Alla inlägg under september 2007

Av Karin - 12 september 2007 21:03


...från brukshundsklubben!!

Det blev ingen höjdarkväll precis. Basta visade noll intresse för uppletandet

Först visades hur momentet går till på tävling, efter det så visades hur man börjar träna ..... sedan var det vår tur, kursdeltagarna.

Jag hade en "kulgrej" som Basta i vanliga fall är heltokig i ........

men idag så titta hon på mig precis som om: "Va´ fan menar du !!!?????"

Totalt ointresserad!!!!! Heldeppig ser hon ut !!!


Vi konstaterade att det var bara att lägga ner ........

Hon är i höglöpet nu och det kan vara det som "spökar", jag ville inte fortsätta traggla med henne och kursledarna tyckte som jag.


Fan vad besviken jag blev ........ blääääää

Av Karin - 12 september 2007 06:07


Så var det onsdag ......redan!!!

Mulet och grått idag med och cirka +11 grader. Hoppas det blir bra väder till kvällen, får kolla prognoserna ....

Ikväll ska Basta och jag på kurs, denna gång är det uppletande. Vi ska träffas ute i skogen kl.18.00 så det är en del planering innan, för vår del.

Husse hämtar Fixa på jobbet i em, jag måste äta på jobbet innan jag åker till kursen, det blir alltså dubbla matlådor idag.

Javisst ja, måste tillverka lite extra gott godis till Basta oxo ..........


Hopp in i duschen ......


No no först ska doggsen ha mat!!  


Av Karin - 11 september 2007 19:40


Kände direkt att jag oxo vill dela ut "awards" !!!

De jag vill hedra med en Blogg-award är min dotter Hannah och en nyvunnen vän /familj både i bloggvärlden och irl  LaFamiglia



Applåder, visslingar och rop ..........

Av Karin - 11 september 2007 19:29


Jag har fått en "award" av Skogstrollet. Känner mig mäkta stolt!!!!!!

Tack tack, Skogstrollet!!! 

Nu schmoozar vi på .......


 


Motiveringen på engelska: "The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who ?effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don?t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".






 Fritt översatt: "Schmooze Award är priset till bloggare som obesvärat väver sin väg in och ut i blogosfären, efterlämnande vänliga spår og leenden, och med glädje skapar de nya vänner på vägen. De inskränker inte sina besök till att bara gälla de rika och framgångsrika utan lägger också sin tid på att hälsa nya bloggare välkomna. Det är dom som drar varandra in i meningsfulla samtal och de vägrar att låta nöja sig med en simpel hälsning (goddag) - i hela processen lyckas dom att skapa en känsla av närhet och vänskap".




Av Karin - 11 september 2007 06:18


Fixa och Basta kan inte se varandra utan att det måste busas ........

det är mest Fixa som attackerar Basta.

Basta ligger i bian och Fixa smyger och sedan kastar hon sig över Basta, och då menar jag KASTAR!!!! Sedan blir det massa konstiga ljud och pip .....

Basta räddar sig upp i gästsängen oftast, till slut.


Mulet och grått är det här, + 12 grader. Det var nästan mörkt när jag gick opp för en dryg timma sedan.

Varför tycker man att det blir fortare mörkt på hösten än det blir ljust på våren?????

Är det för att man upplever det mörka som negativt och det ljusa som något positivt!!??

Något jag funderat på länge ........


Doggfoodtime

Av Karin - 10 september 2007 22:34


När jag inte ens orkar hålla ögonen öppna när min favvoserie "Tredje klotet från solen" går på TV då är det illa.

Så går man ut i natten för sista kissen med doggsen åsså blir man klar vaken igen!!!

Men nu kryper vi ner mellan lakanen, jag i alla fall ..... Zamba ligger vid mina fötter/knävecken, hon med den blödande hönan sover på sin fleecetröja i grovköket och Fixa sover i bian nedanför min säng.

Åh javisst ja Lars han sover i sin säng .........


Gnattiskramen

Av Karin - 10 september 2007 19:51


...och nu är vi trötta ........ hela bunten.


Konstigt nog så har Fixa lagt sig i bian IGEN!!! Hon och Basta har sovit nästan hela dagen ......... det är jobbigt att vara ledig och ranta runt i trädgården, gå på kalas, friseras osv osv

Basta brukar alltid ha måndagen som en sovardag annars oxo men det verkar som om hon finner mer lugn sedan Fixa kom till oss .........


Nu ska vi gosa i soffan ........

Av Karin - 10 september 2007 06:16


Tranorna skriker för full hals över skogen ....... vi bor nära fågelsjön Kvismaren och en del hamnar lite på snedden ....

Svalorna verkar ha gett sig av söderut ....... de har annars Lars antenner som samlingsplats varje sensommar .......där kan sitta fullt med svalor på varenda pinne. Är han igång och sänder så kan de få en rundtur på "karusellen".


Ny arbetsvecka!!!!!

Måndagar brukar flyta på rätt bra ........

I em ska jag in till Lars och göra momsen/skatten och bokföra en del.

Så då blir det kväller innan vi är hemma igen. Får inte glömma Fixa maten!!!


På onsdag är det kurs igen! Missade ju i lördags när jag var på 1-årskalas.

Denna gång är det "uppletande" som står på agendan ........


Torsdag är det handlardag och tidigt fredag morgon flyger Lars till Tyskland på "radiomöte" ........

Så vi blir gräsänkor hela helgen, doggsen och jag !!!!!

Undra vad vi ska hitta på att göra då ...............

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards