Alla inlägg under december 2011

Av Karin - 7 december 2011 05:49


Vi har ett fint pudersnötäcke ute !!!

Och fan vet om det inte snöar fortfarande .......... doggsen är blöta på ryggen efter morgonkissen

på tomten.

Dags att plocka fram Icebug-skorna kanske så man slipper halka omkring.

Mitten på arbetsveckan, det är skönt !!

Julen närmar sig med stormsteg men jag är bara snuskigt lycklig över två veckors ledighet som stundar.

Fyyyy faaan vad skönt det ska bli !!!!

Inget särskilt planerat, bara sköna "göra vad man vill" dagar.


Waky waky ..... sluta drömma nu


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 6 december 2011 05:53


Nån minusgrad, frostigt och en och annan snöflinga.

Det räcker för mig ........

Basta gillar frosten, hon ligger helst på rygg och gnor sig.

Igår hittade hon frusna vattenpölar att gno sig på, vilken lycka !!!!


En av cheferna hade fyllt 40 i helgen och bjöd därför på smörgåstårta på frukost.

Jag tog en liten bit för att vara social och för att konstatera hur jävla äckligt

det egentligen är !!!  Yyyeeaaack !!!

Mådde pyton hela förmiddagen sen ......


Ikväll blir det fotvård !!

Det är så skönt och känns lite lyxigt.  *me like*


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 5 december 2011 05:58


Dags för en ny arbetsvecka !!!

Guuu vad jag längtar till julledigheten .......... det ska bli sååååå skönt.

Jag känner mig nöjd över det jag gjort i helgen, trots att kroppen hela tiden streta emot.

Får ta det lugnt på jobbet idag, vila opp mig !!

Som om det skulle kunna inträffa !!???

Skulle inte tro´t.


Klart och lite kallare idag, förhoppningsvis blir det lite sol i ögat på lunchprommisen.


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 4 december 2011 09:20


Lite kylig, lite blåsig och lite ont här och där.

Ryggen och jag är inte överens idag heller !!!!

Jag har tagit en del värktabletter nu.

Väntar på att de ska göra verkan så att jag kan ta tag i min dag.

Doggsen ska få en skogsrunda och köksfönstren ska putsas.

Lite julgardiner ska få komma opp.

Vet inte riktigt vilka jag ska välja bara .........


Ut i skogen ska vi gå ........

Av Karin - 3 december 2011 17:15


Sov länge och åt en god frukost.

Tog en skogsprommis med doggsen i ett fint väder. Lite kyligt och frostigt men skönt.

Jag kände att ryggen och jag inte var riktigt överens, det strålar som vanligt ner i ena benet.

Vi började med omklädning av stolsdynor när vi kom hem.

Det visade sig vara ett tufft jobb.

Husse hade fullt upp med att demontera det gamla tyget, häftklammern som det satt fast med var

ena tuffa jävlar att få loss och de var många.

Jag klippte och monterade det nya fina tyget, det tog sin lilla tid det med.

Häftpistolen som jag jobbade med var så hård !!!!

Efter sex stolsdynor är jag näst intill handikappad.

Men snyggt blev det !!!!!!

Av Karin - 2 december 2011 05:54


Veckans mest efterlängtade  ........ FREEEEDAG !!!

Trots det var det segt att komma ur bingen.

Gårdagen var hektisk i stenbrottet !!

Det är mycket på G nu, det verkar som om folk vaknat till och kommit på att det snart är jul.

Mycket logistik, vi skickar iväg massor av ton varje dag  ........

När man kommer hem på kvällen är man helt slut i skallen.

Skönt att det är helg nu så man får ta igen sig .........eller ???



Hopp in i duschen .....

Av Karin - 1 december 2011 05:57


Fortsatt milt ........ och blåsigt !!

Det är skönt att slippa snön än så länge.

Jag minns med fasa förra året, dåligt snöröjda vägar och snorhalt för jämnan.

T o m riksvägen var som en puckelpist emellanåt !!

Torsdag idag, handlardag !!

Måste bestämt kolla upp lite vad som behövs här i stugan.

Jag gjorde nått riktigt gott igår !!

Stekt blomkålsris !!! Jag kryddade lite "indiskt" denna gång.

Mmmmm det var smaskens.

Det fantastiskt vad mycket gott man kan göra av blomkål.

 Igår kom mitt cocosfett som jag beställt på LCHF-butiken. Så nu kan jag

göra den goa ischokladen till jul.

En sked i kaffet är oxo gott !!!


Hopp in i duschen ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards