Alla inlägg under juni 2009

Av Karin - 22 juni 2009 05:52


Snart så är det  S E M E S T E R !!!!

Två veckor kvar, 10 arbetsdagar ........ a piece of cake!!

Solen lyser för fullt från en molnfri himmel men det är kyligt ute, bara 5 plus i skuggan. Det utlovas dock varmare väder i veckan, det är najs.

Det blir nog sommar i år oxo ..........


Ikväll får  vi herrbesök, det är Jazzgossen som ska bo hos oss några dagar medans hans flock åker till London och roar sig.

Husse ska ut och fara till helgen, flyger till Tyskland på fredag för att träffa likasinnade, radioter.

Men nu ska det jobbas ........... tillbaka till stenbrottet och se vad som händer denna vecka !!??


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 21 juni 2009 13:08


Sååå ....... sommarens längsta dag !!!!

Sedan vänder det ..........


Solen är i alla fall framme idag !! Tack för det Televerket !!!

Jag har tagit ut en del av mina växter från växthuset, månntro att det ska bli sommar nån gång så de kan trivas utomhus ..... äntligen.

Tvättmaskinen går för fullt och dagens middag puttrar på spisen.

Doggsen har tagit sin tillflykt till duschens svala klinkergolv efter att ha legat i solen ute på altanen tills de var sååååå varma.

Husse klipper gräs men fick avbryta det sedan en remjävel gått av !!!!

Mat nu snart sedan tar jag nog siesta i soffan. Det är jobbigt att vara i solen  ............

Fast nu har det mulnat på ganska rejält och fan vet om det inte kommer en skur innan kvällen !!???


Morsning ......

Av Karin - 20 juni 2009 12:19


Regnigt och kallt även idag !!

Har inte gjort så mycket idag mer än att jag nu har 1 stycke tovfri Lagotto.

Det tar drygt två timmar att gå igenom Fixas päls men nu är det gjort !!!

Snart blir det en skogsprommis och efter den blir det bad för nyssnämnda lilla fröken.

Vi ska till Borås nästa helg på utställning så då måste hon fixas till.

Ett bad är välbehövligt och en vecka innan är lagom för att pälsen ska dra ihop sig igen.


Gårdagen förflöt i en lugn avslappnad tillvaro, sill å potäter och husse lurade i mig en snaps. Belgiska jordgubbar, det enda som fanns att tillgå i vår lilla håla en midsommarafton, och glass. Korsordslösning, tv-tittande och en och annan lur i soffan. Husse körde radio, det var "öppet" gud vet vart ........ han var alldeles i extas här!!!




Av Karin - 19 juni 2009 09:12


Det blåser och är mulet, regnet hänger verkligen i luften.

Frukost är intagen och jag har bloggvandrat en stund.  Doggsen väntar på skogsprommis och det kanske är bäst att ge sig iväg innan det börjar regna.

Annars lär dagen bli ganska lugn ............ mår lite si och så emellanåt, hjärtat pumpar så förbannat, ganska otrevligt.


Får önska alla en Glad Midsommar !!!!


Ut i skogen ska vi gå .......

Av Karin - 18 juni 2009 05:50


NU får det bli hur varmt som helst, nästan, för nu funkar min AC i bilen igen. *tjjjiiiihoooo*  Efter lite strul med fel reservdel så monterades det äntligen ihop och fylldes med kylmedia igår.

Husse är fantastisk !!!! TACK TACK TACK TACK TACK !!!!!!!!!


Sista arbetdagen dennna vecka!!

3 dagars ledighet känns himla bra, skönt att inte ha något speciellt att göra heller, utan bara göra vad man känner för.

Det ser ju inte ut att bli något höjdarväder i helgen direkt så man får väl bara gilla läget. Det finns gott om midsommaraktiviteter runt omkring här i trakten så vi får väl se om vi hittar på nåt sånt .........


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 17 juni 2009 05:52


..... sa kärringen när hon satte sig på lien !!!!

Sol idag IGEN !!!!!

Det är ju helt fantastiskt, nästan så det börjar bli lite tjatigt .........


Så var ännu ett måste lagt på hyllan, nya körkortet är fixat.

Hur smidigt som helst !!

Kommer in på Transportstyrelsens kontor, sätter sig i en fotoautomat, knappar in personnummer, det tas 3 bilder, du väljer vilket du vill använda.

Efter det så talar man med kvinnan i receptionen, visar ID, skriver sin namnteckning och KLART !!

Om 4 - 5 arbetsdagar kommer det nya körkortet.


Åsså läkarbesöket då.

Doktorn konstaterade snabbt att en del av mina besvär kommer ifrån blodtrycksmedicinen jag äter. Så nu ska jag byta ........

Sakta trappa ner den jag äter och byta till en annan sort som inte har riktigt samma effekt.

När jag bubblade på om alla mina andra krämpor så tyckte han att vi skulle ta en sak i taget ................... *hmmmm*

Han kanske har rätt, han är ju trots allt läkare !!

Det största problemet nu var väl att jag skulle kunna må skit när jag byter medicin, så himla kul med tanke på semester och allt.


I stenbrottet intet ett nytt, samma kaos som vanligt. Skulle möjligen vara det att ledningen har upptäckt att det har lovats alldeles för mycket på för kort tid. Hå hå ja ja, du tunga värld  .........


Hopp in i duschen ...... 


Av Karin - 16 juni 2009 06:44


Det är nått stort, runt, bländande och självlysande på himlen !!

Fattar nada ..........


Sovmorgon idag. Ska till min läkare och kolla upp mitt blodtryck på fm och en massa andra krämpor, har en hel lista. Då tyckte jag inte att det var nån idé att fara till stenbrottet för att jobba 1 timma innan utan jag tar det lilla lugna. Kom på att jag samtidigt ska förnya mitt körkort, när jag ändå är i stan. Man kan numera åka till Transportstyrelsen och fota, skriva på och fixa allt digitalt. Himla fiffigt !!


På stenbrottet råder allmänt kaos, as usual.

Det ska bli förbannat intressant och se hur de tänker lösa ALLT som ska göras innan semestern, med tanke på att det bara är 12 - 13 arbetsdagar kvar nu .........

Den som lever får se !!


Hopp in i duschen ........




Av Karin - 15 juni 2009 05:53


Ännu en grå, kall och trist dag !!!

När ska det bli sommar egentligen ????

Så man kan gå till jobbet i en sommarklänning, lätta skor och gå på prommis utan en massa ytter/regnkläder på sig. Vaaa????

Jag bara undrar ....... 

Kortvecka denna vecka, alltid något, och bara tre veckor kvar till semester !!


Hopp in i duschen .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards