Alla inlägg under september 2010

Av Karin - 5 september 2010 22:02


Full fart hela dagen .......

Skogsprommis i det finfina vädret, dock utan svampplockning i dag.

Huset är städat, tvätten är tvättad !!!!!

En snabbvisit på Marieberg med lunch och presentinköp.

Födelsedagskalas hos yngsta barnbarnet med tårta och släkten.

Lillkillen W fyller 4 år ........ jisses vad tiden går.

Trevligt trevligt !!!


Har fixat till ett par byxor ikväll. Köpte mig ett par fritidsbyxor som naturligtvis var alldeles för långa. Det var lite trixigt, ingen vanlig uppläggning, fick flytta på benavslut med knäppning. Det blev kanonbra !!!


Nu väntar sängen ........

Av Karin - 4 september 2010 23:09


Sovmorgon ......... det är fint !!

Husse bjöd på bacon & ägg till frukost ...... oxo fint.

Vädret var kanon för en dag med utomhusaktiviteter.

Vi började med en skogsprommis då vi även letade efter svamp. Vi fick ihop en riktig skörd. Doggsen kutade runt för glatta livet, fritt och härligt i skogen, nån kantarell hitta de inte men däremot en massa hartryffel.


Väl hemma igen så satte vi igång med dagens uppdrag.

Häcken på framsidan av vår tomt skulle klippas, tujorna vid sidoingången likaså.

Mycket klippa blev det !!! Massor av skräp att ta reda på.

Ujj ujj ujjjj vad vi jobbade !!!

Jisses vad sliten man blir i kroppen av kroppsarbete .........


Till middag blev det grillat !!!

Plus en mycket god kantarellsås.

Efter dusch så orkade jag inte med så mycket mera utan det blev lugna puckar i soffan vid TV:n.




Av Karin - 3 september 2010 05:55


Äntligen är den här här !!!

Grymt efterlängtad måste jag säga ......

Jag har kännt mig lite halvdan hela vecka så det ska bli skönt att få vara ledig och ........ vara ledig.

Det finns dock en del som ska fixas här i helgen, men sovmorgon ska det bli i alla fall.

Igår, efter jobb och matinköp så drog jag till klubben.

Tränade på det vi lärt oss hitills och fick en del "gåvidare" tips av Emelie.

Några kurskamrater var där, kul att träffas, byta ut lite tankar och få sig lite  hundsnack. 


Dags att göra sig redo för en ny dag i stenbrottet!!

Det är relativt lugnt nu faktiskt, vilket innebär att jag hinner med det som ska göras utan att stressa. Det känns skönt.

Att kunna åka till jobbet utan en stor stressklump i magen. 


Hopp in i duschen ........




Av Karin - 2 september 2010 05:51


...... nästan frost !!!

Känner mig inte redo för det än !!

Det är så tråkigt att behöva plocka in mina övervintrare redan.

Blir det bara lite lätt frost så går det med att bara täcka men smäller det till och blir riktigt kallt då får jag bära in allt. Ett riktigt passande mao.

Det är för tidigt !!!!

Men vädret verkar ha kommit ur "gängorna".


Så var det torsdag och handlardag igen.

Får slå en flukt i skåp, kyl o frys för att få en koll på vad som ska inhandlas.

Sjuklingarna på jobbet snorar och hostar på som bara den, så bryter inte det jag har i kroppen ut så kan jag kanske få en ny/annan förkylning att tampas med.


Efter jobb och matinköp tänker jag ta en tur till klubben ikväll.

Jag ska åka dit och träna på vår läxa, tänkte jag.

Få se om nån mer kursare dyker upp !!??

Vår eminenta kursledare Emelie ska dit så då kan jag få lite mer tips.

Får fundera på om jag har några frågor .......


Hopp in i duschen ...... 





Av Karin - 1 september 2010 05:55


Riktigt kyligt ute, tempen ligger bara runt 5 plus.

Den första höstmånaden är här och vädret ser ut att ha tittat i almanackan.

Burrrr ...... så grått och trist !!

Jag har en förkylning sitter i kroppen men som inte bryter ut.

Varannan dags ont i halsen, hostar hysteriskt emellanåt och känner mig allmänt hängig till o från. Idag sitter det i skallen, tjockt o huvudvärk.

Alla på jobbet är hängiga, två har varit hemma måndag, tisdag och resten snorar ikapp. Inte kul .....


Mitten på arbetsveckan känns dock bra !!

Snart en ny helg att bita i. Vädret ser ut att bli skapligt så här ska ut i trädgården och fixas hel en del. Det finns massor att göra.

Vi har en häck som bara MÅSTE klipppas !!

Tujorna vid ingången ska oxo få sig en puts, snart kommer vi inte in i huset.

På söndag fyller yngsta barnbarnet år så då blir det kalas !!!


Hopp in i duschen .....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards