Alla inlägg under januari 2009

Av Karin - 4 januari 2009 12:38


Här är några foton från vår skogsprommis idag. 


 Mmmmm här lukta det gott ......


Ååååhh matte ........ vi kommer


Måste vi stå stilla länge till ....... vi fryser!!!


Lite sol .......


Inte utan vår matte ......


Väl hemma igen ....... men nu vill vi iiiinnnn !!!!!


Vaddå insnöad !!????


Fågelbordet ...... objekten försvann så fort jag visa mig med kameran

Av Karin - 4 januari 2009 10:17


 ......... och strålande sooool !!!

Det är så jävla vackert ute så det är näst intill obeskrivligt.

Småfåglarna äter på mitt välfyllda fågelbord och idag är de många. Solrosfrön och jordnötter älskar de små liven ..........


Så var det söndag och ledigheten börjar lida mot sitt slut. På onsdag drar vi igång och jobbar igen. Får passa på att njuta av de sista dagarna nu, om man bara var frisk .........

Mina luftvägar är inte vad de borde vara och inatt har det hostats minsann.

Få se om jag vågar mig ut i denna kyla !!??? Det känns ungefär som om jag andas genom ett sugrör så fort jag sticker ut näsan vid minusgrader.

Det kanske lenar på frampå dagen .........


 ...... hejåhå, ludentå

Av Karin - 3 januari 2009 09:37


Tänk att det blev vinter i alla fall !!!!

Vi har haft ett strålande väder vid jul/nyår och det känns så bra att få lite sol i ögat. Men som sagt idag är det ett tätt snöfall som gäller.


Min eländiga hosta håller i sig, det verkar inte bli så mycket mer än just hosta.  Men TACK det räcker !!!!! Jag hostar snart upp lungorna känns det som ...........

När jag mår så här så blir det inte många knop gjorda. En skogsprommis får det lov att bli i alla fall, frisk luft har väl ingen dött av.

Basta & Fixa instämmer !!!!!

De båda är som barn när det snöar, springer mest ut o in hela tiden. Fast just nu är det nog Basta som är lite pilsk och vill ut och rida på Fixa.

Det kanske blir valpar i mars då ..........


Nu ska vi dra runt skogen innan det blir för mycket snö att pulsa i.

........ and off we go

Av Karin - 2 januari 2009 16:40


Det sitter något i mina luftvägar, jag piper och och rosslar och väsnas!!

Hostan är torr och skrällig och jag känner mig rätt rutten.

Det blev trots detta en skogsrunda i det kalla och soliga januarivädret.

Jag har sovit ett par timmar i soffan på em, det var skönt, har liksom ingen ork alls ...............


Idag blir Fixa 1,5 år !!!!

Tänk vad tiden går.  Hon tycker dagen är mest pest när matte inte är på hugget. Vi får fira henne imorgon istället med ett saftigt märgben.

Nu har vi just fikat med det sista av saffranspannkakan som blev över på nyårsafton och nu blir det soffan igen!!!!


Cu

Av Karin - 1 januari 2009 14:29


Solen går upp: 8:53
Solen går ned: 15:12
Soltimmar: 6:19
Jag ska försöka att uppdatera den här kategorin en gång i veckan eller så, bara för att få se hur det sakta men säkert går mot vår ..........

Av Karin - 1 januari 2009 14:12


 ........ på det nya året !!!

Här är sooool och 8 minusgrader, ett riktigt finväder!

Vi har precis knatat runt skogen med doggsen och på vägen träffat trevliga grannar som vi fick en pratstund med.

Det känns som om jag håller på att utveckla en förkylning, det svider och retar i halsen hela tiden.

Gårdagskvällen blev kanontrevlig!!!! Några av våra bästa vänner var här och vi bjöd på mat o dryck så alla satt och bara pusta.

Ingen av oss vågade sätta sig i soffan vid TV:n med risk för att slockna, utan efter lite diskussioner så kom vi på att vi skulle spela kort. Sagt o gjort så spelade vi poker nästan ända fram till tolvslaget. Vi hade superkul !!!

Vill inte skryta men det var jag som vann !!! *fniss*

Hundarna klarade grannens smällare/fyrverkerier utan att ens bry sig.

I säng kom vi inte förräns vi 2-tiden ...........


Nu blir det lite rester sedan igår och efter det blir det soffan resten av dagen/kvällen. Vi skippar nog Ivanhoe i år, det börjar bli en aningens tradigt. Istället så går en favoritserie i repris på TV4 Guld, Matador. En dansk serie som jag bara älskar .............. dubbelavsnitt varje vardagsem.

Mmmmmmmmm va´ dejligt !!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards