Alla inlägg under april 2008

Av Karin - 9 april 2008 05:59


Lika tråkigt väder idag som igår och ta mej fan snöar det inte!!!!!!!

Nån enstaka flinga som singlar ner ........ det är väl bara att acceptera eländet förstår jag.

Men det blir väl bättre sedan, efter regn kommer sol heter det ju. 

Vaknade med ont i halsen idag igen, men det är borta nu sedan jag druckit varmt o gott kaffe.

Läser alltid nyheter på nätet det första jag gör på morgonen. Idag ser jag att det inte hänt så mycket i frågan om sökandet efter Engla, inte sedan igår em. En massa spekulationer, hockey och Brolle vs TV4 är mer nyhetsvärde i för tillfället.......


Hopp in i duschen .....



Av Karin - 8 april 2008 21:17



 Tänker på dom ...... gör samma sak du ..... Tänd ett ljus!!! 


Jag har gjort som http://sefyrin.bloggagratis.se/ och många fler ....


Av Karin - 8 april 2008 20:35


Det blev en lång arbetsdag idag.  *puh*

Efter mitt vanliga jobb så var jag in till husse och bokförde en hel del och samtidigt gjorde jag moms- och skattedeklarationen. Det tar sin lilla tid att få ihop nuffrorna ......


Nu har det intagits fika med ägg- och sillsmörgås, mums så gott!!!!

Regnet det öser ner för tillfället och det är riktigt kyligt ute men ingen snö än så länge!!!

Talade med Lotta tidigare idag och vi bestämde lite om vår utfykt på fredag, till den stora staden Stockholm. Vi beslöt att åka lite tidigare i år än vad vi gjort förr om åren, det är ju så infernaliskt med folk på denna mässa så det kan vara idé att vara där tidigt.

När det gäller såna begivenheter så spetar man ju upp hur lätt som helst på morgonen ........


Nu ska jag ta och plocka bort en fästing från Bastas nos ........ en liten rackare som jag upptäckte på em-fikat på jobbet.

Mycket ljus och pincett behövs och kanske ett par starka glasögon!!


Cu ....

Av Karin - 8 april 2008 06:01


Huvvet upp och fötterna ner ......... igen!!

Idag var det segt minsann, undrade vad i hela fridens dagar är det som händer när klockan ringde. Igår var jag vaken innan klockan ringde!!!!

Det är så grått det kan bli ute och någon plusgrad bara, riktigt ruggigt verkar det, säkert lika som det var igår. Buuurrrrr


Tänk om det kunde lugna ner sig lite på jobbet så att man kommer ikapp nån gång med allt pappersarbete .............. just nu så är det tvärtjockt med jobb och har så varit en längre tid. Trots att vi sedan ägarbytet -06

har datoriserat,effektiviserat och förenklat vårt arbetssätt massor, så har

vi hur mycket som helst att göra.  

Tur det iofs annars kanske man vore "arbetslös" ...........

Det värsta som finns är att vara på jobbet och inte ha något att göra.


Nu sätter jag fart på den här dagen!!

Hopp in i duschen ....


Av Karin - 7 april 2008 21:53


...... och krypa ner under täcket.

Jag har tillbringat kvällen med att titta på Cesar Millan. Vilken kille, att han inte blir tokig på alla idiotiska människor han ska hjälpa !!!???? Men det är ju hans levebröd förståss, tänkte inte på det ................


Jag har nu anmält till årets Raduno som hålls i samband med WDS i Stockholm. Det ska bli roligt att se hur många Lagotto som kommer!!

Sedan ska det anmälas till ett antal fler utställningar under våren och försommaren men jag tar dem eftersom anmälningstiden går ut.

Jag har ganska klart för mig vilka jag ska åka på  och vilka jag avstår ifrån.

Det finns något frågetecken men det är ingen panik med beslut än så länge.


Idag har jag börjat gå in mina "molle-skor"!!

Jag har tänkt att ha dem  på mig på Trädgårdsmässan på fredag.  

Det finns två superviktiga saker när man ska gå på den och det ena är att man har bekväma skor på sig och det andra är en välfylld plånbok!!!!!!!!

*ASG*


Den lilla tösen Engla har ännu inte kommit till rätta ............ *suck*

tanken på vad som kan ha hänt henne är horribel !!!!!

Tyvärr så ser ju läget inget vidare ut .........


Jag kryper ner i min varma sköna säng och försöker att inte

tänka så mycket .......... gnattizzzzzzz

Av Karin - 7 april 2008 05:58


Det regnar!!!!! Inte så att det vräker ner utan mer ett stilla vårregn.

Det är bara ett par grader plus så det är väl inget man kommer att njuta av direkt.

Förkylningen sitter fortfarande i kroppen eller rättare sagt i knoppen.

Det känns som om man går på halvfart ..........


Dagsljus rapport

Idag går solen upp 6.07

Idag går solen ner 19.53

Soltimmar 13.46


Denna vecka blir det kortvecka för mig, har tagit ledigt på fredag!

Jag ska åka på trädgårdsmässan i Stockholm!!!!! Något jag verkligen ser framemot. Måste ringa Lotta och smida lite planer ...........

Ikväll ska jag anmäla till lite mer utställningar bl annat till vår rasklubbs Raduno som går i samband med WDS (världsutställningen) i juli.


Apropå utställningar så är det dags för Västerås om två veckor vilket innebär en del förberedelser för doggsen här ......


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 6 april 2008 21:48


......är fortfarande inte återfunnen!!!!!

Stackars lilla barn, vad det nu är du är med om .........

Stackars föräldrar .......... ovissheten måste ju vara fruktansvärd!!???

Vad är det som händer i vårt samhälle ????  Vart är det på väg med allt våld och elände ........ ska man inte våga släppa ut sina barn för att leka och umgås med sina kompisar ???


Tankarna är många ........... låt oss hoppas att hon kommer tillrätta välbehållen, snart ........








Av Karin - 6 april 2008 20:28


Det är en del som inte vet vad vi sysslar med i skogen när vi letar har- eller hjorttryffel. Både Basta och Fixa letar ganska ofta på våra prommisar, de kan hitta tryffeln på de mest konstiga ställen.

Den ska egentligen växa i gammal granskog men som sagt de hittar den nästan överallt numera.

Ibland kan de ligga nästan i markytan men för det mesta så får de gräva c:a 1 dm ner i backen för att komma åt tryffeln.

Jag  hittade en väldigt bra sida när jag sökte på Eniro om den tryffel vi letar här i våra skogar Tryffel


Det står att de kan vara 2 cm i diameter, de vi hittar kan vara ända upp till 5 cm. De är asstora m a o


Lite roligt var att när jag sökte på Eniro så hittade jag en lagottosläktings blogg och hemsida. Tänk vad världen är liten ibland ........

Lova&Bruno  



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards