Alla inlägg den 15 september 2008

Av Karin - 15 september 2008 19:41


Musen är fixad, det var slut på "power", så nu är det full fart igen!!!!!

Tur att vi har ett antal datorer när man drabbas av såna där missöden.

Det är inte utan att man är databeroende!!


När jag kom till jobbet imorse var det 12 grader inne på kontoret!!!!

De stänger av luftvärmepumpen över helgen för att spara pengar på strömmen ............ *skakar på huvvet* .......... idioter!!!

Vi hade höjt innetempen till 18 grader när det var dags att gå hem.

Så jag har gått och frusit nästan hela dagen, förutom när jag får mina svallningar då!


Nu har det walkats med doggsen, ätits, gjorts matlåda och surfats.

Kaffebryggaren rapar i köket just nu så det är TV-time och soffmys med gubbe och doggs ..........


Cu

Av Karin - 15 september 2008 18:52


5 saker jag har i frysen

bröd, rostbiff, hjortstek, lax, nötfärs


5 saker jag har i garderoben

tröjor, blusar, en finfin lusekofta, girafftofflor, en massa kläder som borde lämpas av på närmaste klädinsamling


5 saker jag har i badrumsskåpet

nagellack, smink, tandtråd, febertermometer, salvor/krämer


5 personer jag utmanar vidare

Hannah   Helena   Emelie   HelenaH   skogstrollet

Av Karin - 15 september 2008 06:10


.... och mörkt så in i norden. Just så startar min måndag !!!

Att det är mörkt ute kan man inte göra så mycket åt men museländet har väl slut på batteri, antar jag.

Annars är det mulet ute och cirkus 8 grader. Vet inte riktigt vad det ska bli för väder idag missade prognosen på TV igår, husse kom hem från Dyskland i samma veva som den visades.


Gårdagen ägnades åt lite trädgårdspyssel, planterade mina vita perenner och bar in pellisarna i huset. Skönt att ha det sistnämnda gjort, nu kan de få bli hur mycket frost det vill!!!

Jag hann med en sväng till mors rum på "hemmet" oxo. Jag tömde en massa lådor, toalettskåpet och kastade alla hennes blommor, som för övrigt sjöng på sista versen. Möbler och kläder ska vi hämta på tisdagkväll.

Sedan är det bara städningen kvar, får se om vi lejer bort det!!???


Hopp in i duschen ......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards