Alla inlägg under januari 2011

Av Karin - 23 januari 2011 10:45


Skön sovmorgon och frukost i lugn o ro.

Snart stundar en rejäl prommis med Basta och husse.

Känner mig ganska avslappnad idag, det har varit en hektisk vecka med en massa citroenstrul och körigt på jobbet. Allt detta bidrar till att jag känner mig sååå jävla stressad. Jag går och "biter" hela dagarna, vilket innebär att framåt kvällen är jag helt slut i käkarna, plus att nacken inte känns särskilt skön heller.


Idag ska jag ta ett tag med Bastas päls är det tänkt.

Hon ser för djävlig ut !!!!

Det får bli kortkort ........

Lite träning ska det oxo bli, vi har en del att fila på.

Men först ....... mot Sherwoodskogen!!!!


Av Karin - 22 januari 2011 17:00


Husse väckte mig med frågan: "Ska vi göra nått som vi aldrig gjort tidigare??"

What ???

Jooo hans förslag var att vi skulle åka in till stan och gå en guidad tur på Örebro Slott !!!!!

Vi har bott här i hela vårt liv men aldrig nånsin besökt slottet på det viset.

Visst vi har varit på Slottskrogen och käkat men det är ju en liten begränsad del av det stora slottet.

När jag var ung och jobbade i en blomsteraffär så skulle det levereras färska blommor till receptionen på Länsstyrelsen varje måndag, som då låg i slottet. Eftersom jag var yngst och sprang fort så blev det min uppgift. Så i den delen av slottet har jag varit många gånger.


Sagt och gjort, efter en timmas prommis drog vi in till La Stada !!

Vi var en grupp på 15 - 20 personer som guidades runt av en söt liten tjej.

Hon var jätteduktig !!!

Det var riktigt intressant och spännande ..........

1 timmas rundtur kostade 50 spänn,det var värt varenda krona.

Turen avslutades i fängelsehålan ...... huuuaaa !!!!

Inte kul att hamna där inte.


På hemvägen stannade vi till på Shanghai och fick med oss "Kvartett i spett" hem.

De lurade oss på den goda jordnötssåsen, istället fick nån slags currysås men den var god den med.

Slumra lite i soffan och sedan handboll på TV.

En skön dag utan en massa måsten. Bra initiativ av husse .......

Av Karin - 21 januari 2011 05:50


En arbetsdag i stenbrottet kvar denna vecka sedan är det helg.

Har en del "to do" saker i helgen som måste fixas annars ska det bli skönt med lite ledigt. Det verkar som om det ska bli sol i helgen oxo, det blir fint.

Tänk så mycket det gör när den där gula saken är framme.


Jag läser om Maria Hagströms bok just nu.

Läste den tidigare i höstas men kände att jag vill friska upp mitt minne.

Upprepning är aldrig fel.

Mycket som trillar på plats när man omsatt teori i praktik.

Basta verkar gilla detta skarpt, att träna "frivilligt".

Glad som tusan, med en svans som går hela tiden och hon vill MEEEER. 

Vi tränar korta pass på de olika delarna.

Den senaste övningen "runda ryggan" är hon överförtjust i.

Ryggan är min jobbar/matväska.

Hon blir riktigt lycklig när jag ställer fram den för träning.


Hopp in i duschen ...... 

Av Karin - 20 januari 2011 05:55


Vilket innebär att imorgon är det freeeeedag !!

Några minusgrader och en stor måne ute, då borde det bli en fiiin dag med sol.

Nu kan man ju gå en riktig fartig prommis på lunchen, isgatorna är nästan helt borta.

Praktiserade lite av Maria Hagströms träningstips igår med Basta.

T ex "runda ryggsäcken", där hunden rundar ett föremål för att få upp farten från dig och till dig. Kan användas i många olika moment.

Basta fatta direkt !!!

Hon blev ganska snabbt självgående runt ryggan.  Ascoolt !!

Jag kan verkligen rekommendera  Marias bok "Från valp till stjärna", där finns hur mycket träningstips som helst.


Torsdag är handlardag, dags att fylla på förråden igen.

Ska ta en runda i skåpen innan jag åker.

Först en dag i stenbrottet. En massa sten som kommer hem idag som ska skickas vidare, så jag har att göra. Bra det, då går dagen fort.


Hopp in i duschen ......



Av Karin - 19 januari 2011 05:56


Mitten på denna vecka, och vilken vecka sen .......

Jag hoppas att den slutar lite lugnare än den startade.

Husse mekade bil nästan hela dagen igår !!!

Kom och hämtade mig o Basta på jobbet, lite sent för att hinna med kursen hos Pernilla. Hemma fortsatte husse med det sista .......

Suveräna husse som fixade min bil !!!!!!

Jag kastade i mig lite mat och for vidare till föreläsningen på KBK med Maria Hagström på temat "Från valp till stjärna". Kanonbra !!!!

Vi har ju den boken som underlag/kursmaterial på kursen jag går.


En ny dag i stenbrottet är i antågande !!

Till kvällen är inget inplanerat mer än att få komma hem och ta det lite lugnt.

Stressfaktorn har varit ganska hög några dagar, minst sagt.


Hopp in i duschen ......


Av Karin - 18 januari 2011 05:56


Få se vad denna dagen ger ........

Husse ska skjutsa oss till jobbet och sedan jaga reservdelar till min bil.

Förhoppningsvis så får han ihop den under dagen.

Hur kvällens kurs kommer att hinnas med får visa sig senare.

Det lär blir väldigt tajt om tid.


Hur som så är det fortfarande blidväder ute, snön smälter fort nu.

Lite bra känns det eftersom det började bli rätt så lätt för doggsen att kliva över vårt stängsel i trädgården. Nu är det problemet ur vägen för en tid i alla fall.

Jag är glad att det är blidväder för husses skull oxo, han som ska meka bil ute idag.


Hopp in i duschen .......

Av Karin - 17 januari 2011 22:06


En alldeles vanlig måndagsmorgon ..........

Trodde jag ja !!!!

Ända tills jag skulle köra ut bilen ur garaget.

Lägger i backen och det skrapar och låter som ett tröskverk men jag backar ut i alla fall. Kliver ur för att stänga garagedörrarna och kolla in vad det var som lät.

Ser då till min fasa att bilen lutar, mot höger fram.

Det mellanrum som brukar vara mellan däck och skärm finns inte.

Packar ur väskor och hund och går in igen för att försöka få tag på husse.

Lyckas till slut och han kommer hem igen för att skjutsa mig och Basta till jobbet.


Husse mekar under em och finner att stötdämparen är paj, den stora fjädern har gått av !!!!

Han hämtar mig på jobbet och vi ger oss ut att leta reservdelar.

Citroenbutiken var stängd och ingen annan som hade nått hemma.

Hemma igen alldeles försent för att åka på kurs med Emelie !!!!


Så det blir en billös dag imorgon igen.

Husse fixar delar imorgon sedan han skjutsat mig till jobbet och sedan får vi se hur det utvecklar sig ...........



Av Karin - 17 januari 2011 05:52


Så var det måndag igen ......

Dags att sätta fart igen, fast det var lite tufft att svänga benen över sängkanten.

Tagit det ganska lugnt i helgen, nån gång måste man få göra det oxo.

Denna vecka blir det en del kursande igen och en föreläsning.

Åsså jobba förståss ....

Det har töat, blåst och regnat i några dagar nu och det har tagit hårt på snön.

De isiga vägarna har väl oxo fått sig en släng, förhoppningsvis.


Hopp in i duschen .......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards