Alla inlägg under mars 2008

Av Karin - 19 mars 2008 19:10


Vilka vanor eller ovanor man ger sina djur!!!

Jag har försökt att ta det lugnt idag men det är inte lätt kan jag säga med två stycken som hela tiden pockar på uppmärksamhet.

Jag gick en sväng frampå dagen med dem, i sakta mak, så de fick komma ut och springa av sig.

Fixa hittade en innebandyboll efter vägen som hon älskade direkt och bar den hela vägen hem ......... den var ascool att leka med.

Efter prommisen blev det lunch och medicin och sova i soffan.

Vaknade helt genomsvett, det blir varmt med ullfilt och två lagotto ihopkrupna tätt, tätt intill mig.


På em har vår granne Arne varit här och klippt våra fruktträd. Han gör det så himla bra, det blir inga konstlade äppelträd utan de växer "vackert" !!!!


Nu ska jag dra  mig tillbaka till soffan igen, får se om det kan finnas något sevärt i kväll bland alla hundratals kanaler vi har. Om inte annat så finns ju min favvo kanal TV4 Komedi ..........


Cu

Av Karin - 19 mars 2008 07:33


Hostig och eländig ..........

Bröstet värker som jag vet inte vad när jag hostar.

Det onda i halsen är borta men huvvet känns som en stor snorboll ......

täppt täppt täppt. 

Åsså mitt dåliga samvete då, det gör ju inte att jag mår bättre precis.

"Jag skulle nog kunnat jobba idag !!???" Varför i hela friden ska man vara sån???? Det är väl av födsel och ohejdad vana förstår jag ...........

Med min hosta så kan jag knappt vara i närheten av folk, ja förutom de som känner mig väl då.

Jag hostar MYCKET i vanliga fall och när jag blir förkyld hostar jag så in i helvete ....... tills jag kräks i de flesta fall.  Dunder-hostmedicin, Coccilana Etyfin, hjälper inte ens!!


Tyck lite synd om mig, för idag är jag ämlig ......




Av Karin - 18 mars 2008 16:17


Usch och fyyy så jag mår !!!!! Halsontet är kvar och min ständigt återkommande hosta har tilltagit under dagen ...........

"Vilken jävla hosta du har" sa J vid halv fyra tiden, "åk hem Karin, det där låter inget bra!!!"

Så jag tog mina doggs och åkte hem ...........

Det känns som om jag har feber men jag har ätit en "massa" alvedon under dagen för att hålla mig på benen, så jag väntar med att ta tempen tills lite senare.


Nu går de här, doggsen, som två vilsna själar ............ "men matte då, kom igen nu!!!" tycks de tänka ......... det blir nog soffa + filten en stund nu känner jag!!!


So long ...

Av Karin - 18 mars 2008 05:59


Morrar för jag har ont i halsen!!!!! Känt lite i flera dagar men nu är det för jävligt. Har tagit ett par Panodil, får se om det släpper snart .........

De har varit förkylda på jobbet och i torsdags hade en av cheferna med sig sin sjuka/döööförkylda dotter på kontoret. Hon fick inte vara på dagis när hon var så snorig och hostig .............


Vädret här är mulet men inget snöfall ....... än. Det är någon minusgrad och

prognosen visar på snöblandat regn så det lär väl bli idag som det var igår, ungefär.

Jag får inte glömma mina handskar idag!!!! Gjorde det igår och tänk jag trodde jag skulle frysa ihjäl om händerna när jag walkade doggsen.


Nu har jag stjälpt i mig två  muggar med varmt gott kaffe, halsen börjar lena lite ......... det finns hopp om att jag överlever!

Vi får väl se hur detta utvecklar sig, dagens förkylningar är såååå konstiga.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 17 mars 2008 21:33


........ slappat i soffan, tittat på TV med ett öga ............ inte ens Cesar Millan kunde hålla mig vaken idag!!!! Var tvungen att resa på mig ....

Så nu sitter jag här vid datan och hälsar på hos alla mina kära bloggvänner, de blir bara fler och fler. Det tar en stund att gå in hos alla ............


Jag har anmält till hunduställningen i Västerås i april. Blev lite osäker på sista anmälningsdatumet dit men nu är det gjort så jag inte missar något.

Snart börjar utomhussäsongen, det gillar jag!!! Det är så mycket trevligare att vistas utomhus med hundar och människor.


Sitter och spånar på Trädgårdsmässan/Nordiska Trädgårdar i början av april, jag ska be om ledigt på fredagen så Lotta och jag kan göra vår årligen återkommande resa dit.

Ååååhhh va roligt det ska bli!!!!! Vi brukar hitta så mycket kul ......... och framför allt så har vi såååå in i nordens trevligt.


Nu har jag suttit här och peppat mig själv så nu kommer jag väl aldrig att somna när jag lägger mig, på riktigt .........


Over and out!!



Av Karin - 17 mars 2008 06:20


Äntligen ........ två kortveckor efter varandra och några extra lediga dagar.

Såååå skönt!!!

Bara jag kan hålla mig frisk nu, har en tendens att bli sjuk när jag är ledig!!

Minns julen med fasa ........


Här snöar det idag och tempen ligger på nollan.

Dagsljusrapport

Solen går upp 6.09

Solen går ner 18.04

Soltimmar 11.55

Tidsskillnad mot förra veckan 36 minuter


Hopp in i duschen ....



Av Karin - 16 mars 2008 18:13


På em, när vi ätit mat så tog jag ett röj i växthuset och i min vita rabatt.

Lagotto-chicksen var naturligtvis med !!!! Var ska sleven vara .......


Plockade undan en del i växthuset och rensade lite ogräs som trivs där.

Kom på mig själv med att säga: " Fan det växer ju som ogräs härinne" *asg*

Jag hittade oxo två stycken sockerärtsplantor som grott i ett hörn .......... de fick vara kvar, får väl se om det blir något av dem.

Jag har kommit över två stycken halvpall-kragar som jag "installerade" i växthuset idag, det blev kanonbra!!!


I min vita rabatt klippte jag ner gammalt torrt bös på perennerna. Den vita krokusen, scillan, pärlhyacinterna och tulpanerna är riktigt på gång.

Jag ska göra en rockard i den rabatten i vår har jag tänkt!

Mina inhandlade torvblock ska äntligen få komma till nytta, de ska förvandla höjdnivån lite granna i en annan ganska platt rabatt. 

Fortsättning följer .......


Doggsen var med ute och grejade. Basta letar spindlar i växthuset .....

hon försökte sig på att gräva där oxo men se där gick hon på en mina!!!

Hade väl glömt bort gräv-förbudet under vintern.

Däremot så snodde hon en trave med plastkrukor som hon spred ut över hela gräsmattan, med god assistans av Fixa.


Vid fyra gick vi in och fixade lite fika och slog oss ner i soffan allihopa.

Hundarna var helt slut ..........

Nu har de sovit, fått mat och som "grädde på moset" fått varsit märgben att gnaga på.

För min egen del så blir det nog soffan snart igen, efter lite hantering av tvättmaskin, torktumlare och rena kläder.


FFF

Av Karin - 16 mars 2008 11:43


Fixas Första Fästing !!!!

Den hittades igår, en liten rackare som satt på huvvet på henne.

Det är nog ta mej fan det tidigaste jag varit med om ........

Så nu blir det till att inhandla Scalibor-halsband åt dem !!!

Fästingar är nog något av de mest vedervärdigaste djur jag vet. Iofs så borde man ju vänja sig vid dem men icke sa Nicke.


Jag är uppväxt med hundar och fästingar har ju alltid funnits med i vår tillvaro. Jag har dock bara varit med om att de satt sig på folk vid TVÅ tillfällen!! Den första satt i naveln på min lillebror, det var någon gång på mitten av 60-talet, mor hade ett elände att få väck den. Det testades med allt mellan smör och terpentin och detta medans lillebror sov för när han var vaken så fick vi inte ens titta på den. Snacka om hysteriskt!!

Den andra satt på Lars mage, ibland allt hår där. Det var lite mindre dramatiskt.


Nu ska jag gå ut och jordbruka lite ........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards