Alla inlägg under april 2011

Av Karin - 22 april 2011 20:45


Efter en god natts sömn så blev det frukost och morgonbestyr.

Det blev ännu en prommis i det fiiina Sjötorp.

Vi passade på att köpa lite rökt lax innan vi for vidare, sik är ju annars en delikatess men den var tyvärr slut.

Färden styrdes mot Varnhem, i Arns rike.

Klosterkyrkan var jättefin!! Vi gick runt i ruinerna efter klostret och kikade även in i ett litet museum.

Det blev en fika på cafét där, i solen bland alla andra besökare.


Färden gick vidare söderut och döm om min förvåning när husse föreslår Ullared som nästa stopp !!!

Vi hamnade på deras "ställplats".

Avnjöt den supergoda laxen i kvällsolen. 

En skogsprommis med doggsen som sen kröp till kojs, det är jobbigt att åka husbil.

Husse o jag hamnade hos fyra glada grannar från Norge och fick en trevlig kväll.

Det blev dock aningens kallt ....... 


Av Karin - 21 april 2011 21:45


Vi hamnade i Sjötorp !!

En liten idyll vid Vänern och Göta kanals mynning.

Det var många andra husbilsåkare som tänkt som oss, cirka femton stycken.

Många norrmän !!

Vi fick i alla fall en fin plats med sjöutsikt.

Lite mat, lite vin och en prommis i det fina området.

Doggsen fann sin plats direkt i den sköna dubbelsängen !!!

Allt var lite nytt för oss alla ..... 

Av Karin - 21 april 2011 06:38


Ååååh så skönt det ska bli med några dagars ledighet, 4 hela dagar.

Kort dag på stenbrottet först, lunch och packa det sista in i husbilen, sedan bär det av på "jungfrufärd".

Vi höll på att packa in våra saker igår kväll och det tog sin lilla tid.

Jag tror att det blev ganska bra, vi får kännas oss fram. Möjligen att det blir lite justeringar. I den "gamla" var vi van med hur mycket skåp som helst, den nya är liiite mer kompakt och planlösningen är helt annorlunda.

Well well ....... det ger sig.


Min arma nacke har gett med sig, nu har jag BARA ont i högerarmen.

Få se om jag ska ta ett besök hos läkaren efter påsk.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 20 april 2011 06:45


Fortsatt ont i nacken.

Kanske något bättre men inte helt bra.

Mycket på jobbet nu så jag hinner inte känna efter, som tur är.

Det är bara att köra på !!!!

Handlardag är det oxo .......

Jag shoppar själv idag, husse åker hem och börjar fixa med nya husbilen.

Men först en prommis i det ljuvliga vårvädret.



Av Karin - 19 april 2011 05:54


Min nacke har fått helspatt !!!!

Småvärkte hela dagen igår, framåt kvällen så gjorde det så jävla ont att jag orkade knappt hålla huvvet i upprätt läge. Låg i soffan med vetevärmaren i nacken hela kvällen. Dövade med Alvedon så jag har fått sova liite i natt.

Får försöka härda ut ännu en dag ........

Jag ska på hundkurs ikväll men jag tror att jag får lämna "walk over".

Fan fan fan .......


Det är minusgrader ute.

Glömde, orkade inte ut i växthuset igår kväll och tända värmeljus.

Hoppas hoppas att det klarat sig därute .......

Det ser dock ut att bli en kanondag igen !!!

18 grader var det igår.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 18 april 2011 05:50


Oj oj oj oj .......

NU har det snurrat husbilar i huvvet inatt igen !!!

Planering, planering, planering .........

Om vi gör si, om vi gör så. Måste köpa en sån och en sån.

Det stora beslutet togs ju igår och vi ska hämta bilen på tisdag.

(Orkade, hade inte tid att blogga i helgen. Får uppdatera ikväll ...)

Premiärtur blir det i påsk, så vi får bo in oss och känna efter hur vi vill ha det.


Det är klart ute och finväder är utlovat.

Helgen var ju kanonhärlig, riktigt vårväder och det ska tydligen fortsätta.

Påsken ser lovande ut !!!!


Hopp in i duschen ......


 

Av Karin - 17 april 2011 18:15


En skön sovmorgon är aldrig fel .......

Frukost och sedan en skogsrunda med doggsen i det ljuvliga vädret.

Det har torkat upp rejält nu, torrt och fint när man promenerar.

Husse dök upp igen strax före klockan elva och sedan bar det iväg till husbilsaffären.

"Vår" bil hade kommit in och vi tog en provrunda ........

Skillnaden var enorm !!!!

Det var som att komma från 1800-talet till 2000-talet.

Då skiljer det iofs 11 årsmodeller mellan den gamle och den nye bilen.

Vi tog i hand och gjorde en deal !!!

Vi får hämta den på tisdag, det var lite "pyssel" som ska fixas till först.


På hemvägen blev vi bjudna på lunch hos Ulla & Hasse !!

De har oxo blivit med husbil så det fanns en del att "tala" om.

Väl hemma igen så plockade vi ur den gamle och städade ur den.

Sedan fortsatte vi planerandet och spånandet.

Uji juj va´ spännande .........

Av Karin - 16 april 2011 17:00


Hoppade upp vid min vanliga uppstigningstid.

Gick en runda med doggsen, käkade frukost, packade lite matsäck och for till Västerås för att tillbringa en del av dagen med goaste vänner.

Hundutställning, massor av folk och hundar och jag fick en trevlig samvaro.

På hemvägen for jag förbi ett ställe som säljer en massa bös, en del kallar det heminredning men jag vette faaan ........

Jag var med Lotta dit för några veckor sedan och såg då kaffemuggar som jag blev sååå kär i. De är röda med vita prickar och kommer att passa förträffligt i den nya husbilen. Jag shoppade även ett par skärbrädor som det var samma mönster på som brickan jag köpte sist jag var där. Fint fint ....


Resten av dagen och kvällen tillbringade jag med doggs och TV.


Sweet dreams .....


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards