Alla inlägg under juni 2011

Av Karin - 15 juni 2011 17:15


Det blev en ganska omtumlande dag ........

Tandläkaren fixade min tand, lätt som en plätt !!!

Det känns skönt att det var så pass enkelt men nu återstår det att se om det håller.

Gör det inte det så blir det att sätta på en "krona".


Ett annat bekymmer som dök upp igår kväll är att vår brunn sinat.

Det är fruktansvärt torrt i markerna runt här så det är inte så konstigt.

Vår bäck uppe i skogen är helt torrlagd, om det sker före midsommar så är det riktigt illa !!!!

När jag for hem förut så var det riktigt mulet häromkring så nu hoppas vi på regn.


Av Karin - 15 juni 2011 06:56


Det vore ju so nice, OM man inte ska till tandläkaren.

Lite svårt att njuta .......

Idag ska jag då iväg med min sönderbitna kindtand, har väntat i två veckor på detta så äntligen !!! Jag trodde aldrig jag skulle överleva så länge med en trasig tand men det gick.

Få se vad de kan göra !!!????

Kanske kan de fixa till den eller så får det väl bli en "krona".

Den som lever får se ......


Doggywalk .........


Av Karin - 14 juni 2011 05:52


En mulen och lite kylig sån .......

Det har utlovats regn idag och det behövs, för huuu så torrt det är.

Idag är det inga mer åtaganden än det "vanliga"  d v s bara jobba.

Det är lite lugnt just nu inne hos mig ....... lugnet före stormen.

Snart kommer folk på att vi stänger för semester och dåååå bryter helvetet lös.

Ja ja ja man kan inte göra mer än att jobba .......


Hopp in i duschen ....... 

Av Karin - 13 juni 2011 05:54


Slut på ledighet för den här gången.

Dags för en ny fullspäckad vecka !!

Lite svalare ute nu och det känns riktigt skönt, m a o en bra arbetstemperatur.

Även hundarna mår bättre när det blev lite "normalsommar".

Idag blir det först ordinarie jobb sedan in till husse för en del bokföring.

Så hem kommer jag inte förräns till kvällen ......


Hopp in i duschen ........


Av Karin - 12 juni 2011 20:30


*me like*


Betydligt behagligare temperatur ute !!

Efter frukost begav vi oss som vanligt på en tur runt skogen.

Tvättmaskinen gick varm hela dagen ........

Husse och jag tog oss ann den vita rabatten, vilket innebar ogräsbekämpning på hög nivå. När vi var klara med den så var det dags för käk och efter det blev det en skön renande dusch.

Ägg skulle inhandlas hos en bonde som ligger efter vägen in till stan så vi tog en tur.

Vilket innebar att vi först hamnade hos Ulla & Hasse !!!!

Där blev det fika och planering av husbilsåkande i midsommar.

Trevligt värre ..........


Vi kom inte hem förräns kvällen och då var vi helt slut i kroppen efter en dag i trädgården. Mycket muskler har man som man inte använder så ofta ....


Av Karin - 11 juni 2011 19:15


Vi sov alldeles för länge  ........ men so what !!

Efter en god frukost tog vi doggsen för en skogsprommis.

Det kunde snabbt konstateras att det var väldigt varmt ute ........

Hemkomna igen så fick doggsen coola ner sig en stund, sedan var det dags för lite pälsvård.

Fixa var den som först tog plats på trimbordet.

Hennes päls tovar ihop sig så himla mycket. Lår och rygg var värst ihoptovade men med rätt verktyg så var det lätt fixat.

Basta är relativt kortklippt så på henne var det inte mycket att reda ut.

Sedan var det dags för shampoonering och bad.

Jösses vad stolliga de blir efter detta .........

De for runt som stollar, som vanligt !!!

Fixa går och gnor efter väggar och möbler för att "torka" sig.


Imorgon ska de klippas på, vill ha dem kortklippta över sommaren och semestern.

Mindre päls = mindre bös i husbilen.


Vi har även kollat in kartor och planerat in lite inför vår semesterresa som snart stundar. Det blir norrland och Norge i år igen ........ Lofoten ska utforskas !!!!

Av Karin - 10 juni 2011 16:20


Varje fredag när vi kommer hem från jobbet så SKA doggsen ha varsit fredagsmärgben. En gammal vana som vi haft sedan jag vet inte när.

Guuu nåde om det skulle ha glömts att köpas hem.

De får dem alltid frysta, de räcker lite längre då .......

När det gnagts en lång stund så är det benbytardags !!!

Det görs alltid utan något knorr.

De lämnar sina respektive ben och går en lov för att spana in den andres och vips så är det bytt.


Men inte idag !!!!!

Jag sitter i soffan i godan ro och dricker mitt kaffe, läser och surfar lite.

Då hör jag en hund som sitter i köket och piper.

Reser mig och kollar ....... det är Basta som sitter mitt på golvet och ser olycklig ut. Jag vänder mig om och ser då att Fixa har snott åt sig BÅDA benen.

Sicken bitch ......




Av Karin - 10 juni 2011 05:51


Jag gillar dessa sköna svala mornar.

Det fuktiga. varma, äckliga är borta och det är ganska friskt ute.

Sista jobbardagen denna vecka !!!

Det ska bli skönt med lite helg, kortveckor är bra.

Snart är det dags för 4 veckors semester, det ska bli riktigt skönt.

4 veckor kvar att jobba bara ......


Hopp in i duschen .......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards