Alla inlägg under juli 2011

Av Karin - 8 juli 2011 05:56


.... den sista arbetsdagen på fyra veckor !!!!!

Som jag har längtat ......

Bevattningen i växthuset startade på klockan som den ska.

Husbilen är färdigpackad så när som på det allra allra sista, som vi lastar när vi åker.  Doggsen är spända, de fattar så väl när vi ska ut och åka.

Min "to do-lista" är avcheckad och jag har gjort allt som skulle göras, plus lite till.

Nu är det bara några timmar i stenbrottet som gäller.


Tooodelooo ....

Av Karin - 7 juli 2011 05:47


Oj oj oj ....... så skönt det ska bli med semester !!!!

Det blev en massa shopping igår, så nu är det avklarat oxo.

Husse har städat här och klippt gräset !!!

Vi har börjat att packa in en del i husbilen och ikväll ska det mesta lastas, allt förutom maten, den tar vi allra sist.

Lite kvar att fixa ikväll med blommor, lite tvätt och andra små saker

Det känns som om jag har bra koll nu ......


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 6 juli 2011 05:48


Tre dagar kvar bara att jobba denna vecka.   *najs*

En hel del kvar att fixa innan avfärd men mycket är klappat och klart.

Idag är det handling på som står på agendan.

Proviantera mat och lite annat, ett besök på apoteket för lite bra att ha saker, värktabletter och skavsårsplåster.

Måste hela tiden intala mig att det finns affärer efter vägen !!!!

Det är inte hela världen om jag skulle glömma något.


Men först en dag i stenbrottet .


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 5 juli 2011 05:50


Det blev sent igår kväll ......

Jag var inte hemma förräns halv nio !!

Ändå fick jag inte riktigt klart hos husse, det var en skrivare som inte ville som jag. Men det får bli utskrifter och avstämning nästa gång istället .....

Ulla fixade till en kortkort sommarfrissa åt mig som jag gillar skarpt.


Mulet och lite svalare idag oxo !!!

Vi njuter, både jag och doggsen.

Ikväll ska det fixas en hel massa saker !!

Det sista i växthuset, svettslangen ska läggas in och kopplas på en timer.

Jag vill se att det funkar innan vi åker.

En riktig rens i kylskåpet ska oxo göras ......

Det är mycket nu !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 4 juli 2011 05:57


......... och trötter som en gammal oxe.

Behaglig temp ute idag, det är helt perfekt för att sitta inne på ett kontor eller att gå prommisar.

Husse snorar, hostar och nyser, är riktigt förkyld alltså.

Jag hoppas att jag ska klara mig från det ....... vill ju inte bli sjuk nu !!!

Efter ordinarie jobb idag så blir det att åka in till husse och och jobba. 

Göra klart en del innan vi far.

Innan det ska jag till Ulla och klippa mig !!!

Lite sommarfrissa kanske !!???

Vi får se ......


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 3 juli 2011 20:04


Sovmorgon är skönt !!!

Frukost med boysen i husbilen och sedan avfärd mot Strömsholms slott.

Där mötte vi "en hel hög" med lagotto som Malthe sa.

En prommis i den fina slottsparken, fika, hundpyssel och trevligt umgänge.

Två av Fixas valpar var med och de var båda superfina, som sin mor !!!!

Vi tackade för en trevlig stund och drog oss hemåt.

Lunch i husbilen och sedan fortsatt hemresa.

Boysen var ganska muck och det var även doggsen.

En fika hos sonen m familj och sedan hemåt .........

Urplockning och städning av husbilen, tvättmaskinen har gått ett tag och vi har slagit oss till ro i soffan.

Vet inte vem som är tröttast ........


I morgon inleder jag sista jobbveckan innan semestern.

Voijne voijne vicken vecka det lär bli ........

Av Karin - 2 juli 2011 23:30


Jooo det är Fixas födelsedag !!!!!

Tänk att hon är fyra år redan ........

Lördagsförmiddagen blev lite av en fixar fm.

Förberedelserna är många inför semesteravresan nästa vecka.

Barnbarnen kom hit på tidiga em och vi packade in oss i husbilen och for österut.

Vi for runt ett tag och letade en bra ställplats, vi hamnade till slut på "Gustavssons camping" i Kvicksund.

Vi grillade och hade det mysigt!!

Boysen kom i säng lite sent men vad gör det.

Av Karin - 1 juli 2011 05:49


......... och en ganska mulen sån.

Det ska bli regn och svalare väder. Hitills har vi inte fått en droppe men det kanske kommer under dagen.

Gårdagen var fruktansvärd !!!!

Kladdig, fuktig och vaaaaarm ..........piiiuuu.

Hundarna lider oxo av värmen.

En ny helg är i antågande med nya upptåg.

Boysen kommer över och vi ska åka lite husbil.

På söndag blir det valpträff med Fixas puppisar !!!!

Det ska bli kul !!!!

Men först en dag i stenbrottet.


Hopp in i duschen ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards