Alla inlägg under mars 2012

Av Karin - 23 mars 2012 05:59


Så var den då här ......... DAGEN som jag väntat på hela veckan.

Dagen blir säkert fylld med en massa jobb så att den går fort.

Jag är snart ikapp med allt som ligger efter sedan min "sjuka", det gäller att börja i

rätt ende.

Vädret är klart och soligt och det blir säkert varma vårtemperaturer idag igen,

igår låg det på 15 grader mitt på dagen.

Jag ser framemot helgen, en helg som det ska fixas en del.

Får se var eller med jag ska börja ........

Skönt att ha fått orken tillbaka !!!


Jag fick svar från jobbet jag sökt, platsen var tillsatt av annan sökande !!

That´s life !!!!


Toooodeloooo


Av Karin - 22 mars 2012 05:59


Har sovit dåligt hela natten !!!

Med en massa saker fasttejpade på bröstet och en liten dosa bredvid är det inte lätt

att koppla av.

Jag ska tillbaka och ta bort detta nu på morgonen sedan hör de av sig när de

läst av den.

Naturligtvis har jag inte kännt nån hjärtklappning när jag varit "uppkopplad"!!!

Det är ju typiskt !!!!


Sol och vårvärme utlovas idag !!

Gårdagen var riktigt varm, 14 - 15 grader.

Prommisen blev riktigt svettig, så idag blir det vårjacka på.

Jag ska ta ut doggsen på en prommis här hemma strax,

våra morgonrutiner blir ju rubbade när jag ska in till stan först osv.

Idag blir det ingen dusch heller !!!  Blääää ....


Toooodelooo


Av Karin - 21 mars 2012 05:50


....lär det bli idag!!!

Inte ett moln på himlen och solen är på väg upp över horisonten.

På fm idag ska jag in till Läkargruppen och det ska sättas på ett 24-timmars EKG.

Vid min sista blodtryckskoll så talade vi om att hjärtat slår så konstigt ibland,

jag kan vakna på natten med hjärtat i halsgropen.  Inte bra !!!

Därför görs denna koll, så får vi se om det visar nått.


Jag plöjer fortfarande i högarna på mitt skrivbord ......

Det tar nog hela veckan innan jag är ikapp !!!


Toooodeloooo

Av Karin - 20 mars 2012 05:51


Ganska segt att ta sig upp ...... men när jag väl är uppe så  .....

Mitt onda ben gör sig påmint igen !!

Det har varit nästan helt borta under tiden jag haft influensan och tagit det lugnt men efter

en dag på jobbet så är eländet tillbaka !!!???

Plus en konstig träningsvärksliknande smärta ........

Det blir spännande och se vad Magnetröntgen ger för svar !!!


Annars så förflöt gårdagen i en jämn arbetstakt, mycket papper att ta reda på.

Det tar några dagar att komma ikapp.

Två supernöjda Lagotto infann sig snabbt i sina gamla vanor.

Prommisarna blev väl inspekterade efter nästan två veckors frånvaro.


Mulet och grått även idag och KYLIGT !!!


Hopp in i duschen .....


Av Karin - 19 mars 2012 05:53


Så gör jag ett ryck och går till jobbet !!

Är väl inte helt hundra frisk men jag får nog dras med det här sista ett tag.

Orkeslösheten och de konstiga svettningarna har bedarrat i helgen och det är

jävligt skönt.

Hostan kommer lite då och då men jag är ju van att hosta så .........


Positivt tänkande !!!!


Vädret är mulet, blåsigt och tempen ligger på nollan.

Men våren är definitivt på ingång .....


Av Karin - 18 mars 2012 19:15


Idag känner jag mig skapligt på gång igen.

Skogsprommisen gick bra, ingen hög hastighet men den värsta orkeslösheten är väck.

Vi har städat av huset tillsammans och det blev väl en del pust o stön men det gick

ändå skapligt bra.

Vi var och hämtade hem husbilen från vinterförvaringen !!!

Nu blir det till att utrusta den inför nya eskapader.


Em blev lugn och skön.

Husse fick radiotbesök av Torbjörn så det blev fika och en massa snack om förr.

Jag fick en rapport från Malmö av Hanna.

En arbetsansökan är skickad till ett jobb i Örebro.


Det blev en del fixat idag, jag känner mig nöjd.

Imorgon bär det av tillbaka till jobbet igen .......


Av Karin - 17 mars 2012 17:45


....... känns det som !!

Det halsonda är borta och jag känner mig mycket bättre idag.

Orken börjar komma tillbaka !!!

Det blev den lite längre rundan idag med och det känns bra.

Vi har kommit ur led med vår handling nu när vi varit sjuka i nästa två veckor så det blev en tur

till det stora köpcentret. Där passade vi på att inta dagens lunch oxo.

Skönt att slippa laga mat !!

Matideérna har haft en riktig downperiod när man inte är fit for fight.


Efter em-fika slog jag en signal till syss.

Var nyfiken att höra hur det går med hennes nya vovve.

Det blev en del snack om bror oxo .........

Av Karin - 16 mars 2012 16:15


..... och sjukdomsläget är bättre men inte bra !!!

Hostan har börjat ge sig, äntligen.

Doggsen och jag gick en lite längre runda idag och det gick riktigt skapligt.

Inte som vanligt men mycket bättre än tidigare i veckan.


Pratade med bror idag ......

Då känns influensan som en jävla baggis !!!

Jag önskar att han bott närmare så man kunde träffas och prata irl.

Mina tankar finns hos honom i detta elände som han råkat ut för.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards