Alla inlägg under maj 2008

Av Karin - 13 maj 2008 06:07


Det känns i alla fall så efter förra veckans värmebölja.

Har sovit taskigt inatt, vaknat stup i kvarten, förmodligen för att det varnats för frost och frysrisken för mina odlingar i växthuset.

Jag var ute sent igår kväll och täckte med fiberduk och filtar.

Vid 5-tiden var jag uppe och kollade tempen ute och då låg den på 1,6 plusgrader så det blev ingen frost.


Idag hoppas jag att det blir en lite lugnare dag på jobbet för igår var det minsann hektiskt. Det kom container och lastbil med en massa sten som skulle iväg igen så fort det bara gick.

Detta plus att telefonen gick varm hela dagen gör att man tycker att allt är en enda röra. Men vid fyra var det mesta fixat som skulle fixas.


Hopp in i duschen ....... 



Av Karin - 12 maj 2008 21:30


 ..... en bild från ifjol på en liten del av den vita rabatten!!!

Som synes så är även Basta & Fixa förtjust i den. Rabatten är under om- eller tillbyggnad för tillfället, den ska förstoras en del.

Jag får fota lite längre fram när det börjar blomma lite .......


Av Karin - 12 maj 2008 06:04


Huvvet opp och fötterna ner, mer är det nog inte.

Doggsen verkar oxo sega idag, just nu ligger de i varsin stol ute på altanen och puar. Fixa har börjat ta efter Bastas beteende där ......

Vädret verkar ha slagit om till lite svalare temperatur och det tackar vi för. Mulet är det men vi skulle behöva lite regn, det är sååå torrt.

Jag har faktiskt vattnat mina vita rabatt, några gånger under den gångna veckan, för jag är rädd att en del av växtligheten annars dör.


Ikväll är det kurs igen. Det blir väl att ta med regnstället utifall att

det skulle kunna komma några droppar.

Men vi lär kunna få en skön skogspromenad innan kursen nu när det inte är så hemskans hett.

Basta får köra lite agility-hinder varje gång vi är vid klubben och hon tycker det är jätteskoj. De har lagt ut flera hinder nu bl annat tunnlar och det är såååååå kul tycker Basta!!!

Fixa får traggla på med vår "vardagslydnad", ikväll blir det möte på stig med annan hund. Vi fick riktigt bra träning på det igår.


Hopp in i duschen ..... 



Av Karin - 11 maj 2008 20:35


Jaha, så var man hemma igen!!

Jag vet inte vem av oss tre som är mest slut, men det är gôtt att va hemma. Doggsen ligger ute och bara njuter .............

Det blev en varm dag i Larv, trots kylklampar och vätskor av alla de slag så känns det att man varit ute i solen och blåsten hela dagen.


Utställningsmässigt så gick det väl så där .......

Fixa fick en tvåa och försvann ur leken direkt, pälsen var för mjuk och svansen kunde bäras bättre vid rörelse.

Basta kammade hem em slät etta, tack vare Lotta! Tack, vännen!!!

Han tyckte att hon hade mjuk rygglinje och att hennes lockar kunde vara mer "curly".

Men vad gör väl det om hundra år ............ vi fick ju umgås med en massa trevliga Lagottomänniskor och det är värt mycket!!!!!!!


De vi bodde hos inatt, Lillian, Sven & "Vivvi" sänder jag en extra stor eloge till, vilka trevliga människor det finns. När vi kom går kväll bjöds det på god mat och dryck samt en sååå trevlig samvaro. Frukosten stod på bordet imorse när vi vaknade som det värsta "bed & breakfast", helt suveränt.

Inte nog med det, så hade de med sig lunch till Larv som de bjöd på oxo!!!!!! Jag har aldrig varit med om dess like!!!!!!

Tack Lillian & Sven, det var helt kanon, ni är bara bäst!!


Nu inväntar vi husse, han har oxo varit ute på äventyr idag, radiomekardag hos Labe i Hagfors.

Vi är rätt nöjda och ska nog uppsöka sängen ganska omgående ...........


Tack Lotta för skjutsen, sällskapet och underbara hundar !!!!

Ses snaaaaaart ........






Av Karin - 10 maj 2008 10:26


"Jag gick en dag i skogen, där liv o glädje bo

och göken gal så trogen, han ropade ko - ko"


Puuuhh, vilken värme det är redan klockan 9 - 10 på morgonen.

Har precis gått en skogsrunda med doggsen och det blev VARMT !!!

Göken gal som en "galning" uppe i skogen,det är så härligt så här års.

Alla vårblommorna har blommat över nu och floran av sommarblommor är i fullfärd med att slå ut. Häggen och fruktträd blommar för fullt och syrenernas knoppställningar växer för var dag, nästan så det syns för blotta ögat.


Nu ska här packas inför dagen och morgondagens övningar.

Vi ska ju på Larv-utställningen imorgon men reser redan idag, på em, för att övernatta i närheten, ska ju vara på plats tidigt imorgon bitti.

Jag har en liten inköpslista med mig så jag hoppas att det är BRA försäljare på plats i Larv, som har god sortering.


Det är en del att pyssla med innan jag ska åka så det är bäst att sätta fart nu. Bland annat så ska det tvättas fyra vita  bruna ben ............... med förhoppning om att de blir vita igen!


Ha det gott alla och TREVLIG PINGST




Av Karin - 9 maj 2008 21:56


Kom precis hem ......

Jag åkte direkt från jobbet ut till klubben. Tog en slurk kaffe i skuggan och tänkte efter det gå en runda med doggsen. Det finns en fin skogsrunda vid klubben som tar si så där en timma men jag valde att vända efter en bit för det blev så oootroligt varmt för doggsen.

Vi satte oss i skuggan för att få ner pulsen och tempen, alla tre.

Strax efter fem började det droppa in lite folk bl annat vår kursledare Emelie med lille Elis, halledusingen så sööööt han va´!!!!!


Idag har vi tränat sitt, stanna kvar, kontakt och inkallning. Det gick väl ganska skapligt för oss. Vi hade oxo lite "visitering" av våra hundar där kloklippning ingick, det klarar vi galant!! 

Jag upplevde det som att Fixa inte var riktigt lika påverkad av "monsterhundarna" ikväll, men lite skraj är hon allt  .......


Nästa gång, på måndag redan, ska vi få lite inblick i "klickern" !!!!

Det ser jag framemot ........


Nu ska jag dra mig tillbaka, krypa ner under täcket, känner att jag liksom Fixa är rejält trött. Imorgon ska det packas och donas, för på em bär det av mot västergötland ..........


Gnattis




Av Karin - 9 maj 2008 21:27


Idag är det 6 år sedan far dog ..............

Tänk vad tiden går fort, 6 år är ju inte så hiskeligt längesedan men det känns som om det var det.


Med anledning av veckans "Uppdrag granskning", om hur de krossar kistorna med grävskopor vid jordfästningar, så är jag innerligt tacksam att far blev kremerad.

Hur kan en sådan, som jag ser det, ren skändning av den döde få förekomma !!!???? 


Jag skulle ju skriva något fint om far och så kom jag på detta eländiga

förfaringsätt av de döda ..........

Onödigt vetande skulle jag vilja säga!!!!! 




Av Karin - 9 maj 2008 06:08


Såååå trött!!!

Hade gärna legat en stund till idag, men men .........

Solen fortsätter oförtrutet att skina från en klarblå himmel och tempen ligger redan på 10 plus. Ska det bli ännu varmare idag tro??

Igår kväll blev det en sen skogsprommis, halv åtta - åtta var det fortfarande 20 grader ute.


Vår inväntade container från Portugal är försenad och kommer inte förräns på måndag, så jag misstänker eller hoppas rättare sagt att dagen blir lugn.

Fredagar kommer det alltid en massa privatpersoner och ska kolla och handla. De sticker in näsan fem minuter innan vi stänger med orden:

"Vi hann precis innan ni stänger!!!!!"

"Grattis!!!" säger vi och kan sedan få kvar en del i nästan en timma .........

det är i såna lägen det är skönt att vara anställd och att kunna lämna över kunderna till ägarna av firman.


Ikväll är det kurs med Fixa som gäller.

Jag åker som vanligt dit direkt efter jobbet, idag blir det en timma tidigare i o m  att det är fredag och jag slutar tidigt.

Det blir en onödig resa hem annars, bara fram o tillbaka.

Vi får ta en lugn skogspromenad i värmen och invänta kursen på plats.

Samtidigt som vi kan få lite träning i lugn o ro.

Jag tar med mig kaffe o macka för en fika ute i det fina vädret oxo.


Hopp in i duschen ......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards