Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Karin - 11 februari 2010 07:56

Ers Majonnäs

Idag 06:27 


 



Herregud så många recept det finns på majonnäs !!  Jag hittar nya och testar olika från gång till gång. Bäst hitills är nog Per Morbergs. Igår blev det en omgång av ett recept från min "gamla" hederliga kokbok,  Bonniers Kokbok från 1800-kallt !! Fick den nån gång på 70-talet av mor o far. Nåväl efter lite mixtrande och avsmakande,  husse o jag slog våra kloka huvven ihop, så fick vi till den något så när. Men njaaaeee ..........    Den åts ihop med en halv burk tonfisk, lite finstrimlad vitkål o några paprikaringar.  Resten av tonfiskburken ligger i lunchlådan med samma tillbehör och två rejäla klickar majonnäs.

Handlardag idag !!! Veckans dilemma, frysen är full med mat, det går inte åt speciellt mycket sedan jag halverade mina portioner. Husse har oxo dragit ner en del på portionerna.   Får ta en rejäl funderare på vad som kan tänkas behövas .............  Smör, grädde och ägg står stadigt på listan men resten ........


Hopp in i duschen ..................


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards