Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Karin - 16 mars 2008 18:13


På em, när vi ätit mat så tog jag ett röj i växthuset och i min vita rabatt.

Lagotto-chicksen var naturligtvis med !!!! Var ska sleven vara .......


Plockade undan en del i växthuset och rensade lite ogräs som trivs där.

Kom på mig själv med att säga: " Fan det växer ju som ogräs härinne" *asg*

Jag hittade oxo två stycken sockerärtsplantor som grott i ett hörn .......... de fick vara kvar, får väl se om det blir något av dem.

Jag har kommit över två stycken halvpall-kragar som jag "installerade" i växthuset idag, det blev kanonbra!!!


I min vita rabatt klippte jag ner gammalt torrt bös på perennerna. Den vita krokusen, scillan, pärlhyacinterna och tulpanerna är riktigt på gång.

Jag ska göra en rockard i den rabatten i vår har jag tänkt!

Mina inhandlade torvblock ska äntligen få komma till nytta, de ska förvandla höjdnivån lite granna i en annan ganska platt rabatt. 

Fortsättning följer .......


Doggsen var med ute och grejade. Basta letar spindlar i växthuset .....

hon försökte sig på att gräva där oxo men se där gick hon på en mina!!!

Hade väl glömt bort gräv-förbudet under vintern.

Däremot så snodde hon en trave med plastkrukor som hon spred ut över hela gräsmattan, med god assistans av Fixa.


Vid fyra gick vi in och fixade lite fika och slog oss ner i soffan allihopa.

Hundarna var helt slut ..........

Nu har de sovit, fått mat och som "grädde på moset" fått varsit märgben att gnaga på.

För min egen del så blir det nog soffan snart igen, efter lite hantering av tvättmaskin, torktumlare och rena kläder.


FFF

Av Karin - 16 mars 2008 11:43


Fixas Första Fästing !!!!

Den hittades igår, en liten rackare som satt på huvvet på henne.

Det är nog ta mej fan det tidigaste jag varit med om ........

Så nu blir det till att inhandla Scalibor-halsband åt dem !!!

Fästingar är nog något av de mest vedervärdigaste djur jag vet. Iofs så borde man ju vänja sig vid dem men icke sa Nicke.


Jag är uppväxt med hundar och fästingar har ju alltid funnits med i vår tillvaro. Jag har dock bara varit med om att de satt sig på folk vid TVÅ tillfällen!! Den första satt i naveln på min lillebror, det var någon gång på mitten av 60-talet, mor hade ett elände att få väck den. Det testades med allt mellan smör och terpentin och detta medans lillebror sov för när han var vaken så fick vi inte ens titta på den. Snacka om hysteriskt!!

Den andra satt på Lars mage, ibland allt hår där. Det var lite mindre dramatiskt.


Nu ska jag gå ut och jordbruka lite ........

Av Karin - 16 mars 2008 09:13


Solen lyser !!!!!! På en söndag !!! Det är knappt man tror det är sant..........

Igår em skjutsade vi hem Jazz till sin flock igen. Det är inte utan att det är väldigt tomt utan honom!!! T o m Basta & Fixa ser ut som om de väntar på något när det är mat eller dags för att gå ut. Det är konstigt så fort de anpassar sig med en ny flockmedlem.


Det blev lite putsning av päls på "chicksen" hos Lotta. I det stora hela så ser det väldigt bra ut inför Stockholm nästa helg. Fixa lär väl få sig en bentvätt till innan för att vara så vit som möjligt.


Efter pälsvården gick vi en prommis med hela lagottoflocken. Gubbarna hölls med nått "tekniskt problem" i stort sett hela em och kvällen.

Vi bjöds på en JÄTTEGOD Janssons Frestelse, eller var det "Gustavssons", och en massa annat gott för att sedan hamna i TV-soffan och kolla när Perelli tog hem en promenadseger.

Det var en ganska tråkig tillställning tyckte vi allihopa, det blev liksom ingen riktig tävling. 

Vi var inte hemma förräns mitt i natten men vad gör väl det när man har trevligt!!!!!


Nu ska jag ta lagotto-chicksen och gå en riktig skogsrunda i det fina vädret.

Eller medans det fortfarande är fint för tittar man åt nordväst så ser det inte så fint ut !!

Skynda skynda .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards