Alla inlägg under januari 2010

Av Karin - 3 januari 2010 10:30

Hostar å nyser, snorar å fryser

Idag 10:23 



Vaknade vid fyratiden imorse med detta elände.
Kunde inte ligga kvar i sängen utan bullade upp i soffan med en massa kuddar så jag nästan satt och sov. Ja sov och sov ........ slumrade till emellan snytningar, nysningar och hostattacker.
Har fått i mig frukost nu, "2 kokta m smör".  Pimplar varmt kaffe för det lenar så gott i rören.
Snart stundar en prommis, ska preppa mig med alvedon så att jag orkar runt  vår runda.
Det är 15 minus idag så det borde rensa gott i snorkanalerna !!!

Jag hade planer på att städa ut julen idag. Ut med julgran, alla tomtar och julblommorna.
Köpte nya fräscha blommor igår!!!
Men nu får jag se om jag orkar ............
Till middag idag ska jag i alla fall testa Airams ugnspannkaka, den som alla talar om.
Verkar bekvämt med mat i ugnen, som sköter sig nästan själv.

Av Karin - 2 januari 2010 09:45

Nu snöar det igen 



Idag blir det shopping !!!
Först ner till grannen och shoppa ägg, de är helt slut här.
Vi har förbrukat 120 ägg sedan lördagen före jul !!!!!
En skogsprommis med doggsen, en dusch och sedan till Marieberg för att inhandla mat för att fylla kyl, frys och skåp. Mina lager börjar tyna .........
Fan vet om inte julen åker ut endera dagen nu.
Tar nog ett ryck imorgon samtidigt som jag städar av här.

...... and off we go !!!

Cu

Av Karin - 1 januari 2010 14:26


Här är det riktig vinter !!!


  


kollahär och jämför

Av Karin - 1 januari 2010 09:43

Lugna puckar även idag

Idag 09:37 



Husse väckte mig med ägg & bacon och kaffe på bordet vid 8.30
Var så himla trött !!
Gick och la mig vid tvåtiden, jag är ju inte van att vara uppe och glappa på nätterna. 
Nu var det ju inte vilken kväll som helst det var ju Nyårsafton !!
Kvällen tillbringades hemma hos goa vänner, med supergod mat och trevligt umgänge.
Tiden bara flög iväg, som den gör när man har trevligt .........

Doggsen skötte sig utmärkt !!
Även de fick en bit av den goda maten, fläskfilébitarna som blev över.
Grannarna till vårt värdpar sköt en del fyrverkerier och det funkade fint med hundarna.
Basta är ascool och bryr sig inte ett smack.
Fixa tittade upp när det small till och flyttade sig lite närmare matte bara, för att sedan fortsätta att sova.

Det snöade under kvällen men hemfärden gick galant. Läskig snörök men annars inget speciellt halt eller så. Ganska mycket trafik var det, många som var på väg hem i nyårsnatten ..............

Nu blir det strax vår dagliga skogsprommis.
Idag har vi ny snö att trampa ner i vårt spår som vi trampat upp under ledigheten.
Skit jobbigt att gå i men säkert jättebra motion.
För övrigt så ser dagen ganska blank ut "so far" ..............
Det börjar bli dags för lite shopping av mat , får bli en tur imorgon.
Idag ska jag testa att koka/stuva vitkål till julskinkan som är kvar. Det kan bli en god kombination, gärna med lite muskot i vitkålen då oxo ......

So long

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards