Alla inlägg under september 2011

Av Karin - 15 september 2011 05:55


..... ska det aldrig sluta !!!

Ja ja det är väl bara att vänta.

Torsdag, handlardag idag.

Får bli en koll i skåp, kyl o frys innan jag åker för jag har ingen som helst aning om vad som behövs handlas.

Jooooo kaffe !!!!!

Det får man inte glömma !!!!!

Husse far till Stockholm över dagen på Kick Off och får samtidigt träffa våran Hanna. Orättvisst !!!


Vi funderar på att ta en husbilstur i helgen.

Vädret ser ut att bli rätt skapligt så ......

Vi får se, vi får se ....... hur vi känner.


Hopp in i duschen .........




Av Karin - 14 september 2011 05:55


Så var det onsdag ........

Det ser ut att bli en blåsig dag till !!!

Är det något jag inte gillar så är det blåst. Fyyy tusan.

Dåliga minnen ........ säger bara en sak ..... Gudrun.

Glömmer aldrig när mitt växthus låg ihopfällt som ett korthus ute på gräsmattan.

Well well .... det värsta har väl blåst över nu men det blåser friskt fortfarande.

Det regnar i alla fall inte ........ inte än.


Åsså en ny dag i stenbrottet.

Idag blir det till att jobba med mina laster.

Mycket som ska iväg idag när det kommer hem sten från Portugal.

Skönt att ha nått att göra, det har varit lite lugnt nu ett tag.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 13 september 2011 05:59


......... och blåsigt !!!

Vad är annars att vänta ???

Träden börjar skifta färg, mer och mer

Hösten gör sig påmind hela tiden !!!!


Jävlars vilket gott kaffe jag fick till idag !!!!

Mmmmmmm .........


Tupperwaretanten (som Wincent säger) kom med alla grejerna igår !!!

Jösses vilken säck !!!!

Jag är supernöjd med de saker jag beställt, det ska bli spännande att testa.

Lite "ordning & reda" burkar till köksskåpen var värdinnegåvan, de kommer att bli perfekt i mina skåp.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 12 september 2011 05:55


Det kändes som om jag nyss hade somnat när klockfan ringde,

och som den ringde ......

Känner mig mer död än levande !!!

Jag höll på och hostade länge igår kväll och luftvägarna bara skrovlade så det tog lång tid innan jag äntligen somnade, efter intagande av Bricanyl, Pulmicort och Cocillana.

Men nu är jag i alla fall i upprätt tillstånd och ska försöka få fart på kroppen.


Det regnar ute och är riktigt mörkt och murrigt.

Hundarna funderade en stund innan de gick ut på tomten för att slå en kiss.

Fort ut och ännu fortare in igen.

Ny vecka att tag i !!

Idag blir det dubbeljobb, först ordinarie sen in till husse.

Idag kommer Tupperwaregrejerna !!

Kul kul ......


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 11 september 2011 19:15


...... hur skönt som helst !!!

Men något ska man ju göra, annars .......


Lång och skön frukost som vanligt på helgerna.

Skulle surfa en stund i soffan och gjorde så ända tills jag kollade dagens väder och såg att ett stort regn och åskväder var på väg hit.

Då blev det fart på kärringen !!!!

Ut i skogen och walkade ........

Blev det nått oväder ?????

Nääääää !!!!!!


Resten av dagen ägnades åt tass- och pälsvård.

Tvättmaskinen snurrade så fint under tiden ..........

Nu har jag lungorna fulla av lagottopäls, känns det som, och får väl hosta ett bra tag nu.

Jag ska försöka skaffa mig ett munskydd så att jag inte drar i mig så mycket.

Av Karin - 10 september 2011 09:29


Skön sovmorgon med frukosten serverad när husse väckte mig.

Just nu har det surfats runt en stund och samtidigt mysts med doggs i soffan.

Planer för dagen är i antågande .........

De ploppar upp i skallen hela tiden.

Först och främst blir det en rejäl prommis !!!

Det blir en del uteverksamhet idag. Det behövs plockas undan och iordning en hel massa, bland annat mina pellisar.  De får mellanlanda i växthuset ett tag innan de tas in för övervintring.

De blommar som allra bäst nu .......



Av Karin - 9 september 2011 05:52


 ....... somnade min älskade mamma in.

Tänk vad tiden går .......






Av Karin - 8 september 2011 06:12


Veckorna rusar verkligen ........

Skönt det för då blir det helg fortare.

Det värsta är att helgerna rusar lika fort förbi ....... svoooosch !!!

Vädret ser ut att bli bättre idag än igår, då det hällregnade till och från hela dagen.


Husse har fixat med vårt vattensystem så att det funkar som det ska nu !!!

Det var reningsverket som var den stora boven i vattendramat.

Men husse fixar det mesta, han har mekat flera kvällar, skaffat nya delar och igår kväll så var det klart.

Halleluja !!!!!!


Hopp in i duschen ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards