Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Karin - 5 januari 2010 12:16


DEN är bra för/till mycket !!!!

Torra nariga läppar, självsprickor i nagelbanden och på hälarna, smörja torr hud överhuvudtaget.

Man kan t o m steka i den ........ sägs det !!!

Men min Lagotto Basta har en helt annan uppfattning !!!

DEN GÅR ATT ÄTA !!!!!!

Kvar blir bara  ................... skalet ....... liksom..........  

Av Karin - 5 januari 2010 11:11


Den lilla Fixan har hållt mig vaken nästan hela natten.

Hon mådde ju dåligt i förrgår kväll som enligt konsultation med Lotta tros vara/är magknip.

Natten till igår sov hon i mina knäveck hela natten. Lugn o fin.

Till frukost igår fick hon äggula o grädde och det satte hon i sig utan prut.

Frampå dagen verkade hon helt OK, hon t o m tiggde om mat !!!

Hon fick en liten portion av sin mat frampå em och det verkade oxo OK.

Sedan igår kväll vid 11-tiden så började hon fara runt igen, ställde sig på armbågarna, strechade med bakbenen, magen låter som om hon har jamande katter i den och kutar runt som om hon flydde från nånting............

Hon kräktes upp den lilla maten jag fick i henne på em.

Att sova var i det närmaste otänkbart ................. jag fick henne inta att ligga stilla.

Vid 4-tiden imorse så var jag uppe igen, för vilken gång iordningen vet jag inte.

Tankarna snurrade ......

Tog lite grädde o vatten och värmde det i micron och det drack hon !!!!

Satt på köksgolvet länge länge .....

Skalade ett kokt ägg och mosade det tillsammans med mer grädde o vatten och det gick oxo ner.

Tog henne i famnen och gick o la mig igen och se ......... det blev lugnt.

Hon sov tills husse väckte oss vid 8-tiden.


På morgonen nu så har jag henne fastande.

Jag ringde vår vette och fick lite tips o råd, inget som jag egentligen inte kände till sedan tidigare men det kändes skönt att få bekräftat mina tankar och aningar.

Vi uteslöt att hon fått i sig något och att det förmodligen är en magkatarr.

Hon får näringslösning o majsvälling i små portioner idag så magen får lite lugn o ro. Svårt att få i henne vätska bara. Hon är pigg o glad för övrigt !!!!


Nu återstår bara väntan ......... väntan på att Fixa ska bli riktigt bra igen.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards