Alla inlägg den 2 april 2010

Av Karin - 2 april 2010 15:21

 


 

Solen skiner emellanåt riktigt gott !! Men att sitta ute avstår jag ifrån än så länge ........ kall om rumpan och urinvägsinfektion NEJ TACK !!!  Jag tar min kaffemugg och laptopen och sätter mig i soffan i solen istället.  Mmmmmmmm ...... underbart !!!  1 ruta 70%-ig choklad med mint smak avnjutes sakta saaaakta.

 

Jag har gjort det jag föresatt mig att göra idag, plus lite till. Prommis, hundskötsel, gravbesök ........ jag har även tvättat/tumlat våra dunjackor så att de kan hängas undan.  Har plockat fram tunnare jackor men det är inte särskilt varmt ............  men dunjacka är lite för varmt nu så ..........

 

Lunchen blev idag Airams Kålgott !! Jag gjorde en rejäl laddning igår så det blev ett antal måltider. Nu sitter jag och funderar o planerar för morgondagens hundutställning i Stockholm. Har börjat packa/kolla av hundväskan, stamtavla, nummerlapp, koppel, godis, vatten, vattenskål ......... det viktigaste !!!  Klurar på om jag ska göra Moniques Wraps att ta med imorgon. Fyllda med tonfisk, majonnäs, grön sallad, rå lök, oliver ............  tar med mig min lilla kylväska, perfekt för såna här utfärder.  (just ja  .... kylklamparna ska frysas)

 

Det blir till att starta tidigt imorgon bitti, får nog lov att åka vid sextiden. Jag har 20 mil att köra enkel väg och det tar minst 2 timmar att åka så ......... få se om husse följer med oss. Han funderar på det !!!!

 

Fåglarna slåss ute i trädgården om pälsen jag klippt av hundarna och kastat ut till dem. *ler*   Fåglarna i Talby bor gott på lagottopäls !!!!

Slut på rasten nu ......... mer att fixa !!!

Av Karin - 2 april 2010 08:55

Sovmorgon idag !!!

Husse var uppe och rumstera om vid 6-tiden och for sedan till Hagfors. Baj baj *vinka*

Jag lyckades somna om, inte alls så svårt, och vaknade av att solen sken in i huset. Så nu är frukosten intagen och jag sörplar på en mugg kaffe.

Doggsen ligger lågt än så länge ............ väntar !!!!

Vad ska man hitta på idag då !!???

Först och främst så blir det en långprommis med doggsen. Bäst att passa på när det är fint väder, det skulle ju bli regn enligt prognoserna.

Jag ska åka till mor o fars grav och se om jag kan spetta ner en påsklilja i snön.

Deras grav ligger lite skuggigt och där är alltid tjäle länge.


Det ska fixas med Fixa idag. Tvätta ben o mage, så hon blir vit igen och lite finputs på pälsen.

I morgon bär det, förhoppningsvis av till Stockholm!!

Basta ska oxo klippas, hon är riktigt långhårig för tillfället.


Vi måste oxo träna på vår klickkursläxa, att apportera en korv !!!  *asg*

Det ni !!!! Vi är på god väg ..........


Nu surfar jag vidare ......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards