Alla inlägg under mars 2010

Av Karin - 15 mars 2010 06:20

Dessa förbannade helger

Idag 06:20 


 



De går alltid så himla fort. Man planerar att göra än det ena, än det andra, åsså hinner man inte med mera än att känna efter på fredags em hur det är att vara ledig förräns det är söndagskväll. Den här helgen var inget undantag ............

 

Maten flyter bara på, börjar kännas gammalt och invant nu.  Hittar iofs nya maträtter hela tiden som är spännande att testa. Helgens revbensspjäll i lergrytan blev fantastiskt goda !!!  Lergrytan är i sig en smidig o bra hjälpreda, borde använda den mer ........ och alla goda smaker som blir kvar i skyn, att göra sås på !!! Mmmmmm ......

 

Fulltecknad vecka det här, bilbesiktning, blodtryckstagning, kurs, Tupperwareparty och optikerbesök.  Åsså ska man hinna jobba oxo ........ 

Well well det ska nog gå !!!

 

Hopp in i duschen ....... 


Av Karin - 14 mars 2010 14:45

Med en vagel i ögat

Idag 08:51 


 

Minns inte närjag hade en sån senast men längesedan är det !!!  Jag kommer nog att överleva denna gången oxo.

Gårdagen bara försvann ...... barnbarnen blev upphämtade på fm med fika och en massa prat förståss. Det äldsta barnbarnet var febrig i fredagskväll när de kom så han var lite "slak i mustacherna" och det blev en lugn kväll. Båda sov redan vid åtta-tiden !!!!

Ny solig dag idag !!!  Långprommis väntar nu men sedan ligger dagen ganska blank .........

Till middag idag ska jag göra tjocka revbensspjäll i lergryta i ugnen. Det tar sin lilla tid men då kan man ju å andra sidan pyssla med något annat samtidigt, som att reda ut pälsen på en lagotto t ex.  Ett bad och en klippning ligger oxo på agendan. Snart stundar för oss årets första hundutställning, Lilla Stockholm i påsk.

Bäst att sätta fart på den här dagen .........

Av Karin - 12 mars 2010 08:15

Ett vårtecken !!!

Igår 16:37 


 

Tar min sedvanliga fredags-em-fika och sitter i soffan en stund för att "landa", varva ner. Solen skiner och det är 4 plusgrader ute. När jag kom hem för en timme sedan blev jag såååå himla glad!!!!

Vädringsfönstren på mitt växthus hade öppnat sig idag !!!!!

På mitt växthus finns 6 stycken vädringsfönster och på dessa är det monterat "automatiska öppnare".  De fungerar på så vis att det finns olja i en cylinder och när solen värmer så blir oljan varm och vidgas så att fönstret öppnas. Detta sker vid c:a 20 grader.  Fatta ........... det blir så varmt så fönstren öppnas !!!

Mera sol åt folket ............

Snart kommer boysen så farmor ska ta och förbereda en smaskig Taco-paj á la LCHF.

Cu later

Av Karin - 12 mars 2010 08:15

FREEEEEEDAG !!!!

Igår 06:26 


 

Jaha så snöar det !!! Inte mycket men än dock snöööö .................. skulle kunna övergå i regn enligt prognosen.

Veckans sista arbetsdag, kort dag, är hemma 1 timma tidigare. Finemang !!!  Har varit liiite lugnt på jobbet denna vecka, för min del. Jag är ju van vid 190 så allt under det är iofs lugnt. Fredagar brukar det vara mycket hämtningar av färdiga ordrar/varor så då kan det bli lite fart. *hoppas*

Ägg & baconfrukost är intagen, svart kaffe sörplas för tillfället och i lunchlådan ligger 1/4-dels grillad kyckling m en klick majonnäs. Detta är vår nya "snabbmat" !! Bra att ta till när det kniper.

Ikväll kommer boysen !! Då blir det fredagsmys .......... OLW är dock inte inbjudna. 

Hopp in i duschen .......

Av Karin - 11 mars 2010 08:15

God morgon

torsdag 11 mars 


 

Idag var det segt vill jag lova !!  Tittar man ut så får man lust att krypa ner under täcket igen, snålblåst, mulet och nån grad kallt.  Sol har utlovats även idag så man får väl leva på hoppet .........

Anmälde mig till en hundkurs igår på vår brukshundsklubb, " Klick & trick ". Grundläggande kunskaper i klickerträning och lite tricks ska vi lära oss, Fixa & jag. Basta får lite träning vid sidan om, halkar med på det berömda bananskalet. Kursledare är duktiga Emelie !!!!!   Jag behöver lite puscha för att komma igång med något, träffa en massa trevliga hundmänniskor och träna hund. Plus att det är nyttigt för doggsen ........

Torsdag är handlardag, vet inte riktigt vad jag ska shoppa men det ger sig väl ........... jag har ju min stående lista: smör, ägg, grädde ......                 Imorgon kväll kommer barnbarnen för att sova över, deras päron ska ut och festa runt. Vi får väl festa här hemma bäst vi kan med något gott att äta.


Hopp in i duschen ........

Av Karin - 10 mars 2010 20:38

Dagens dubbel

Idag 06:26 


 

Idag blir det dubbeljobb, först ordinarie och sedan in till husse, dags för moms- o skattedeklaration. Vilket innebär en sen hemkomst ikväll.

I vårt tidigare liv, före LCHF-livet, så stannade vi ofta ofta såna kvällar på Deiles korvmojj i Örebro, för att ofta ofta inta en tunnbrödsrulle. Potatismos, korv, lite sallad o nån smaskig röra i ett tunnbröd.  Snabbt, smidigt, enkelt och supergott !!!  Efteråt kände man sig som en uppstoppad korv men lik förbannat så åt man det nästa gång igen eller nån annan svullomat.

Jag känner absolut ingen som helst saknad av den maten, tvärtom, när jag tänker på den så mår jag lite pyton.  Numera åker jag stolt förbi Deiles och ger dem "fingret" !!!

Hoppas på ännu en solig dag, mera tö och en fantastisk lunchprommis med doggsen.


Hopp in i duschen ......

Av Karin - 9 mars 2010 21:39

Ägg o bacon

Idag 06:29 


 

Jag har inte ätit det på ett tag nu men slog till med det till frukost.

Kallt nu på morgonen, -7 grader men det ska bli mildväder idag igen är det lovat.  Det droppa rejält från taken igår, det var t o m dagsmejja på en del vägar. Gården på jobbet var som en enda snösörja ........   Fortsätter det på det här viset så lär väl snön sjunka ihop rejält, tänker då närmast på förhållandet till vår inhängnad av trädgården.  Som det är nu så går doggsen på skaren och har bara att kliva över 1 dm stängsel !!!!!!  Känns lite osäkert, vill veta var de är när de är ute själva. Oftast stannar de på tomten men man vet ju aldrig ............

Måste rota lite i frysen innan jag åker, vet inte vad jag ska hitta på för nått till kvällen.  Bäst att förbereda så det bara är att dra igång när jag kommer hem .........  Går ju en långprommis med doggsen, på en timme, direkt när jag kommer hem och det får inte bli för sent med maten känner jag.  Vill inte stå i köket HELA kvällen !!


Hopp in i duschen .......


Av Karin - 8 mars 2010 21:30


Åter på banan

Igår 06:26 


 

Måndag morron och mitt huvud känns så tungt !!!!

Jag är inte bakfull som Povel men det känns tungt i alla fall.  Det är nog den förbannade snön som gör att man känner sig lite uppgiven emellanåt, den verkar bli svår att bli av med.  Så här års brukar man ju kolla runt efter vårtecken så som tussilago i dikeskanten .......... men det blir svårt nu med flera meter höga snöplogkanter !!

Det är bara att bita ihop och vänta på mildväder .......................

I lunchlådan idag ligger köttfärslimpa, gårdagens middag. Den blev riktigt god !!!! Gjorde en sås på skyn oxo. Jum jum .....


Hopp in i duschen ........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards