Alla inlägg under juni 2011

Av Karin - 23 juni 2011 06:03


Kommer ut i köket, lite lagom yrvaken och kollar ut på regnet.

Cirka 100 meter från vårt hus, ute på åkern går nånting stooort svart !!!

Jag ser att det är ett vildsvin, tar fram kikaren för att kolla närmare.

Hur stor som helst !!!

Den går där och nosar i godan ro och viftar på svansen ........

Jag väckte husse så att han oxo fick se den.

Han tyckte att den såg ut som en stor björn!!!!


Så var det sista arbetdagen denna vecka ......och kort dag på jobbet.

I em packar vi det sista i husbilen och drar.

Ändrade planer om destinationen i sista minuten, vi bestämmer vart vi åker under dagen, beroende på vädret.


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 22 juni 2011 05:55


Även idag !!

Läser ofta mina bloggar från föregående år och ser att det var kyligt och regnigt även förra året vid den här tiden.

Årets kortaste natt har passerat och det känns verkligen, var dödstrött när klockan ringde. Jag kunde ha sovit lääänge idag .....

Nu har vi bestämt destination för vår midsommartripp, det känns bra.

Att vi får en och annan regndroppe på oss är väl bara att acceptera, vi åker dit vi tror att det blir bäst. Den som lever får se ......


Näst sista dagen i stenbrottet för den här veckan.

Ovanligt lugnt !!!!!

Helvetet har inte brutit ut ännu .......


Hopp in i duschen .....

Av Karin - 21 juni 2011 05:50


Planeringarna är i full gång ......

Midsommarmaten ska bara inhandlas, det får bli imorgon.

Det ser ut som om västkusten är solsäkrast till helgen, enligt yr.no, så det blir nog dit vi styr vår kosa. Vi bestämmer oss definitivt på onsdag kväll.


På Tupperwarepartyt igår så hittade jag en del praktiska saker.

Bland annat en mandelkvarn !!!

Så nu kan jag riva mitt eget mandelmjöl istället för att skicka efter dyrt på nätet.

River jag mycket så tjänar jag snart in kvarnen.


En ny dag i stenbrottet väntar och gissa vad !!!?????

Nu sätter vi STOPP för fler beställningar före semestern !!

Tror ni på jultomten oxo ??????

NOT !!!


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 20 juni 2011 05:53


Tjooohoo .....

Dags att ta fram hembygdsdräkten och leta upp en stång !!!

NOT !!!

3,5 dags jobb först sedan blir det lite ledigt i dagarna tre.

Vi kollar vädret och ser vart åt det bär ......

Östkusten ser ut att få rätt skapligt väder, mest solchans där om man ska tro på prognoserna.

Där finns många fina ställen oxo att besöka !!!

Ikväll ska jag på Tupperwareparty hos sonen & sonhustrun.

Få se om jag hittar några "bra att ha" burkar till.

Men först en dag i stenbrottet.


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 19 juni 2011 19:45


Helt klart en innepular dag.

Sov alldeles för länge idag, fast det var skönt .........

Det har regnat nästan hela dagen !!

Doggsen och jag tog en skogsrunda och lyckades klara oss utan regn faktiskt.

Pratade med dotra i telefon en lång stund ...... det var längesen sist.

Städade av här, bytte lakan i vår säng och tvättade några maskiner.

Åsså var det kväller ......

Av Karin - 18 juni 2011 21:45


Sov läääänge ........

Frukost, dogwalk och sedan in till La Stada och goaste vännerna Ulla & Hasse.

Plockade upp ägg och jordgubbar på vägen ......

Gubbsen tvättade och vaxade husbil hela em !!!!

Ulla och jag byggde en jordgubbstårta á la LCHF, shoppade lite på Eurostop och fixade till lite käk.

Vi fick en trevlig dag tillsammans !!!!

Midsommarplaner fortsatte att smidas .........

Vädret ser ut att bli ganska dåligt, så vi avvaktar med destinationen tills vi ser lite närmare hur och var det blir bäst väder.

Av Karin - 17 juni 2011 05:49


Fredagen är här !!!!

Några timmars jobb, sedan är det helg.

Härligt att kunna konstatera att vi bara är tre veckor från semestern nu.

Den här veckan försvann fort ......... *swiiiisch*


Min bil var hos bildoktorn igår.

Det är en "krängningshämmare" som var helt slut !!

Detta fixar husse åt mig och för säkerhets skull byter han på båda sidor.

Lite tur har man dock ibland.

Jag trodde att det var något riktigt allvarligt.


Hopp in i duschen ......




Av Karin - 16 juni 2011 05:53


Arbetsveckan börjar gå mot sitt slut.

Skönt det, då kan man börja planera för midsommar.

Vi fick en del regn igår kväll och i natt, det hjälpte tydligen med lite regndans.

Det ser även ut som om vi ska få mer blött de närmsta dagarna.


Idag ska min bil in till verkstad för att kollas upp.

Det "klonkar" nånstans när jag kör och har så gjort en ganska lång tid men nu äntligen ska det undersökas vad det är som låter.

Men först en dag i stenbrottet och lite veckohandling.


Hopp in i duschen ........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards