Alla inlägg under augusti 2008

Av Karin - 21 augusti 2008 06:10


 .....men det regnar idag!!!

Det är knappt man bryr sig längre, regnkläderna åker på av gammal vana numera.

Torsdag, dags att införskaffa proviant för en vecka igen! Det är en sak som är bra med regnet, hundarna kan sitta i bilen medans vi handlar utan att bli kokta. Det är något som kan vara ett problem annars när man åker direkt efter jobbet för att handla. Vid det stora shoppingcentret finns inte skugga att hitta på flera km avstånd.

Det är nog fler än jag som har det problemet. Jag skulle t o m kunna tänka mig att betala för att få en skuggplats nu på sommaren.

Kanske ska maila köpcentrets ledning om min "hundparkeringsplan" !!!????


Igår kväll så gicks det skogsrunda och cyklades. Fixa var först ut med cykeln, henne har jag bara gått med bredvid cykeln tidigare men igår så hoppade jag upp och cyklade en liten bit bara och hon travade så fiiiiint.

Basta fick ett par km i benen och det går oxo kanonbra. Det är på ett ställe hon drar lite bara, nämligen där det brukar vara en massa katter runt vägen.

Mitt mål är att kunna cykla med dem båda två samtidigt!!!

Efter kvällskäket så fick jag jordens migränanfall, så det blev tidigt sänggående. Det är borta idag som tur är så att man är på hugget igen.


Hopp in i duschen .......


Bambis far o mor gick precis över åkern nedanför vårt hus. Jisses vilka fina stora horn bocken hade!!!!! Hur fan kan man skjuta så vackra varelser?????


Av Karin - 20 augusti 2008 18:38


 ....... och här kommer bild på doggsens excellent-rosetter!!!!!!! 


Av Karin - 20 augusti 2008 06:06


Solen skiner!!!!!! Det var ju ett tag sedan sist.

Fast det är fruktansvärt blött i gräset så hundarna blir blöta i alla fall men jag kanske kan gå en prommis utan regnkläder för en gång skull.


Mitten på arbetsveckan, onsdag, det känns skönt att veta att det snart är helg igen. Två tidiga mornar till bara denna vecka.

I helgen finns inget uppbokat och det känns extra bra, lite lokal- och klädvård kommer man ju aldrig ifrån men annars så ..........


Igår kom de fina "excellent" rosetterna från SKK med posten. De tog ju slut på WDS så man fick beställa dem. Kul att ha som ett minne!!!!

Samt ett litet bevis för att vi var DÄR och det gick SÅ bra.


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 19 augusti 2008 05:58


Öppnar dörren för att släppa ut hundarna i trädgården och hör tranorna skrika för fullt ut på åkrarna, deras morgonkonsert månntro.

De är på väg söderut nu, det börjar bli höst!!

Det finns ett "uppsamlingsområde" för flyttfåglar här i närheten som heter Kvismaren där det kryllar av fåglar men en del hamnar vid sidan av, som t ex här uppe i skogskanten.

Lite tråkigt känns det, att augusti blev så regnigt, kallt och grått, den sista sommarmånaden som annars kan bli så underbart fin.

Well well vi får hoppas på en jättefin september istället.

Efter regn kommer sol ...............


I em ska jag besöka lilla mor, har jag tänkt, det blev inget i helgen då jag var ute på "turné". Jag försöker hälsa på så ofta jag kan men ibland känns det så jävla tungt. Det är inte särskilt upplyftande att se sin mor förändras så av Alzheimers. Hon känner i alla fall igen mig och blir vansinnigt glad när jag kommer men den stackars personalen har det inte lätt med henne.

Det är ett mirakel när de fått duscha henne t ex. Vill hon inte så går det inte att rubba henne. Ibland drabbas jag av tankar så som: "Tänk om jag blir likadan!!!!"   Hemska tanke!

Som tur är så lider hon inte längre av sin sjukdom, hon lever i sin egen lilla värld och gu´nåde den som försöker ändra på något.


Hopp in i duschen ........




Av Karin - 18 augusti 2008 06:11


Så var det då jobbardags igen, ingen rast, ingen ro.

Efter mitt ordinarie jobb ska jag in till Lars och jobba i em så dte blir en lång arbetsdag.

Regnet faller fortfarande här och det såg väl i princip ut som om det skulle fortsätta så här resten av veckan !!

Inte mycket att göra nått åt, det är bara på med regnkläderna.

Annars ser det ut att bli en ganska lugn vecka, så även på jobbet. Nu när jag är ikapp med allt så flyter jobbet i en strid ström ........


Hopp in i duschen ...... 



Av Karin - 17 augusti 2008 21:09


Vi är helt slut ..........

Utställning två dagar i rad med uppstigning i ottan och sedan full fart hela dagen. Jag är på väg till sängen men tänkte tota ihop några rader trots att ögonen knappt är öppna.


På lördagen var i Norrköping, vädret höll sig hela dagen. I alla fall tills jag fått ihop mina prylar och var på väg till bilen, då öppnade himlen sig och regnet fullkomligt vräkte ner.

Fixa fick en tvåa och var snabbt ute ur leken. Basta fick en slät etta och placerade sig på 5:e/reservplats i sin klass.

Hundar vi känner gick det bra för, Totte blev champion och Freja blev BIM mot den vackra Tore.


Idag har vi varit i Nyköping, i hällande regn. Det började att regna precis när jag fått upp tältet och höll i sig så gott som hela dagen. Det var visst ett litet uppehöll när vi var inne i ringen.

Idag blev det tvåor för båda doggsen!! Fixa var för liten och Basta var för stor .......... suck.

Idag var det Lillians dag, Magic Storms kennel, hennes hundar blev både BIR o BIM plus att Franco blev champion. GRATTIS Lillian än en gång!!!!

I kampen om bästa tik var det inte mindre än tre Magic Storms hundar som placerade sig först!!!!


Vi åkte ifrån regnet på hemvägen, det slutade regna i Katrineholm men det hann ikapp oss lite senare här hemma. Nu vräker det ner ..............


Hej hå  hej hå, vi till vår binge gååå ...........


Av Karin - 15 augusti 2008 05:56


Fast idag känns det lite kymigt. Den där fredagskänslan/glädjen vill inte riktigt infinna sig. Vet inte vad det kan bero på?

Det har utlovats ännu en helg med massor av regn, inte särskilt upplyftande med tanke på min fritidssysselsättning.

Jag ska på två utställningar i helgen. På lördag bär det av till Norrköping och på söndag till Nyköping. Den här helgen har jag inget resesällskap, det är lite tråkigt men det får väl gå ändå. Väl på plats så finns det en massa trevliga människor att umgås med.

Men men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ..................


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 14 augusti 2008 18:14


Hundarna rusade in i huset när vi kom hem förut!!! De letade efter Hannah & Co men de har åkt hem till sitt i Stockholm idag.

Saknar dem en hel del .................

Man vänjer sig fort vid att det är fullt hus och liv o rörelse.

Trevligt, trevligt ........ kom snart tillbaks!!!


Ikväll har det handlats en del, provianterat för en vecka framåt.

Sitter och funderar på om jag ska ta mig en skogsrunda med doggsen men det ser ut som om det ska bli ett riktigt oväder åt det håll som vi går.

Hmmm .........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards