Alla inlägg under juni 2007

Av Karin - 4 juni 2007 18:35

Men matte !!!! Det finns inga !!!!! Sa du inte att det var JORDgubbar ????????

Av Karin - 4 juni 2007 06:16

och vilken vecka det blir sedan. Jobba två dagar, ledig onsdag och tidigt torsdag morgon flyger jag med jobbet till Nürnberg i Tyskland. Där ska vi på stenmässa och flyger sedan hem på söndag.


Vädret är kanonfint, idag blir det nog varmt, man kanske skulle ha kjol idag !!




Av Karin - 3 juni 2007 17:09

Nu är Basta badad, shampoonerad, balsamerad och utredd!!!

Så nu ser ut hon ut som gamla "Bettan" igen. Tovor hittade jag inga men pälsen är igenom gången i alla fall.  

Hon är i behov av en klippning men det ska vi fixa med Lotta nästa vecka.

Vi sparar ut inför Avesta-utställningen nämligen.

Av Karin - 3 juni 2007 08:38

Det blev en lyckad kväll igår! Gästerna gillade maten och vi hade en mycket trevlig kväll. Vi började smida lite planer inför nästa vår, förmodligen blir det en resa till Paris.

Vi kollade almanackan och fann att kristi flygardag infaller på 1:a maj 2008!!!! Så det fanns inte så mycket långhelger att välja bland då helt plötsligt.  Well well det är ju långt tills dess.


Idag ska det badas Lagotto och pälsen ska redas ut. För tillfället har hon inte så mycket tovor, tack o lov.  Men ett bad kan nog behövas med tanke på allt hon rullar sig i, synligt och icke synligt. Vi ska även klippa klor på båda doggsen.

Jag har tänkt att hållas ute med detta eftersom det är ett synnerligen vackert väder och nystädat inomhus.


Allra först blir det en skogsrunda .......

Av Karin - 2 juni 2007 08:44

VARFÖR ska alla flugor sitta på skärmen till datan och skita?????

Jag har en prickig rand rakt över, nerifrån och upp. Det ser ut som det är skitet i ett mönster. Den kanske vill säga något till mig, flugan alltså.


Kommer osökt att tänka på filmen "Flugan" (den första), där en fluga har ett människohuvud och skriker: "Heeelp meeeee"


Men nu ska den väck, meddelande eller ej, fram med fönsterputs o trasa!!

Av Karin - 2 juni 2007 08:36

från jobbet alltså. Nu ska det jobbas här hemma, städas, tvättas, skötas trädgård m m

Ikväll kommer det vänner på besök då ska det grillas god mat och drickas gott vin. Maten blir GI-inspirerad: fläskfilé inlindad i bacon, en mumsig sallad, tsatsiki, goda ostar och färsk frukt. De andra ska få några potatisar till oxo.

Jag gör nog en rabarberpaj á la Viktväktarna till kaffet.


Nu ska jag spela några rader på Lotto, få se om jag kan vinna någon mer Lagotto  ha ha ha ha ha ha

Av Karin - 1 juni 2007 17:01

På jobbet igår så fick vi veta att en av våra kunder, en "köksbutik" ska säljas. Det är en butik som drivs genom franschising. Vi har en god relation med de nuvarande ägarna och vi vet att en av dem drabbats av en hjärnblödning, därav försäljningen.


Vi diskuterade på fikat på jobbet huruvida lönsam rörelsen kunde vara osv osv .....

Varvid en av cheferna säger att det kanske vore något för hans hustru!!

Jag funderar en stund och säger: " Det kanske skulle vara något för mig !!"

Då blir det annat ljud i skällan, typ:

 " de ska ha flera miljoner för det"

 "tänk så mycket jobb det måste vara"

Jag säger då frankt att vadan detta nu då??????

Då säger en av cheferna: "Men Karin du får ju inte sluta här!!!!!!"

Gissa om det värmde!

Vi ska löneförhandla i slutet av månaden och då har man ju lite i ryggsäcken, eller hur !!????

Av Karin - 1 juni 2007 06:31

Första sommarmånaden åsså är det FREDAG !!!!!!

Fast vädret har nog inte riktigt hajjat det än .....regn och grått som fan här och bara 10 grader ute.

I går kväll blev det strömlöst här efter ett kraftigt regn och några åsksmällar.


Nu har jag ätit min gröt med frysta bär och intager för tillfället en god kopp kaffe.

Jag hoppas det blir lugnt på jobbet idag, det har varit turbulens i veckan som gått.

Vi har problem med vår leverantör från Portugal, de kan inte leverera efter våra önskemål.

Massor av order som inte kommer när de ska = massor av kunder som är TOKIGA. Say no more ......


Hopp in i duschen NU .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards