Alla inlägg under december 2010

Av Karin - 14 december 2010 05:55


Ville att det skulle vara helg när klockan ringde, stänga av och somna om.

Men icke sa Nicke, det var bara att kliva opp !!

Snoza en gång med näsan hos goaste Bastan ...... som ligger ovanför mitt huvud och delar kudden med mig. Mmmmmm hon luktar så gott !!

Fixa breder ut sig mer och mer, hon verkar att ha svårt att sova som en kringla i knävecken numera. Hon ligger oftast raklång längs med min kropp.

Det är inte långt kvar nu .........

Idag får det bli lunchlåda till Fixa oxo, igår trätte hon på mig som fan hela tiden medans jag åt och på em-fikat sprang hon runt hos alla killarna och tala om hur hungrig hon var. Hon vet vad hon vill den damen.


Inga andra uppdrag idag mer än att jobba, mitt vanliga kneg.

Den här veckan är det lugnt med kursandet oxo, hur kul det än är så känns det bra att ta det lilla lugna innan helvetet bryter ut ........

HANDLA - STÄDA - LAGA MAT - FIXA EN MASSA

Jag lär väl överleva i år oxo, som alla tidigare år.


Hopp in  i duschen .......


Av Karin - 13 december 2010 05:51


Det är inte ofta man ser nån livslevande nu för tiden.

I år blev det Örebros lucia på länk från Nerikes Elände.

http://webbtv.na.se/player/play/132029

Mycket fint !!!


Dags att ladda om för en ny vecka i stenbrottet !!!

Åtta arbetsdagar kvar att jobba nu ......... *tjiiiiihooo*

Spänningen är olidlig !!!

Ska vi hinna med allt eller !!?????

Nu har portugiserna börjat att jävlas med sina leveranser oxo så det ser ut att bli ett riktigt stenkul slut på det här året.

Ikväll blir det jobb hos husse, moms- o skattedeklaration nu igen.

Slit o släp !!!


Hopp in i duschen ....... 

Av Karin - 12 december 2010 20:48


Ett strålande väder, SOOOL och cirka 15 grader kallt !!

Vad gör man då !!????

Tränar hund hela långa dagen .......

Basta och jag fick oss en ordentlig kursdag, frös gjorde vi nog båda två.

Hon har gjorde bra ifrån sig trots kylan, är såååå duktig !!! DET värmer.

Vi är riktigt taggade nu och ser fram emot långledigheten då vi kan ägna oss åt träning än mer.

Det är så roligt att se hur kul Basta tycker att det är .......

Många trevliga o duktiga kurskamrater lär man känna oxo, det är jättekul.

Duktiga Pernilla är en pärla !!!

Jag är så glad över att få gå kurs hos dig !!!!!


Fixa och husse var hemma och tog det lugnt med en prommis. Fixa gåendes baklänges hemifrån förståss ...... kollandes efter sin matte.

Imorgon blir det mer träning, på morgon- och lunchprommisen, både ute och inne.

Hej å hå !!!


Av Karin - 11 december 2010 08:44


Dagen börjar fint med frukost, levande ljus och mys i gryningsljuset. Det snöar idag och tempen ligger på nån minusgrad bara.

Fåglarna i trädgården börjar vakna till liv oxo, deras matställen här är välfyllda med solrosfrön och jordnötter så det är bara att ta för sig.

Idag har jag tänkt att städa på såna där ställen som man inte städar varje vecka.

Bokhyllan i vardagsrummet är ett sånt ställe. Hanna kommer hem till jul så det är bäst att se till att hon inte kan skriva små meddelanden på hyllplanen som typ:

"Damma mamma".

Ljuskronan i köket är en annan dammsamlare.

Få se vad som hinns med.

Helst skulle jag vilja sitta i soffan och sticka hela dagen.

Garnet jag skickat efter hämtades hem igår, det ska bli två tröjor till boysen.

Ullhärvorna ska tvättas först, vilket jag gjorde igår, och sedan ska det nystas innan jag kan börja sticka. Kul kul ........


Men allra först en prommis med doggs och husse ......


Av Karin - 10 december 2010 05:51


........ nu kommer skatteåterbäringen !!!!

Lite påfyllning i kassan är aldrig dumt, mer att stoppa i madrassen. He he ...

Åsså är det fredag !!!!

Vad mer kan man begära ........

Idag blir det en riktigt kort dag p g a Ann-Maries begravning, vi slutar vid lunch.

Mitt garn från Garntjänst hade kommit igår, det låg en avi i postlådan igår kväll.

Hmmm ....... blir lite sur för jag hade begärt sms-avisering !!!

Då hade jag smidigt kunna hämtat paketet på hemvägen.


Tempen ute kryper neråt igen !!

Minus 10 grader ute nu ......

Det ska bli fint väder idag, sooool är det lovat.


Hopp in i duschen ........




Av Karin - 9 december 2010 05:52


..... snart helg igen och sovmornar.

Torsdag är handlardag, dags för påfyllning av förråden igen.

Fixa har börjat med att vilja ha mera mat.

Hon äter upp sin normala portion, sedan efter ett tag så kommer hon och skäller på mig. Jag frågar vad hon vill och då rusar hon mot köket och den plats där doggsen får sin mat. Hon börjar få lite andra former på kroppen nu så hon är helt säkert dräktig.

Annars är hon bara fet .........


Redo för ännu en dag i stenbrottet och allt kakkalorum.

Just nu är det helt hysteriskt !!!

NU börjar ledningen undra om vi tagit in för mycket för leverans före jul.

Så dags nu !!!


Hopp in i duschen .......






Av Karin - 8 december 2010 05:50


Arbetsdagarna innan jul krymper fort nu ...... inväntar en långledighet.

Ledigt i 2 ½ vecka, det känns riktigt bra !!!

Jag vet precis vad jag ska göra ..........


Kurskväll igår med en massa trevliga människor.

Lite nytt och lite gammalt tränar vi på. Läxan gick riktigt bra !!

Jag fick igång lek med Basta ...... hemma går det ju sååå bra men på kursen bland all störning, det är bra !!!

Nu blir det ett lite längre uppehåll över helgerna men vi har att träna på.


Vädret är fortsatt kallt, men inte sååå kallt utan att man kan vara ute utan att frysa ihjäl. Det ser ut att bli en låååång vinter ....


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 6 december 2010 05:50


Mildvädret, några minus idag med, gör att hundarna blir snöbollslagotto varje gång de går ut. Det innebär för de som inte vet att benen är fulla med snö och när de kommer in så smälter detta och golven blir plaskblöta.

Jag brukar fara runt med moppen och torka eftersom men just nu varken orkar jag eller har tid.


Ny arbetsvecka på G och säkert en helt vansinning sån. Ju närmare vi kommer julen ju mer galet blir det i stenbrottet.

Räknade efter igår och det är bara 13 dagar kvar att arbeta nu innan ledigheten så med tanke på det så får man väl lov att stå ut. Det är tur man har lite semester kvar.


Hopp in i duschen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards