Alla inlägg under maj 2009

Av Karin - 4 maj 2009 05:49


Vi har fått ett välbehövligt regn !!!!!

Inte mycket men så pass att det är blött ute.

Ny vecka, nya tag!!!

Trött är jag som bara den efter en arbetsam helg. Egentligen skulle man ju vara utvilad, pigg och fräsch efter tre dagars ledighet men istället är man helt leabruten i kroppen. Känner mig som om jag var nitti ungefär.

Nåväl jag känner mig rätt nöjd trots allt, jag har hunnit med det jag tänkte att göra i helgen.

Två stycken dödströtta Lagotto tycker nog att det är skönt att det är vardag igen, tillbaka till vardagsrutinerna.


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 3 maj 2009 13:43


Efter vår skogsprommis, idag vildsvinsfri, så tog jag och badade Basta.

Hon var väl inrullad i kobajs och någon annan skit som hon hittade i skogen. Yum yum ........... tycker hon!!!!

Badad och ren så släppte jag ut henne i trädgården där hon fick värsta springrycket ......


Aaaahhhh spriiiingaaa



 .....och sedan dööööööödaaaaa



....men kom igen då !!!!!! Försök och ta mig ..........



Uuusscchhh va´ busig du är Basta, jag blir ju rädd juh .......

lägger mig här och väntar tills du lugnar ner dig.



Av Karin - 3 maj 2009 09:00


 Fick ett mail/nyhetsbrev med ett roligt innehåll.

"Pelargoner i matlagning" !!!!!

Massor av roliga recept och erbjudande om att köpa doftpelargoner som man behöver för att kunna fullgöra recepten.

Eftersom mina doftisar är få för tillfället så blev det naturligtvis affär av.


PELARGONRECEPT


Idag ska det sås lite frön i pallkragarna.

Annars blir det nog rätt lugnt, höll ju på i trädgården hela dagen igår.

Doggsen ligger helt utslagna här .......... de pockar inte ens på prommis !!!!!! Det är jobbigt att hålla igång, två dagar på raken, inte mycket till vila utan de måste ju bara vara med överallt.

Basta försvann ett tag igår och återfanns inne på golvet duschen.


Bäst att sätta fart ........

Av Karin - 2 maj 2009 17:47


Vi vandrade en del av Ringsbergsleden.


Fika på berget




 Hejåhå pinna på ........



 Basta rullar sig i kobaj




 Du o jag matte

Av Karin - 2 maj 2009 11:08


Dagen började med vår "vanliga" skogsrunda.

Väl uppe i skogen så hör husse nått så han säger: "scccch, lyssna !!!!"

Vi stannar och kollar in i skogen och ser då knappt 10 meter ifrån oss ett STORT VILDSVIN !!!!!!! på andra sidan av en stenmur.

Där står vi en kort stund tills det får korn på oss, grymtar till och drar längre in i skogen. Efter det stora svinet så springer det fler, förmodligen kultingar, som vi inte ser, bara hör ...........

Attans va´ coolt !!!!!

Jag blev lite förvånad över att jag inte ens blev rädd men det var väl för att husse var med. Hade jag gått själv vette faaan ..........


Nu väntar trädgården och Basta ska få sig en omgång på trimbordet lite senare. Hon ska även få ett bad och det blir även premiär för Scaliborhalsbandet i år. Basta hade tre "fulingar" på sig i morse !!!!

Fixa fick sin omgång igår och ser ut som en liten fluffboll idag.

(Bilder ifrån gårdagens långprommis m fika på berget kommer senare.)


Ut i trädgården ska vi gå ...............

Av Karin - 1 maj 2009 09:12


Gräsmattan var vit när jag vid 6.30 släppte ut doggsen första gången i morse. Man kan ju undra om det är järnnätterna som kommer nu !!????

Den som vill veta mer  LÄSHÄR 

Urled är tiden ...........

Ny månad och den sista vårmånaden. Det går fort nu .........

Tänk så grönt det har blivit på bara den sista veckan !!

Idag blir det invigning av det senaste inköpet.

DUOSOFFA

Husse hittade den på Silvans utförsäljning igår, 40 % på ordinarie pris, ett riktigt fynd !!!

Det ska köpas två fräscha dynor och ett parasoll sedan kan jag köra runt i trädgården med den. Tänk att sitta under äppelträdet när det börjar blomma eller i skuggan av den lilla björken när sommarvärmen kommer. *suck*


Tovutredning av en liten Lagotto står det på agendan idag !!!

Det lär även bli ett efterföljande bad för frk.Fixa

Lika bra att ta det idag så har jag resten av helgen på mig att jordbruka.

Men först blir det prommis ..........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards