Alla inlägg under juli 2007

Av Karin - 20 juli 2007 20:44


Det har varit en fantastisk fin dag!! Snälla barn och många djur !


Malthe hade egen kamera med sig, han "kortade" en del djur som han tyckte var söta. Han och farfar åkte något karusellaktigt i form av en mask/orm, det var toppenkul!!!


Bäst var nog de vita tigrarna och apan som sket i vattnet ha ha ha ha ha ..


På hemvägen var vi och hämtade min C3:a som varit på service.

Jag tog en snabb shoppingrunda på stan, hittade lite kul!!

Bl annat en Superman-tröja till Malthe och en Bamse-body till Wincent.


Av Karin - 20 juli 2007 08:37


... ska hälsa på släkten i Eskilstuna!! Parken Zoooooooooo

Av Karin - 19 juli 2007 22:47


... det blev den lååånga rundan tidigare ikväll!


Basta och jag travade runt vår 9 km:s runda. Den tar cirka 1,5 timma att gå om man går fort. Jag tror vi var lika slut båda två när vi kom tillbaka hem igen. Det var precis lagom varmt ute för en långrunda.


Nu är det bara 13 plusgrader ute, burrrrrr!!


Vi har provsmakat utställningsgodiset som gjordes tidigare idag, det verkade vara helt OK. Båda doggsen "löööves it"!!!! 


Av Karin - 19 juli 2007 17:13


I vårt lilla samhälle finns det två stora shopping-attraktioner.

Den ena är en klädesaffär, Adolfsson´s, och den andra är en möbel/inredningsbutik, Jakobsson´s.


Adolfssons är riktigt stora på STORA storlekar, folk kommer från när och fjärran för att handla där.

De har  ett mycket bra sortiment på kläder för den vuxna kvinnan och mannen.


Just nu har de REA men jag är helt hopplös på reor. Jag hittar aldrig något !!!


Men jag hittade trots allt lite nytt till helgen, men dock inte på REA!


Samtidigt måste man ju tänka på att matcha hunden oxo  *asg*

Av Karin - 19 juli 2007 16:57


 Jag har varit hos mor på "hemmet" en stund. Fyllt på hennes kassa för lite guldkant på tillvaron och för hårvård, fotvård, hygienartiklar m m.


Hon hade själv fullt sjå med lakan och handdukar som de tvättat åt henne.

Personalen hade ju vikt hennes saker helt fel!!!!!

Hon var såååå förbannad.


Jag försökte hjälpa henne, så vi "drog lakan" som vi gjorde förr. Hon blev så glad för det!!


Efter en stund så smet jag iväg, hon hade i alla fall inte tid med mig.

  

Av Karin - 19 juli 2007 11:20


Idag får jag göra det jag tänkte göra imorgon .....


Just nu tillverkas torkad blodpudding i ugnen och "korvslantar" i micron på "crisp-läge".

"Yum yum yum" säger Basta som ligger nedanför köksbänken och bara väntar. Hon ligger alltid lite lagom i vägen ...... utifall om det skulle trilla ner något ätbart.


Något regn fick vi inte på oss på morgonrundan i skogen!! Det hade ju lagom slutat regna när vi ätit frukost och kom iväg ut.

Temperaturen är dock mycket behaglig idag för hundprommisar. Får se om vi tar den STORA rundan lite senare.


Av Karin - 19 juli 2007 07:36


Idag var det tänkt att vi skulle åka till Parken Zoo i Eskilstuna med barnbarnen, sonen o sonhustru.

Men här regnar det och blåser och vid en koll på SMHI så ser det inte så huggarns kul ut resten av dagen heller.

Så vi har ställt in i dag!!  Avvaktar morgondagen, det såg bättre ut då enligt prognoserna i alla fall.


Nu vill jag ha frukost ............ sedan ut i regnet med Basta ...

Av Karin - 18 juli 2007 22:35


 .. var riktigt bra idag!!!!!!

Jag höll mig vaken igenom hela avsnittet. Jag blir bara sååå irriterad på TV4:s evinnerliga reklamavbrott.


Nu ska jag dra mig tillbaka med en god bok.

Jag läser " Den trettonde historien" av Diane Setterfield. En bok som fått enormt bra recensioner, enligt min bokklubb, så jag högg direkt!!

Själv får jag återkomma om hur bra jag tycker att den är, har precis börjat att läsa den.


Gnatt ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards