Alla inlägg under maj 2011

Av Karin - 23 maj 2011 05:53


Måndagsmorgon och en ny vecka framför oss.

Vi har fått några millimetrar regn i natt och det behövs, för huuu så torrt det är.

En trevlig och avslappnad helg har vi haft, doggsen är nog dock av en annan uppfattning. Det är tufft att vara ute på turné så jag gissar att de kommer att sova största delen av dagen.

Den här veckan är det ganska lugnt med aktiviteter, hitills bara tisdagskväll som är bokad för kurs.

Jag ska försöka få lite ordning ute i växthuset och flytta ut en del grejer oxo.

Man kan ju hoppas på lite varmare nätter nu ......... kanske.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 22 maj 2011 18:30


Ännu en sovmorgon !!

Solen skiner men det är liiite kyligt, frukost i det fria blev det ändock.

Hoppackning av alla prylar, disk och dusch.

Säga hejdå till bästa vännerna och fara hemåt.

En snabb visit på Marieberg för att inhandla en present till lilla Selma.

Det blev ett litet hjärta med halskedja i guld.

Sedan vidare till en trevlig tillställning med barnbarnen och goa människor i Sköllersta.

Mätta och glada kom vi hem på sena em.

Urplockning av husbilen och sedan tog vi kväller.

Av Karin - 21 maj 2011 19:15


Sovmorgon betyder att vi sover tills vi vaknar, vilket vi oxo gjorde.

Först en kisseprommis med doggsen sedan frukost i det gröna.

Liiite kyligt var det dock men ack sååå trevligt.

Eftersom vi stod precis vid inloppet till Göta kanal så hade vi slussande båtar alldeles intill oss.

Efter frukost, disk och lite plock så gick vi en prommis i Forsvik.

Jättefina omgivningar och förvånansvärt mycket folk i farten.

Vi kikade även in i en liten trevlig butik som låg precis vid slussen.

Innan vi for vidare så blev det kaffe !!!!


På em hamnade vi i Karlsborg.

Vi letade ställplats där men hittade tyvärr ingen.

(Den var borttagen fick vi veta senare.)

Det blev incheckning på camping istället.

Installation av alla prylar än en gång, stolar, bord, hundgård m m  m m

Vi gick ännu en sväng !!!

Fram till hamnen och kolla runt bland båtar och folk.

Lite eftermiddagskaffe i blåsten innan vi plockade fram kvällens grillobjekt.

Baconlindad fläskfilé, spett med grönsaker och beasås. Mums !!!


Vi fick flytta in även denna kväll, blåsten gjorde sitt men det var ganska kyligt.

För att vi inte skulle somna klockan nio så tog vi ännu en prommis med doggsen.

Men det blev en tidig kväll ..........

Av Karin - 20 maj 2011 18:45


Vår resa denna dag var ämnad för Forsvik, en liten pittoresk håla vid Göta kanal.

Vi "mutade" in en liten ställplats för oss och en för Ulla & Hasse som kom lite senare.

Platsen låg precis vid slussen så vi hade en perfekt och intressant utsikt.

När våra vänner kom så blev det ett högtidligt öppnande, av vår nya gemensamma fritidssysselsättning, med champagne !!!!

Grillat stod på menyn och efter det lite kortspel och samvaro INNE i husbilen.

Det blev rätt kyligt ute !!


Av Karin - 20 maj 2011 05:52


Äntligen !!!

Men hua så svårt det var att komma ur sängen idag.

Jag fick verkligen anstränga mig ........ och tänka på de trevligheter som väntar i helgen, då blev det genast lättare.

Fixade en del i husbilen igår kväll, nu är det bara maten och lite annat kvar.

Vi har en massa saker som får vara kvar i den numera, så man slipper plocka med ALLT varje gång vi ska ut på en tur.

Det är såååå roligt att åka och bo i husbil !!!

Doggsen märker direkt när vi ska iväg och blir lite otåliga, följer packningen i minsta detalj och vill bara FÖLJA MED !!!

Väderprognosen ser ut att hålla så vädret blir bra.

Först ska jag streta ihop en arbetsdag bara ........ först "gör man" sen kommer belöningen !!!!

Veckan har varit kaotisk så jag hoppas att det blir lite lugnare idag.


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 19 maj 2011 05:47


Både vädret och jag är av samma kaliber idag.

Ute är det grått, blåsigt och 10 grader varmt.

Jag känner mig trött, trött och ......... trött.

Längtar efter ett par goa sovmornar nu !!!!

Att de sedan ska tillbringas i husbilen är inga fel ......


Torsdag är ju handlardag, som vanligt.

LIte påfyllning av förråden och lite godsaker att ta med på helgens husbilstur.

Vädret ser ut att bli skapligt så det är bara att hoppas att prognosen håller.

Det vore ju förträffligt att kunna sitta ute ......

Men först en dag i stenbrottet.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 18 maj 2011 05:48


Solen skiner som den aldrig gjort annat !!!

Jag tror att den log åt oss när vi "harva" runt på planen på kursen igår, i regnet.

Kul har vi i alla fall !!!!

Innan kursen så shoppade jag lite smått o gott till husbilen.

Vi letar en bra "soplösning" till den och jag har hittat en del olika alternativ.

Så nu ska jag bara ha med husse, sen vi får slå till på den som blir bäst för oss.

Jag hittade oxo en lösning på panelgardiner till den samma.

Min modifiering av de som satt i blev rätt bra men nu har jag hittat den perfekta lösningen. Jipppiiiii !!!!


Idag blir det en omgång i stenbrottet igen sedan hem och fixa en del.

Det blir en tur i helgen, denna gång med bästatste vännerna Ulla & Hasse.

De är ju oxo med husbil nu. Det får bli premiärturen tillsammans.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 17 maj 2011 05:56


Det är skönt att veta att hur grått och mulet det än är så finns den där,

nånstans !!!

So far inte ett moln på himlen men det är utlovat mer regn idag.

Blev väckt en timma tidigare än beräknat av nått som lät  "BLIIIPP" med jämna intervaller.

Någon av husses alla prylar som behövde laddas.

Irriterande som faaaan .......

Husse själv hörde det inte men jag väckte på han, så "BLIIPPET" blev åtgärdat.


Ikväll blir det kurs med goaste Emelie och alla goa kursare.

Jag har tränat en del men kunde som vanligt tränat mer. Känner att hundträningslusten börjar komma tillbaka !!!

Men först en dag i stenbrottet.


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards