Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Karin - 6 maj 2007 21:36

En sån härlig känsla att få vara ute precis hur mycket som helst, tycker båda doggsen. De har noggrannt undersökt den nya inhägnaden av tomten,hela dagen, det vore väl rackarns om det inte finns nått "kryphål" någonstans.

Särskilt gammhunden verkar vara den som har tagit det på sin lott att leta efter nånstans att ta sig ut *ler*. 

Jag tittade på ett TV-program tidigare ikväll som hette "Hundkoll".

Där visade de första stegen i att träna Agility. Om jag jämför deras introduktion med den jag fick när jag gick kurs i höstas så var det som natt och dag!!!!

Hundkolls introduktion verkade sååååå logisk och det verkade som om hundarna fattade "galoppen" på en gång. På vår kurs så var det inga förberedelser innan man gick på hindren, utan pang på bara. Hej å hå hoppa på!!! Hindren gicks igenom på bara några lektioner och sedan var det bara att träna på.

En del tycktes abonnera på vissa hinder. T ex vi hade 2 st "töser" på 8 år med i vår grupp, visserligen var deras föräldrar med, men vi var en del som ansåg att de var liiiite för unga för vår kurs. Det funkade helt enkelt inte. Okej att de var duktiga för sin ålder men det hör inte hit.

Tyvärr så kunde inte kursledarna styra upp lektionerna. Utan åttaåringar fick ju speciallektioner varje gång, för de fattade inte bättre!!!

Jag var väldigt besviken på den kursen !!

Men nu ikväll fick jag andra tankar, det finns ju andra brukshundsklubbar i närheten. Kanske skulle testa deras kurser.

Av Karin - 6 maj 2007 09:15

Under gårdagen så var sonens familj här HELA dagen. Det är sååå skoj att träffa dem, allihop.

Jag höll ju markservice för de som arbetade med fika och mat. Vi premiärgrillade och det smakade bra, som alltid.

 Malthe, äldsta barnbarnet och jag for till affären och köpte glass, i farmors "farmoräng" (Citroen). Annars är det bara farfar som gäller, farfar är hans "farmorit" (favorit). Jag fick ju va med på ett hörn i ordet, hi hi.

Vi hade en trevlig dag i solen på altanen när de andra arbetade.

Av Karin - 6 maj 2007 09:03

Nu är det klart!!!!!

Det blev så kanonbra. Vi är jättenöjda allihop. Den ständiga frågan som hela tiden ploppar opp är: " Varför i hela friden har vi inte gjort det tidigare".

Smén och sonen höll på hela dagen, satte stolpar, spände nätet med Volvon och spika fast det på stolpen. Kolla hur han svingar klubban!!!!!

TACK TACK HEMSKT MYCKET TACK !!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards