Alla inlägg under januari 2012

Av Karin - 15 januari 2012 13:08


Sova länge .......

Känner mig riktigt utvilad !!!

Vaknar till och tänker på det som hände igår kväll och blir lika upprörd igen.

Jag hade svårt att somna .......

Doggsen verkar funka normalt igen, trodde jag.

Basta vägrar gå ut på baksidan av huset !!!!

Fixa trippar ut och in som om ingenting hänt men Basta går inte ens ut om jag följer med.

Långfrukost och lite soffmys.

Söndagspyssel, att klippa klorna och lite allmän tassvård.

Gör oss redo för en skogsprommis, klockan är elva och Basta har fortfarande inte varit ute.

Snacka om festblåsa.


Nu blir det lugna puckar .......

En smaskig renskavsgryta ska fixas till och sedan mera söndagspys ......

Av Karin - 14 januari 2012 23:30


Jag tänkte att hålla mig lugn den här helgen för att se om smärtan i mitt vänsterben skulle kunna gå över.

Husse och nån svetsnisse höll på med parabolen nästan hela dagen.

Solen sken så jag tog den långa skogsrundan !!

Doggsen gillar verkligen att komma ut här hemma.

Vi går ju mycket i hålan där jag jobbar men hemmaskogen är nog allra bäst.

Lite hårt i backen att gräva efter tryffel !!!

Men det var torrt och fint så jag hade två rena lagotto med mig hem.


På em blev det soffslapp, skidor på TV och lite äta förstås.

När jag hade tänkt att gå och lägga mig så var det ju även dags för den obligatoriska sista kvällskissen.

Den tar vi alltid i koppel !!

När vi kliver ut på baksidan av huset så hinner vi knappt av altanen förräns jag hör ett tjuuuuuut.

Jag vänder mig om och ser att det är en raket som grannen skjutit upp !!!!

Världens jävla smäll !!!!!

Basta blev helt ifrån sig och skulle bara väck ........

Gud vet vad hon hade gjort om jag inte haft henne kopplad.

Fixa reagerade oxo men inte alls lika starkt som Basta.

Jag gick in igen.


Väl inne så lugnade de sig.

Fixa har lagt sig att sova vid mina fötter medans Basta ligger mellan våra huvudkuddar.

Jag blir så jävla arg!!!!

Hur onödigt som helst att skjuta EN raket en vanlig lördagskväll.

Jag accepterar att de skjuter på nyårsafton vid tolvslaget.

Då kan jag förbereda mina hundar, jag går inte ut med dem vid såna tider.

Jag har mycket ljud och ljus på här inne så att det ska dämpa smällandet uti fall att ........

Varken Basta eller Fixa har reagerat på smällare tidigare men de har iofs inte varit ute när det skjuts heller.


Zamba, vår Münsterländer, var så fruktansvärt rädd för smällare.

Hon låg och bara skaka och flämtade, det spelade ingen roll vad man gjorde.

Labbarna brydde sig inte !!!

De var t o m med ute vid några tillfällen när det sköts.


Av Karin - 13 januari 2012 05:54


Sååå skönt !!!!

Skönt är det oxo att det har slutat regna !!

För herreguuud vad det regnade igår.

Både doggsen och jag var som dränkta efter våra prommisar.

Idag är det klart och nån minus. *nice*


Igår kväll var jag på Lagottoträff, dock utan doggs.

Vi pratade tryffel tittade på DVD från Italien om detsamma och talade och talade och talade ....

13 personer var vi hemma hos den förträffliga Teta och hennes Karlsson.

TACK för en supertrevlig kväll !!!


Hopp in i duschen .......




Av Karin - 12 januari 2012 05:56


...... det har jag inget emot !!!

Det jag inte gillar är att det spöregnar ute.

Man blir så jäkla blöt när man går med doggsen, för att inte tala om doggsen.

De blir såååå blöta och hinner oftast knappt torka mellan prommisarna.

Handlardag idag !!!

Till kvällen ska jag på träff med Lagottoklubben hos Teta.

Det blir tryffelfilm och en massa snack.

Kul kul .....

Men först en dag i stenbrottet !!


Hopp in i duschen ...

Av Karin - 11 januari 2012 05:51


 ...... och det lär vara snorhalt på vissa ställen !!

Det är tur man kör dubbat när man walkar doggsen.

Ny dag att bita i .........

Det finns en del kvar att komma ikapp med på jobbet men jag borde vara i fas igen idag.

Tiden går i alla fall fort när man har fullt upp.

Snart är det helg igen !!!!  Jippiiii !!!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 10 januari 2012 05:56


Huuuu så svårt det var att vakna till idag.

Sover lite taskigt p g a mitt högra ben värker hela tiden, det kommer från ryggen och går ner i benet.

Jag tog en del värktabletter igår kväll och lyckades somna men under natten så har det varit mycket vakna, somna, vakna, somna.  Jävla skit !!!!

Jag får helt enkelt sluta att städa.

Det har snöat liiite inatt och tempen är fortfarande under nollan men det är mildväder på G


Gårdagen gick fort !!!

Hur mycket som helst att göra !!

Jag kände mig lätt stressad till att börja med men varvade ner när jag hade lite koll på läget.

Får fortsätta att beta av "högarna" idag.

Idag blir det även jobb hos husse.


När vi börjar jobba igen efter lite längre ledighet så har doggsen ett lite roligt beteende.

Alldeles innan jag kommer fram till jobbet så svänger vägen i en ganska skarp högerkurva och det blir 50.

I denna kurva, när jag saktar ner, så tjuter båda doggsen !!!!

Asglada för att de känner igen sig !!!

Vem tjuter av glädje när man åker till jobbet???  Inte jag i alla fall !!!!


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 9 januari 2012 05:48


Så var det dags igen !!!

Nya krafter och nya tag, det kan behövas.

Jag är inte helt frisk ännu tyvärr, snorar och hostar en hel del fortfarande. 

Plus att min rygg strular IGEN !!

Städade ut julen i lördags och då kom ryggbesvären som ett brev på posten.  *puh*

Well well det är bara att bita ihop.

Det är klart och mInus 10 grader ute. Det utlovas snö vilket kan kvitta.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 8 januari 2012 18:15


 ..... på långledigheten.

En slapp dag med ryggont.

Strutta runt skogen med doggsen på fm, joooo det känns bättre när jag rör på mig.

Födelsedagsfirande hos sonhustrun på em.

Alltid kul att träffa familjen och barnbarnen.

Hemma igen och nu blir det ryggläge, det är då det känns bäst !!

Snart kommer en god vän och hälsar på det är alltid trevlig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards