Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Karin - 27 januari 2008 20:41


Nu finns dagens bedrifter uppdaterade med bilder och allt på Fixas uppfödares hemsida  http://www.hesiodos.se/fram.htm


Här en nytagen bild på min "darling" före den stora klippningen


Av Karin - 27 januari 2008 19:43


Tänkte följa ljusets framfart eller återkomst i min blogg. Som jag skrivit tidigare så är jag ganska fascinerad över att se hur mycket ljusare det blir vecka för vecka så här års. För mig betyder det att det finns hopp, det blir vår och sommar igen!!!!!!!!


Solen gick upp idag: 8.20

Solen gick ner: 16.03

Soltimmar idag: 7.43


Det går framåt, sakta men säkert!!!

Informationen är hämtad från vår lokaltidning http://www.na.se/

Av Karin - 27 januari 2008 15:52


Så var vi hemma igen!!  Fixa blev 2:a bästa tikvalp med HP.

Vann gjorde Flay!!!! Hon blev oxo BIM och en Hesiodoshane, Gunnar, blev BIR-valp. Så det gick bra för Hesiodos-hundarna idag.


Efter utställningen så var vi ute i det svinkalla men fina vädret och fotade hundarna. Fixa fick sig sedan en riktig nerklippning av Lotta, detta för att den nya krulliga pälsen ska komma fram ordentligt. Just nu så har hon fält av olika typer av päls, valppäls och vuxenpäls. 

Så jag hade bara med mig en halv hund hem ........ hon blev sååå liten och ynklig.


Nu ska vi softa i soffan ............

Av Karin - 27 januari 2008 06:28


Sitter och mornar mig och laddar inför dagens agenda - hundutställning!!

Jag ska bara intill stan/Örebro, en resa på kanske 20 - 30 minuter, så jag gick egentligen upp alldeles för tidigt. Men vad gör väl det, då fick jag en stund över till att blogga lite.


Matsäck och kaffe är fixat och frukosten är intagen. Doggsen väntar på sin mat och de ska strax få den. De har redan varit ute en vända och det är ett fint pudersnötäcke ute.

Jag packade bilen igår kväll med bur, vagn och stol så det är bara "handbagaget" och Fixa kvar att stuva in nu. Åsså jag då .....

Wish me luck!!


Hopp in i duschen ....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards