Alla inlägg under februari 2008

Av Karin - 20 februari 2008 13:33

Två kanelkringlor har lunchvila på jobbet.

Stör ej!!!!!

Av Karin - 20 februari 2008 06:18


... och resten av veckan är jag kontorschef!!!!  J har åkt med familjen till fjällen kvar blev jag och A på kontoret. Undra om jag kan komma på några bra förändringar under tiden. Två timmars lunch, lediga fredagar t ex.     Det blir väl som vanligt när J är borta, fullt ös - medvetslös. Hinner knappt gå på toa ens.


Det är ett par plusgrader idag och det ser fuktigt ut på altanen. NA:s väder hotar med regn. *suck*

Nu har vi ju haft några dagar med rätt skapligt väder så det är väl bara att gilla läget. Efter sol kommer regn heter det ju eller om det var tvärtom, same same but different.


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 19 februari 2008 20:44


Jag fattar inte hur man kan vara sååå trött jämt och ständigt.

Sätter jag mig framför TV:n så sitter jag där nickar och tappar huvvet stup i kvarten. Lägger jag mig för att läsa så trillar ögonen ihop ögonaböj. Det låter helt sjukt men framför datan så kan jag hålla mig något sånär vaken.


Kan man gå och lägga sin klockan nio på kvällen?????? Jag skiter i vilket man kan eller ej, jag går och lägger mig!!

Go´natt bloggen ........

Av Karin - 19 februari 2008 06:07


Huvvet upp och fötterna ner, mer är det fan inte.

Någon minusgrad och mulet är det ute, varannan dags väder så det förslår.

Hur som helst så är det numera ljust när man åker till och från jobbet. Det är upplyftande!!!!!

Men det lär dröja innan det blir så ljust på mornarna så att vi kan gå skogsrundan innan jobbet här hemma.  Det blir ett litet "bakslag", ljusmässigt sett, när det blir sommartid i mars. Men någon gång i april så går vi ut 5.30 för en 4 km:s runda. Våren är den bästa morgonpromenads tiden, fåglarna sjunger och det är bara underbart att vara ute.

Sedan kommer den tiden när man måste gå tidigt på morgonen eller sent på kvällen pga av sommarvärmen, om det nu blir någon i år ..............

Det är tur att man har hund, annars skulle man väl aldrig komma ut och gå på det sättet som man gör. Som det är nu så har, i alla fall jag, två stycken som ser till att jag inte glömmer att gå ut och gå.


Oooopppsss va klockanfan sprang iväg nu då!!

Hopp in i duschen ......


Av Karin - 18 februari 2008 22:02


Det börjar dra ihop sig till "bedtime". Måste erkänna att jag slumrat en del i soffan ikväll, ända tills husse satte på Cesar Milans program, då vaknade jag till minsann. Han vet hur han ska få liv i tanten!!! Ja husse alltså.


Var hos mor tidigare idag, kom aldrig iväg igår, det blev besök hos sonen med familj istället.

Mor var på hugget, hon var förbannad på en annan kvinna som bor på samma avdelning, men annars väldigt glad. Inte minst för att jag kom!!!

Jag kastade de hemska julstjärnorna, under hennes protest, istället fick hon två stora, blommiga och fina Kalanchoe. De var jättefina tyckte hon och så var julstjärnorna glömda.


Nästa vecka är det bokrea!!!! Jippiiii!!!!!! Jag har ju inga böcker förut så självklart måste jag ut och kolla in utbudet. Nog för att det är bra att handla böcker på internet men bokrea, det ska man uppleva "live",

att bläddra, klämma och känna, t o m lukta på böcker det går inte av för hackor. *hihi*

Har väl en del på min önskelista ..............


Undra om man vågar hoppas på fint väder imorgon med!!????

Enligt prognosen ser det hyfsat ut, värre blir det framåt helgen med regn/snöruskväder. Man får va´ glad för det lilla.


Off to bed ......



Av Karin - 18 februari 2008 06:04


 ....... och måndag morgon!!

En blek måne syns i nordväst, beslöjad med lite lätta moln,och det är 2,5 plusgrad ute.

Dagsljus rapport kommer här:

Solen går upp: 7.28

Solen går ner: 16.59

Soltimmar: 9.31

Tidsdiff. sedan förra veckan: 36 minuter 

Det går framåt, sakta men säkert, och det känns såååå härligt.


Den här veckan har jag inga speciella uppdrag på gång och det känns skönt.

Att få åka hem direkt efter jobbet, gå skogsrundan och sedan är kvällen min!!!!


Jag har några små tovor kvar på Fixas mage som jag inte fixar själv utan jag behöver lite assistans. Jag redde ut hennes päls ordentligt förra helgen. Först bad och sedan en massa "leave on" balsam och jag höll väl på i två timmar drygt. *Puh* Men det blev ett bra resultat.

Igår kväll gick jag igenom pälsen med en kam och "Voilá" inte en tova.  Så nu får det bli genomgång varje vecka hädanefter!!!


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 17 februari 2008 12:26

  

 Basta hittade lite snörester att gno sig på

  

 

Här ska letas hartryffel!!!!! 


 

Hej matte!!!! 



 

Va vill du nu då matte???? 


 

Alla tassarna i luften ....... 



Men ska den där soptunnan verkligen ligga ner ....... 



 

Hej vad det går, i buskar och snår .....



 

Mera tryffelsök 



Inte var dag vi träffar snygge Nelson!! Fixa tycker att han är döööläskig men Basta hon sätter honom på plats. 

Av Karin - 17 februari 2008 09:06


Det är mulet och grått, 4 grader varmt och det blåser en aning. Att det inte kan vara finväder hela helgen får man väl stå ut med. Det regnar i alla fall inte!!!!! Än!!???

Det blir en riktig långprommis idag igen, får se om jag väljer en annan runda idag, det finns ju att välja på här. Fast då blir det mer att gå på vägen bara och det är betydligt trevligare att gå i skogen så det får nog bli samma som igår.


För övrigt är agendan tom förutom ett besök hos mor i em. Jag ska handla med mig en del saker till henne bl annat nya blommor till hennes fönster. Få se om jag får lov att kasta hennes vedervärdiga julstjärnor. Hon har en vilja utav stål så det är bäst att ta det vackert.

Ibland tycker jag lite synd om personalen på hemmet där hon bor för hon är inte lätt att ha att göra med. Tänk vad alzheimer-sjukdomen förändrar en människa!! Det är inte min mor längre, ja kroppsligt sett men för övrigt är det en helt annan person.


Nu har jag fyra förväntande ögon som stirrar på mig .............

bäst att sätta fart på den här dagen.

Cu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards