Alla inlägg den 9 april 2011

Av Karin - 9 april 2011 17:15


Husse väckte oss med frukost vid åttatiden!!

Då solen sken ute som bara den infann lusten att ge sig ut ganska snart.

Vi tog vår vanliga skogsrunda, nu är all snö borta uppe i skogen så det går fint att gå där. Basta hade full upp med att inventera alla hartryffelställen, vi har inte gått denna runda sedan snön kom i höstas så hon hade att göra.

Fixa letar lite hon oxo men inte alls med samma frenesi som Basta. Fixan var lite ur slag då hon hade kräkts ett antal gånger på efternatten/tidig morgon.

Nån mat ville hon inte ha på morgonen men när vi kom hem efter prommisen så var hon hungrig, vilket hon ljudligt talade om.


Resten av dagen tillbringade vi oxo utomhus.

Husse hjälpte mig att byta några trasiga glasrutor i växthuset.

Jag grävde ena sidan av odlingsbäddarna, för att sedan bygga upp ett odlingstält av pallkragar, elrör och fiberduk.

Där "bor" nu mina tomat-, gurk-, squash- och savoykålsplantor.

Dagtid blir det riktigt varmt och skönt, det är väl nätterna som kan bli lite kalla.

Men då tänder jag några värmeljus inne i odlingstältet och då håller sig kylan borta.


Till em-fikat kom Anki & Tull. Vi fick oss en rejäl pratstund om hundar, sjukdomar och trädgård .......... *asg*

Kvällen blev lugn, lite god mat, lite rötjut och Varg Veum.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards