Alla inlägg den 6 april 2008

Av Karin - 6 april 2008 21:48


......är fortfarande inte återfunnen!!!!!

Stackars lilla barn, vad det nu är du är med om .........

Stackars föräldrar .......... ovissheten måste ju vara fruktansvärd!!???

Vad är det som händer i vårt samhälle ????  Vart är det på väg med allt våld och elände ........ ska man inte våga släppa ut sina barn för att leka och umgås med sina kompisar ???


Tankarna är många ........... låt oss hoppas att hon kommer tillrätta välbehållen, snart ........








Av Karin - 6 april 2008 20:28


Det är en del som inte vet vad vi sysslar med i skogen när vi letar har- eller hjorttryffel. Både Basta och Fixa letar ganska ofta på våra prommisar, de kan hitta tryffeln på de mest konstiga ställen.

Den ska egentligen växa i gammal granskog men som sagt de hittar den nästan överallt numera.

Ibland kan de ligga nästan i markytan men för det mesta så får de gräva c:a 1 dm ner i backen för att komma åt tryffeln.

Jag  hittade en väldigt bra sida när jag sökte på Eniro om den tryffel vi letar här i våra skogar Tryffel


Det står att de kan vara 2 cm i diameter, de vi hittar kan vara ända upp till 5 cm. De är asstora m a o


Lite roligt var att när jag sökte på Eniro så hittade jag en lagottosläktings blogg och hemsida. Tänk vad världen är liten ibland ........

Lova&Bruno  



Av Karin - 6 april 2008 19:45


........ så god och matig !!!!!!

Nu har jag gjort fisksoppa á la Marie och den blev kanongod. Jag gjorde en rejäl omgång så det blir ett antal matlådor. Jag känner mig så nöjd och duktig när jag har frysen full med mat.


För övrigt så har söndagen förflutit som många andra söndagar

t ex  en skogsprommis med hartryffelsök, lite lokal- och klädvård åsså den fantastiska middagen då med soppa.

Efter maten var jag och hundarna ute i trädgården och rensade och gödslade i den vita rabatten. Doggsen vill ju så gärna hjälpa till med att gräva men detta blev ett ypperligt tillfälle att sätta STOPP för det.

Det blev att antal NEEEJJJ men till slut så accepterades det.

Basta vet ju sedan tidigare att man inte gräver i mattes rabatter men Fixa har ju inte varit med om att det bara är matte som gräver där. Men som sagt polletten trilla ner efter ett tag.

De gillade koskiten jag gödslade med, gott gottigott gott, men efter ett antal NEEEJJ var inte det heller någon hit ............




Av Karin - 6 april 2008 09:23


Nu har det hänt IGEN!!!!

Sånt här hör man ju talas om lite då och då och man blir lika illa berörd varje gång. Hur är folk funtade som gör så här!!!!!??????

Kan man inte hitta på en bättre lösning än att bara dumpa djur på ett ställe i förhoppning om att nån ska hitta dom.


Den här gången var det Sigge och hans matte som blev den räddande ängeln. Läs mer här:  http://svamphunden.bloggagratis.se/

Av Karin - 6 april 2008 09:14


HAR DU SETT ENGLA?:

Engla är 150 centimeter lång, normal kroppsbyggnad, bruna ögon, långt brunt lockigt hår med mörkt hårband, glasögon med brun/vinröda bågar. Hon var iklädd grön halvlång vinterjacka med bröstfickor och valiga sidofickor, troligtvis svart tygbyxor och svart/vita gympaskor.


Tipstelefon: 076-105272


Läs mer.

http://www.dt.se/brottsplats/article298705.ece


Av Karin - 6 april 2008 08:45


Idag var det snuvigt och snorigt igen!!!! Jag tror jag blir tooookig snart på denna förkylning som aldrig ger sig.

Här är mulet och grått och nästan 5 grader varmt, det har regnat lite på morgonen men just nu är det uppehåll.


Fixa håller på att terrorisera Basta här och är ganska högljudd!!!

Hon är som en liten unge som vill ha sin vilja igenom, ska ha allt som Basta har. Att det finns flera märgben spelar ingen roll, det Basta har är ju det bästa, så klart.

Basta backar oftast för Fixas vilja och lämnar ifrån sig det hon har, i det här fallet då ett märgben. Basta letar upp något annat smaskigt ben och då kommer Fixa på en gång och ska ha det istället ..................*suck*

Det händer att de ryker ihop riktigt ordentligt ibland, jag förmodar att det är när Basta inte backar utan försvarar sitt.

Då gäller det att vara "the packleader"!!!!

Fixa går ju igenom en massa perioder t ex könsmognad och försöker klättra på rangskalan i vår flock, hela tiden.

Basta har nog haft lite svårt att axla uppgiften att vara högst i rangordningen sedan Zamba försvann och samtidigt då sätta den lilla "bitchen" på plats.


Nu åker de ut i trädgården med sina ben .........


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards