Alla inlägg under november 2011

Av Karin - 22 november 2011 05:50


..... mycket mer är det inte !!

Jag har en molande värk från ryggen ner i mitt ena ben, inte kul.

Sover pissdåligt på grund av det.   *pust o stön*

Men lite Alvedon och så är jag snart på banan igen.

Det verkar bli fortsatt mulet och mildväder.

Jag hoppas på lite finväder till helgen, vi ska nämligen ut och spåra med Lagottoklubben !!

Det ska bli riktigt skoj !!!!!


Mycket jobb i stenbrottet nu före jul, som alltid.

Skönt det för då går dagarna fort ........


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 21 november 2011 05:49


Jag som precis vant mig vid att vara ledig .......

Säg den glädje som varar länge.

Ny vecka, nya tag och till helgen är det första advent. Jösses !!!!

Det är även dags för jobbets årliga spektakel, julfest.

I år blir det julbord med stor show av en massa kända artister.


Det är ett tråkigt väder ute just nu, milt, regn ch grått.

Det blir blött och skitigt ...... blääää.


Hopp in i duschen ...... 

Av Karin - 20 november 2011 19:30


Ännu en sjusovarmorgon !!

Husse slet sig från radion och månen en stund och åt frukost tillsammans med mig.

Liten morningstund i soffan och ladda för att ge sig ut i det inte alltför trevliga vädret.

Doggsen fick klo och tassvård som vanligt på söndags fm.

....... och sen då !!!?????

Min nybadade fina vita vaniljdoftande Fixa var bara ett minne blott efter en prommis på regnvåta grusvägar.

HERREGUD så skitiga de blev !!!!

Så det var bara att ta en ny runda i duschen !!


En god söndagsmiddag och sedan blev det lugna puckar i soffan.

Ryggen och jag är inte riktigt överens.

Telefonen gick varm ett tag .......

Husse la sig tidigt ...... det är hårt i radiovärlden.

Jag ägnar resten av kvällen åt vem som kan slå Filip & Fredrik

Av Karin - 19 november 2011 17:45


Sov länge och tog en lång god frukost och en skön soffasession med data och iPhone.

Husse hade städat igår så jag ska bara ta det lugnt !!!

Men jag och ta det lugnt passar liksom inte ihop.

Så det blev en extra lång prommis med doggsen.

Väl hemma igen så kom jag på den briljanta idén att reda ut Fixas päls och ge henne

ett bad.

Att jobba vid trimbordet går alldeles utmärkt, trots en ond rygg.

Det tog sin tid men funkade bra.

Själva badandet var väl den kritiska punkten.

Trots att jag satt på golvet så blev det för mycket för ryggen.

Aj aj aj aj ......inte bra.

Men Fixa blev fin och vaniljdoftande !!!!


Husse grillade tunna revben i ugnen, när månen gått ner och han kunde slita sig från radio.

De blev riktigt smaskens goda.

Lite rötjut till det och all världens problem försvinner .......

Av Karin - 18 november 2011 05:57


Fy faaan vad gött !!!

...... som jag har längtat !!

Husse "kör radio" hela helgen, så jag får sysselsätta mig och doggsen.

Fast jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på att göra.

Jag fick stränga order av L-O att ta det lugnt tills nästa gång vi ses.

Så ........


Först en dag i stenbrottet !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 17 november 2011 05:55


Hajjade till när jag klev in på toa förut och såg mig själv i spegeln.

Det blev ett akut frisörbesök igår nämligen.

Jag kände bara att NEEEEEJJJ jag måste göra nått åt mitt hår !!!!

Klippte ju mig riktigt kort i somras och ångrar mig så in i norden.

Därför har jag dragit på frisörbesöket, så att det ska växa ut så mycket som möjligt.

Så nu är jag en bit på väg .........


Torsdag och handlardag !!

MIn Arrak-jacka har kommit och ska hämtas på posten i em !!!

Spännande ........

Men först en dag i stenbrottet, där det är mycket nu.

Julen närmar sig med stormsteg, veckorna är lätt räknade.


Hopp in i duschen .........



Av Karin - 16 november 2011 05:57


Känner mig lite mörbultad efter gårdagens besök hos L-O.

Han fixade med nacken, ryggen och min stukade fot fick sig en omgång.

Det var komprimerat och snett lite här och var, inte undra på att jag har ont.

Smärtan ner i benen och armarna är borta !!!

Tack o lov !!!!

Men som sagt är jag lite öm .........

Jag ska tillbaka om två veckor för lite "finlir".

Det är kallt ute idag, flera minus, men klart.

Förhoppningsvis får vi oss en solig lunchprommis.

MItten på veckan är ju fint, snart är det helg igen !!!


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 15 november 2011 06:01


Laddar för ett besök hos L-O, sjukgymnast/naprapat, idag.

Jag fick tummen ur igår och bokade in ett besök.

Gårdagen var ett riktigt "pain in the as", ont ont ont !!!

Få se om han kan få ordning på min onda rygg ........ och ben, och nacke.

Det hänger väl ihop antar jag.


Höstpremiär idag för att ha haft bilen i garaget under natten !!!

Skönt att slippa skrapa rutorna.

Det är ju lite kallare nu och frost varje morgon.


Hopp in i duschen .......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards