bäst att sätta lite fart !!!!!






Av Karin - 20 maj 2009 05:56


Finfin arbetsvecka, tre dagar bara !!!!

Idag slutar vi lite tidigare, som på fredagar. Extra najs ......

Det får bli veckohandling idag oxo, allt på en gång.


Igår gjorde jag ett riktigt kap !!!

Hittade ett "Turbotält" på blocket för en BRA penning. Tältet fanns i en håla i närheten här och som tur var så var husse där på jobb just då.

Så det blev affär på en gång.

Det blev provuppsättning i trädgården igår kväll och det funkade klockrent. Skitsmart konstruktion.

Bild kommer nedan, fast mitt är grått.


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 19 maj 2009 10:58

En trött Lagotto på jobbet .........

Av Karin - 19 maj 2009 05:51


 ....... fortsatt kyligt.

Värmepumpen är påslagen igen sedan igår kväll för att vi FRYSER !!!

Näst sista arbetsdagen för denna vecka.  *he he he he*

På jobbet är det mer eller mindre kaotiskt, som vanligt.

Massor att göra !!! Jag hinner inte med det "vardagliga" riktigt utan det blir att göra det som är mest akut hela tiden.

Bråttom bråttom .......... helst igår !!!!!

Nu börjar även privatpersoner vakna till liv och ska ha leveranser före vår semester och tyvärr så börjar det bli väldigt tjockt där i orderpärmen.

Samma visa varje år .........

Jag är iofs glad att det är mycket att göra, hatar att sitta på jobbet och rulla tummarna.


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 18 maj 2009 05:52


Så var man på banan igen !!

Ny vecka och vilken vecka sedan, tre arbetsdagar bara och fyra lediga dagar.  Känn på den ....... mmmm ......... va gott!!

Känner mig lite sleten så det ska bli gott med lite extra ledigt.

När jag tänker efter så är ju inte semestern alltför långt borta nu.

Vädret är fortfarande kyligt men idag är det mulet och det är utlovat regn.

Nog för att det behövs men det är ju så tråkigt när det är kallt och regnigt.


Hopp in i duschen ......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards